ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

סמנכ"ל לקוחות ושירות בשופרסל: "לקוח לא מרוצה מלמד אותנו יותר מלקוח מרוצה"

צביקה ביידא אמר בכנס שירות וחווית לקוח של "כלכליסט" כי "המסר שלנו ללקוחות ברשת החברתית הוא שדווקא כאשר הלקוח מתעמר ומשפיל, צריך לחשוב כיצד מחלצים ממנו אמפטיה. כיצד מייצרים לימונדה מלימון. זה יוצר אווירה טובה"

תומר הדר 11:3426.11.18

 


 

"יש לנו גם לקוחות לא מרוצים", כך אמר היום (ב') צביקה ביידא, סמנכ"ל לקוחות ושירות שופרסל בכנס שירות וחוויית לקוח של "כלכליסט".

 

לדברי ביידא: "יש לנו לקוחות שמזמינים מוצר ביום שיש מבצע, ואז עוברים כמה ימים והלקוח מצפה לאותו מחיר. לקוחות אחרים רוכשים מוצר של המותג הפרטי שלנו – למשל חלב - והאריזה אינה נסגרת. ויש לנו לקוחות שמספרים לנו שהם קנו מוצר של GREEN, המותג האורגני - וכשהלקוח מוזג את המשקה - יש בו גושים. אלה כמובן דוגמאות, אך מדובר בלקוחות שיש להם מכנה משותף - בזכותם אנו חברה יותר טובה. בזכותם הלקוחות שלנו יותר מרוצים.

 

"במקרה הראשון בדקנו את נושא האונליין והחלטנו לשמור את ההנחות ללקוח במשך 8 ימים. במקרה השני פנינו ליצרן החלב שלנו והודענו שיש בעיה, והתלונות פחתו. במקרה השלישי הבנו שהמוצר אינו ניתן לשינוי - ולכן החלטנו להפסיק את המכירה שלו", אמר ביידא.

 

צביקה ביידא, סמנכ"ל לקוחות ושירות בשופרסל צביקה ביידא, סמנכ"ל לקוחות ושירות בשופרסל צילום: אוראל כהן

 

 

"לא המצאנו כמובן את הגלגל", מדגיש ביידא. "הלקוחות הכי לא מרוצים הם מקור מעולה ללימוד על ההרגלים של הלקוח וגם על הארגון. לקוח לא מרוצה מלמד אותנו יותר מלקוח מרוצה ואנו אוהבים את לקוחותינו המתלוננים. הם חשובים לנו כי אנו יודעים שהם קיימים ורוצים לשמוע אותם.

 

"לקוח מתלונן הוא לקוח אכפתי. אכזבתי אותו אך הוא נותן לי עוד צ'אנס. בדרך כלל לפי מחקרים כ-3% מהלקוחות הלא מרוצים מתלוננים. הם חשובים. מעבר לכך, לקוח שאינו מרוצה ועבדת למענו ופתרת לו בעיה הוא לקוח חשוב. הוא משמש כמראה לארגון, כי הארגון לא תמיד רואה את בעיותיו הפנימיות. ומעבר לכך, בל נשכח את הרשת החברתית. עדיף שאני אשמע את הלקוח הלא מרוצה מאשר שהרשת החברתית תשמע על כך.

 

"לדעתי, ארגון צריך לשאול את עצמו כיצד הוא משפר את השרות ללקוח אך לא רק, חשוב לייצר מערכת יחסים עם הלקוח דווקא בעת כשל שירותי. כמובן, אנו ארגון גדול. ארגון גדול דורש מספרים. מוקדים. סטטיסטיקות. זהו היום-יום שלנו – אך נתונים אינם חזות הכול.

 

מימין עדו הר-טוב ומושיק תאומים מגיתם, מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן וסמנכ"ל לקוחות ושירות צביקה ביידא מימין עדו הר-טוב ומושיק תאומים מגיתם, מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן וסמנכ"ל לקוחות ושירות צביקה ביידא צילום: סיון פרג'

 

"ארגון גדול הוא ארגון שמוצף בנתונים. אך דווקא האנקדוטות חשובות. הלקוח שכועס כי השאירו לו מוצרים מפוזרים בכניסה לבית זוכה לתשומת לב. אין דבר כזה לקוח קטן. אין דבר כזה עניין קטן. דווקא האנקדוטות הקטנות הן אלה שמאפשרות לשפר תהליכים", מסביר ביידא. "יש ארגונים שאומרים שהם מכירים את העסק שלהם הכי טוב. יש ארגונים אומרים שלא ניתן לפתור בעיות. ויש גם ארגונים שטוענים שהם טובים מכדי לעבור תיקון. זו טעות. ארגון צריך לדעת להודות בחולשותיו. לדעת היכן חסרונותיו. הלקוח ההוא שהזמין מוצרים לארוחת השבת והם לא הגיעו צריך לדעת למשל שהמוצר שלו יגיע".

 

עוד הוסיף בידא: "מעבר לכך יש השקעות כספיות - בנציגים ובזיכויים. יש להביע אמון בלקוח. שינוי תפיסתי של ארגון כולל גם להבין שתלונות של לקוחות הן אמיתיות. וצריך גם לדעת כיצד לפתור בעיות, לא רק לומר ששמענו על הבעיה ולא ליישם.

 

"הפכנו את מערך קשרי הלקוחות למנוף לקידום אסטרטגיה ממוקדת לקוח. גם מי שחווה בעיה - המשלוח איחר או לא הגיע במצב ראוי יודע שיש לו פתרון, שיש לו מי שיקשיב לו. במערכת קמעונאית, מערכת לוגיסטית, יש לפעמים תקלות. ואנו מאמינים באמפתיה. מחקרים מראים שכאשר מפצים לקוח זה לא מספיק, צריך גם להתנצל".

 

לדברי ביידא: "אנו לוקחים בכובד ראש את הרשתות החברתיות. והכלי ברשת החברתית הוא אמפתיה. יש לקוחות שמתלהמים, יש לקוחות שזועמים. המסר שלנו ללקוחות ברשת החברתית הוא שדווקא במקרים הקשים, גם כאשר הלקוח מתעמר ומשפיל, צריך לחשוב כיצד מחלצים ממנו אמפטיה. כיצד מייצרים לימונדה מלימון. זה יוצר אווירה טובה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x