ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

כנס השירות

אברכהן: "חודש נובמבר היה מטורף בעולם המכירות. ההיקפים בלתי נתפסים"

מנכ"ל שופרסל ציין בכנס כלכליסט כי הרשת מקימה מרכזי ליקוט אוטומטיים להזמנות אונליין בהשקעה של 600 מיליון שקל: "הם ייצרו לנו מכירות מתוך שביעות רצון"

נורית קדוש 10:5702.12.19

 

 

"הצרכן החדש תובעני ובצדק. הוא מקבל דוגמאות לרמת שירות גבוהה מחברות שונות בעולם, ולכן אנחנו מייצרים שורת מהלכים, ביניהם דרך חיזוק האונליין", כך אמר הבוקר (ב') מנכ״ל שופרסל איציק אברכהן בכנס שירות 2019 של כלכליסט.

 

אברכהן התייחס להסתערות הצרכנים בעקבות ההוזלות שנרשמו לרגל הבלק פריידי בסוף השבוע. "אני מניח שבחודש באחרון רובנו צפינו בכמה תמונות מעולם המכירות של חודש נובמבר. קחו את חודשי החגים ותחברו את נובמבר-דצמבר בארה"ב שזולגים גם לסין ואנחנו רואים תופעה מיוחדת: פתאום התנפלות חולנית על מרכזי קניות. מבצעי מחיר מטשטשים ומבלבלים אנשים", אמר.

 

אברכהן הדגיש את הפער בין ההסתערות על מבצעי ההוזלות לציפיה של הצרכנים לשירות איכותי. "ראיתי תופעה מעניינת שהיא לכאורה ברורה, אבל סותרת את נושא החשיבות שבשירות. אנחנו יודעים שמחיר משפיע מאד על הצרכן בכל רגע נתון ושברגע שמוציאים את המילים 'מבצע' או 'הנחה' או 'ימי מכירות', פתאום מאבדים את השיח שמנהלים רוב השנה.

 

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל צילום: אוראל כהן

 

"גם באונליין, כשהמחיר מצוין מזמינים הרבה והיקף התלונות על פגמים עצום, אבל יש קונצנזוס שכזה שבתקופה של הוזלות מחירים, זה מתקבל בהבנה. אנחנו רואים בחנויות פיזיות קנייה על בסיס מחיר והקשר האישי והשירות מונח בצד", אמר.

 

לדברי אברכהן, למרות החשיבות של המחיר לצרכן, שופרסל פועלת לייצר לצד המחיר ערכים נוספים של שירות: "המחיר מאד חשוב לישראלים ולא רק לישראלים. חלק גדול מאד מהישראלים עם הסמארטפונים עסוקים בקניות בארץ ובעולם. לכן, אנחנו מנסים לייצר דיאלוג חדש עם צרכן חדש שאומר 'בוא נדבר על מערכת יחסים בשוטף לאורך כל השנה'".

 

אברכהן הוסיף שהצרכנים מבקשים כל השנה להיות הוגנים במחיר אבל רוצים לפגוש עסקים שמתנהלים אחרת. מבקשים מאיתנו: "תייצרו לנו חוויה, שאקבל מה שביקשתי, שתגיעו בזמן ושהקשר עם השליח יהיה נעים. הנושא של קשר בין רשת ללקוח הופך לב הסיפור לאורך כל השנה".

 

מנכ"ל שופרסל תיאר את השינוי שעברה הרשת בשנים האחרונות, בנסיון להתאים עצמה לצרכים החדשים בשוק: "שנים היינו חברה מאד תפעולית ובשנים האחרונות אנחנו זזים במאה שמונים מעלות לכיוון הלקוח ולחווית השירות ללקוח. אנחנו עונים ללקוח בכל פלטפורמה, מגיעים אליו הביתה ועסוקים כל היום בלחבק ולרצות אותו, כי האלטרנטיבות שיש לו גדולות. אנחנו משקיעים הון עתק בכל הקשור בטיפול בלקוח כדי שיישאר אצלנו ומגדילים את היקף השירותים ללקוח".

 

אברכהן ציין כי 85% מהמכירות בשופרסל הן לחברי מועדון הלקוחות. לדבריו, "היקף המכר דרך כרטיסי אשראי עצום ויש לנו מעל 600 אלף מחזיקי כרטיס שאנחנו רוצים לשמור אותם באותה מסגרת.

 

"הלקוח רוצה לא רק מחיר כי אם גם עולמות אחרים כמו חניה ומגוון. אנחנו צריכים להיות שם וכשעושים משהו שאינו מצוין, אנחנו עוצרים, בודקים, מתקנים וממשיכים הלאה. אין מצב לצאת לכל מהלך בהצלחה מלאה והחכמה היא לשפר ואז הלקוחות יעריכו אותנו יותר", אמר.

 

אברכהן ציין כי העתיד טמון במודל היבריד שמשלב בין חנויות לאון-ליין. "השירות בחנויות הפיזיות ובאון-ליין בארץ ובחו"ל צריך ללכת יחד. נובמבר היה מטורף בעולם המכירות בהיקפים לא נתפסים. בכניסה שלנו לערוצים במקוונים יש לנו יתרון מבחינת מובילות. חברה בסדר גודל שלנו שלא תדע להתאים עצמה לשינוי תאבד לקוחות". 

 

מנכ"ל שופרסל ציין כי הרשת מקימה מרכזי ליקוט אוטומטיים להזמנות אונליין בהשקעה של 600 מיליון שקל. "מחסני הליקוט לאונליין ייצרו לנו מכירות מתוך שביעות רצון הלקוח ממהירות ההגעה אליו, מהמגוון ומשילוח איכותי. תוך שנתיים הפרויקט הזה יצא לדרך", הבטיח.

 

לבסוף התייחס אברכהן להשפעת האוטומציה על העסקת עובדים וציין כי יהיה ניוד בתוך החברה: "העולם משתנה וחלק מהמקצועות יעלמו, אנשים יעברו ויעבדו בתפקידים אחרים כי החיבור בין ההון האנושי לטכנולגיה ייתן לנו יתרון בהתמודדות האמיתית בשוק מאד תחרותי".

x