ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

כנס השירות

מנכ"לית פתאל ישראל: "אנחנו רוצים שהלקוח ירגיש שהוא חוזר לחופשה הביתית שלו"

בפאנל שירות כבונה אמון ונאמנות לקוחות שנערך במסגרת כנס השירות של כלכליסט אמרה אביה מזרחי מגן: "בחוויית המלונאות, מה שהפך להיות המוצר זה השירות". סמנכ"לית מעסיקים ושירות בשירות התעסוקה, נירה צימלס: "שינינו את השפה, קודם כל האנשים שמגיעים אלינו הם לקוחות, וצריך לנהוג בהם גם כלקוחות"

יואב סטולר 11:2626.11.18

 


 

הקשר שבין המותג ללקוח אינו מבוסס רק על המחיר, הסלוגן או הלוגו - הדבר הכי בסיסי בו כמו במערכת יחסים בריאה הוא אמון. החל משירות התעסוקה, עולם הביטוח התרופות ועד לתיירות - בדברים אלו פתח כתב כלכליסט אדריאן פילוט את הפאנל 'שירות כבונה אמון ונאמנות לקוחות' בכנס שירות וחווית הלקוח של "כלכליסט", שעסק בנקודות החשובות בשינוי התפיסתי שעברו קשרי הלקוחות.

 

 

מנכ"לית פתאל ישראל, אביה מזרחי מגן, הסבירה על בימת הכנס במגדל עזריאלי שרונה בתל אביב על השירות כמוצר המרכזי בחווית המולנאות: "היום זה לא משנה איזה בית מלון אתה מוכר בין אם הוא בוטיק, יוקרה ובין אם למשפחות עם ילדים, מה שהפך להיות המוצר זה השירות. מידת האחריות שיש לנו המלונאים במלון שבו מיליוני נופשים מגיעים להתארח ואין פה הזדמנות שנייה. עליך לתת הכול, תוך שאתה קולע למה שהאורח מצפה ורוצה. המטרה המרכזית היא שהאורחים ישובו להתארח אצלנו".

 

"בין אם הלקוח היה במלון שלנו באילת ובין אם באירופה ובין אם במקום אחר, כיום אנחנו יכולים ליצור איתו קשר מתמשך וחכם בהרבה יותר כשאנחנו מנסים להבין מה הוא מחפש ואוהב", הסבירה מזרחי מגן. "המטרה היא שהידע שלנו עליו כמו במערכת יחסים בין בני אדם יאפשר לנו להעניק לו את הרצון לחזור וליהנות בדיוק מהחוויה שחיפש. לדבריה, באמצעות המידע הזה המלונאים של היום יכולים לתת ללקוח את התחושה שהוא יכול לסמוך עליהם, שהוא ירגיש שכשהוא חוזר אליהם הוא חוזר לחופשה הביתית שלו".

חברי הפאנל חברי הפאנל צילום: אוראל כהן

 

 

מנכ"ל פריגו ישראל, שלומי ליבוביץ', תיאר את מהפכת השירות והקשר הישיר עם הלקוח והגעתה היישר אל נימי עולם התרופות. לדבריו, מה שבעבר היה אסופת חוקים, דפים, כנסים ורופאים עובר היום את אותו שינוי המחשבה שקושר את פריגו עם הלקוח ובשאיפה גם להיפך. "היום יש לך אחריות, אנחנו מחויבים לצרכן. כך למשל, בעבר אם התגלו תופעות לוואי של התרופה היה צריך לעבור שרשרת אינסופית דרך משרד הבריאות, קופת החולים, ושדרת הרופאים ואז אם הלקוח היה בא במגע עם הרופא הוא היה יכול לשאול ולבדוק אם היו שינויים בתופעות הלוואי האפשריות הקיימות, אבל כיום לנו יש את האחריות לדאוג לכך שאתה תדע בכל רגע. זאת לא רק שקיפות, אלא תחושת ביטחון ואמון בעולם שהוא נתפס כל כך רגולטורי".

 

כשחושבים על חווית לקוח, לרוב השירות הציבורי הוא לא התמונה המיידית שעולה. מי שהחלו וסדקו את האקסיומה הם דווקא בשירות התעסוקה, כך לדברי מנחה הפאנל, אדריאן פילוט. סמנכ"לית מעסיקים ושירות בשירות התעסוקה, נירה צימלס, סיפרה על ההחלטה כי לא מדובר באזרחים, תלונות או מחפשי עבודה, אלא בלקוחות. "אנשים מגיעים אלינו באמת בשעתם הקשה. ואנחנו שינינו את השפה, קודם כל האנשים שמגיעים אלינו הם לקוחות, וצריך לנהוג בהם גם כלקוחות. כמו כן, החלטנו ויישמנו את שינוי השפה - לא עוד שפה משפטית, ביורוקרטית ואפורה והרבה יותר שיחה וכשהעולם שבחוץ השתנה והלקוחות השתנו אז גם אנחנו עשינו זאת. אנחנו בפייסבוק ובכלל שאר הפלטפורמות עם צ'ט בוט וזמינים לכל בעיה. אלמנט נוסף וחשוב מאוד הוא ההבנה של הלקוח והתחושה שיש קשב אליו, אז אם מהוא בולבל אז שייקח 15 ימים לעכל את זה שהוא פוטר מהעבודה ושיימלא את הטופס היישר מהספה שבבית".

 

מי שנושאת כיום את דגל המהפכה הדיגיטלית בתעשיית הביטוח הישראלית היא חברת הביטוח ליברה. חברת ביטוח שמבקשת להיות חברה של לקוחותיה - כך תיארה את החברה מייסדת ומנכ"לית ליברה, אתי אלישקוב, במושב עם אדריאן פילוט. "חווית לקוח ושירות אלו לא מושגים שמתקשרים עם חברת ביטוח. לא רק בעת תביעה, שם המצב באמת לא נעים ואנחנו יודעים איך זה היה נראה, אלא גם בזמן ההצטרפות לחברת הביטוח התחושה הייתה לא טובה. אנחנו החלטנו שאנחנו רוצים לשנות את זה - החל מהשפה העיצובית עם צבעים אחרים דרך השפה החברית והכול על בסיס שוטטות באתר האינטרנט".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x