ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

מנכ"ל יינות ביתן, מגה ושוק מהדרין: "הרגלי הקנייה של הצרכן הישראלי השתנו לגמרי בקורונה"

מיכאל לובושיץ אמר את הדברים במסגרת אירוע האונליין Work@Home של כלכליסט. לדבריו, "אם פעם היינו רוכשים חלק גדול ממוצרי המזון מחוץ לבית, היום אנשים מכינים בבית את מה שהיו קונים בחוץ"

מעין מנלה 15:1430.09.20

 

"הרגלי הקנייה של הצרכן הישראלי השתנו לגמרי. אם פעם היינו רוכשים חלק גדול ממוצרי המזון מחוץ לבית, היום יש גידול של 32% במכירות עזרי האפייה, או במוצרים כמו פסטות, מה שאנשים היו קונים בחוץ היום מכינים בבית", כך אמר מיכאל לובושיץ מנכ"ל יינות ביתן, מגה בעיר ושוק מהדרין בשיחה עם נטע־לי בינשטוק מ"כלכליסט".

 

 

לדבריו, כל משבר כלכלי מחזק את מוצרי המזון הבסיסיים. "אנשים יאכלו פחות במסעדות, ייקנו פחות מכוניות ויטוסו פחות לחו"ל, אבל ישמרו על רמת החיים. אנשים רוצים לכסות על המשבר הזה לפחות בבישולים ויותר ארוחות בבית, ניקיון ושמירה על היגיינה בבית כך שהענף שאני נמצא בו לא יסבול מהמשבר הזה. ההוצאה הכי גדולה שיש לנו היום זה נושא הדיור. כשבודקים כמה משפחה משקיעה באוכל לעומת משכנתא או שכ"ד או תקשורת אז האוכל זו הוצאה זניחה”.

 

מיכאל לובושיץ מיכאל לובושיץ

 

הקורונה היטיבה עם רשתות המזון, בייחוד עם רשת יינות ביתן שנקלעה לפני המשבר למחנק אשראי ונאלצה למכור סניפים רבים למתחרים. מכירות רשתות המזון שזינקו בעשרות אחוזים במרץ ומאז נמצאות בעלייה מתמדת שיפרו גם את מצב תזרים הרשת. לובושיץ נכנס לתפקיד ב־1 במרץ, ממש עם תחילת המשבר.

 

"ליינות ביתן יש יתרון, שרוב סניפיה נמצאים בערים כך שאני חושב שהלקוחות שנכנסים ונחשפים לחוויית הקנייה יישארו לקנות אצלנו גם בעתיד", הוא אומר. "אנחנו בעיצומה של תוכנית אסטרטגית לשפר את מצבה של הרשת, דרך תחומים כמו מותג פרטי והשקעה במועדון לקוחות. הקורונה הייתה מקדם המכירות, חברת הפרסום הכי טובה של האונליין בישראל. עכשיו הפאניקה ירדה. בסגר הראשון אנשים חששו מאוד לצאת מהבית לקניות והיום אין את הפאניקה שהייתה בחודש מרץ.

 

"אונליין זה נוח לחלק מהצרכים אבל יש צרכנים שאוהבים להיכנס לחנות ולבדוק את הירקות, הפירות והבשר, ולראות את הכל בעצמם. רוב הצרכנים עדיין קונים בחנויות", אמר לובושיץ.

x