ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

שבוע הסטארט-אפים

"התשתית הדיגיטלית עזרה לנו לצלוח את משבר הקורונה"

כך אומרת עדינה אקשטיין מלמונייד, בפאנל מנהלי משאבי אנוש של שבוע הסטארט-אפים של Google וכלכליסט. איך המשבר שינה את ניהול המשאב האנושי ועיצב את אופן הגיוס של כוח אדם חדש, והאם הוא ישנה את עולם ה-HR גם ביום שאחרי

נעמי צורף 14:5314.05.20
 
"המשבר פקד אנשים, לא בוטים. ולכן התשתית הדיגיטלית עזרה לנו לצלוח אותו", כך אמרה עדינה אקשטיין, מחברת למונייד, בשיחה עם אליחי וידל מכלכליסט בפאנל מנהלי כוח אדם של שבוע הסטארט-אפים של של גוגל וכלכליסט שבו השתתפו גם לילית האגמאייר מ-VP People Health.io ורננה שמרוט, סמנכ"לית משאבי אנוש ב-Verbit.

 

"בעקבות הקורונה, חברות ביטוח רגילות שאין להן בסיס דיגיטלי מצאו את עצמן בבעיה", אמרה אקשטיין, V chief of staff, Lemonade. "למונייד זו חברת ביטוח דיגיטלית שמשתמשת ב-HI כדי ליצור מערכת יחסים שונה בין החברה למשתמשים בצורה כזו שאין ניגוד אינטרסים. כל הכסף שהלקוחות משלמים, הפרמיה החודשית, מה שלא מנוצל ממנה הולך לצדקה לפי בחירת הלקוח. את העלות האופרטיבית שלנו אנחנו לוקחים מראש וכל מה שנשאר הולך לצדקה".

 

מהו הרגע שבו הבנתן שמשהו דרמטי הולך לקרות? איפה המשבר תפס אתכן ואת החברה?

אקשטיין: "אני לא חושבת שאני יכולה להצביע על רגע אחד ספציפי. אני חושבת שבסביבות פברואר כבר התחלנו להבין שהולכת להיות מגפה שתשפיע מאוד על החברה גם מבחינה עסקית וגם על העובדים והפעילות במשרד. התחלנו להתכונן לבנות תוכניות, חלק מהצוותים החליטו לבנות תוכנית לאיך בדיוק הם יעבדו וב-12 במרץ קיבלנו החלטה שכל המשרד עובר לעבודה גלובלית מהבית גם בארה"ב. זה היה קצת לפני ההנחיות הממשלה עם ציפיה לעשות את זה בצורה אקטיבית".

 

 

מימין: לילית האגמאייר, עדינה אקשטיין ורננה שמרוט מימין: לילית האגמאייר, עדינה אקשטיין ורננה שמרוט צילום: ב אוראל כהן, טל אזולאי

 

האגמאייר: "אופי העבודה שלנו ביום-יום ללא קשר לקורונה או כזה שמאפשר לצוותים לרוץ עצמאית אנחנו עובדים במבנה של צוותי משימה ושבוע לפני עשינו ניסיון של עבודה מהבית לראות איך הדברים נעשים וקיבלנו החלטה די מהר על מעבר לעבודה מהבית למעט שני צוותים מאוד חיוניים שהמשיכו להגיע למשרד ולתת את התפוקה משם גם במעבדה וגם בייצור".

 

שמרוט: "הבנו שזה הולך לקרות, שזה מתקרב והתחלנו לבדוק איך זה ישפיע עלינו. אנחנו די מורגלים בעבודה מרחוק והצוותים מכירים את כל הטכנולוגיות השונות ולכן לא ראינוצ ורך לתרגל את זה. ברגע שנסגרו בתי הספר והתחבורה עברנו כולנו למצב מלא של עבודה מהבית ומאז ועד עכשיו אנחנו במצב הזה".

 

לילית האגמאייר, המשבר הזה גרם לכם לבצע שינויים במוצר או לפנות אחרת ללקוחות?

"אנחנו בעצם משתמשים במצלמה של הטלפון הסלולרי והופכים אותה למכשיר קליני. להנגיש בדיקות מהבית. שתי הבדיקות שכרגע אנחנו מנגישים זה בדיקת שתן דיגיטלית ומעקב אחרי פצעים כרוניים. כשהסתכלנו על המשבר ומה קורה הבנו שאנחנו צריכים לייצר ודאות לאנשים שלנו ולאן הולכים ומה עושים, קראנו לזה NO FOMO. אחרי מחשבה מעמיקה החלטנו להתמקד במוצר הקיים שלנו - הנגשת בדיקות המבית, אנשים מחכים לזה. בתקופה הזו יש יותר צורך של הנגשת טיפולים דיגיטליים מרחוק והאמירה הזו, המאוד ברורה, שזו האסטרטגיה שלנו ואנחנו לא עוברים למוצרים אחרים אלא נשארים במה שאנחנו טובים, יצרה המון בהירות ומיקוד אצל האנשים שלנו. זה צמצם המון רעשים בתוך האי ודאות של המשק".

 

רננה שמרוט, אצלכם היו שינויים במוצר בתקופה הזו?

"החברה שלנו מציעה תמלול טכנולוגי ומשלבת בינה מלאכותית יחד עם בינה אנושית, כאנחנו מציעים ללקוחות תמלול מהיר ואיכותי מבחינת הדיוק. למעשה מה שראינו זה שכל פלטפורמות האונליין בצמיחה, וראינו הזדמוניות מסויימות אצל הלקוחות שלנו שהם בעיקר בתחום המשפט והאוניברסיטאות. כל האוניברסיטאות עברו ללמידה מרחוק וזה הצריך אותנו להתאמה מוצרית ופוקוס מבחינת המוצרים".

 

x