ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

"עצם הקיום של שירות בשעת חירום - הוא השירות עצמו"

כך אמר צביקה ביידא, סמנכ"ל לקוחות ושירות בשופרסל, במסגרת כנס שירות בעידן קורונה של כלכליסט ושופרסל. לדבריו, בעת חירום השירות אינו מובן מאליו וכולל גם את היכולת לתת ביטחון לציבור רחב ככל האפשר - גם במחיר של ירידה באיכות

מעין מנלה 13:1427.10.20

 

 

"בשעת חירום, עצם קיומו של שירות אינו מובן מאליו. אם בעולם של שגרה אנחנו עובדים על זמני המתנה במוקד או מועדים של משלוחים, כשאתה שואל את עצמך מה זה שירות בשעת חירום עולות שאלות כמו האם אני פונה לאותו קהל שהייתי רגיל לפנות אליו בעבר, או מרחיב את השירות לכל עם ישראל מתוך תפיסה לאומית ממלכתית גם אם אני נאלץ להוריד את רמת השירות? בחירום, עצם הקיום של השירות – הוא השירות. הוא היכולת שלי לתת ביטחון לציבור רחב ככל האפשר", כך אמר צביקה ביידא, סמנכ"ל לקוחות ושירות בשופרסל, במסגרת כנס שירות בעידן קורונה של כלכליסט ושופרסל.

 

 

לדבריו, לתת שירות בשעת חירום זה לא רק לספק את המוצרים או למלא את המדפים, אלא גם להיות גורם אחראי במיוחד בסביבה שבה יש הרבה שאלות ולא תמיד יש תשובות. "חלק מהתפקיד של גופים עסקיים זה גם לייצר את הביטחון ולהגיע לכמה שיותר לקוחות ולציבור רחב ככל האפשר".

 

התוצאה של הרחבת השירות והעלייה בביקושים היא התפשרות על האיכות. "המלאי מסתיים הרבה יותר מהר, לא כל מי שרוצה לקבל משלוח בשעה 16:00 יקבל אותו באותה השעה. אבל ציבור הלקוחות מבין את זה שבמצב חירום אתה לא יכול להיות בררן באותה מידה כפי שאתה ברגעי שיגרה", הוא אומר. ואכן, רוב הציבור קיבל בהבנה את הפשרה של צמצום מגוון או תחליפים למוצרים שביקשו. 

צביקה ביידא צביקה ביידא צילום: סיון פרג'

 

על מנת לעמוד בביקושים, בשופרסל יותר מהכפילו את מספר עובדי שירות הלקוחות שעומד היום על כ-600 עובדים - ש-85% מהם עובדים מהבית. "כל גוף שמכפיל, ואף יותר מזה, את כמות העובדים שלו בזמן קצר מאוד - זה מהווה עבורו אתגר עצום, בפרט שמדובר באנשי שירות שאתה רוצה שלא רק יעשו את התפקיד שלהם אלא שיהיו מחוברים, שייצגו את המותג. הם הפנים שלנו, הם הייצוג שלנו בפני הלקוחות וזה מאתגר עוד יותר כשרובם עובדים מהבית. במקום שיהיו לנו שלושה מוקדים כרגיל, כיום יש לנו 300-400 מוקדים מכיוון שכל בית של לקוח הוא מוקד. בהיבט של ניהול, של מעקב ובקרה, בהיבט של תקלה: יכול להיות שיש תקלה בשכונה שבה העובד מתגורר, ואז אותו נציג לא יכול לתת שירות, שלא לדבר על זה שהסביבה הביתית לא תמיד תומכת או שיש ילדים בבית. אבל אנחנו נמצאים בסביבה חדשה מבחינת ריחוק חברתי, מבחינת היכולת להביא עובדים, ויש גם חשש של לא מעט אנשים שאומרים שאם הם צריכים לבוא ולשבת באיזור שהוא צפוף ובהגדרה יש בו יותר סיכון אז יותר קשה לגייס. אז אנחנו נערכנו לזה ואנחנו לומדים תוך כדי תנועה", הוא אומר.

 

על התחרות בגזרת האונליין אומר ביידא כי "אנחנו מרגישים שמפלס המים עלה בכל השוק ועדיין נמצאים בשוק של ביקושים ולא בשוק של היצעים. ככל שנוכל לספק יותר הזמנות ככה המכירות שלנו יגדלו. המכירות של האונליין זה משהו שנמצא בצמיחה אדירה, אצלנו בוודאי כי אנחנו ערוכים לזה כבר המון שנים ויצרנו את התשתיות. זה לא משהו שאתה יכול להקים ברגע אחד. ככל שאנחנו מגדילים את היקף הפעילות שלנו, את מספר נקודות ההפצה שלנו, את מספר כלי הרכב המשלחים שלנו ואת כמות העובדים - ככל שנגדיל את הקפסיטי שלנו, כך נגדיל את הפעילות שלנו".
x