ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

כנס השירות

"כל לקוח סודהסטרים הוא גם לוחם פלסטיק"

מתי יהב, סמנכ"ל השיווק הגלובלי של סודהסטרים סיפר בכנס השירות של "כלכליסט" על ארבעה עקרונות שיווקיים בחברה ואמר: "אנחנו לא מוכרים ללקוחות שלנו רק מים עם בועות, אלא חוויה שלמה עם ערך ומשמעות"

נורית קדוש 11:0226.11.18

 


 

"סודהסטרים זה מוצר שכבר קיים 115 שנה. זה מכשיר שהופך מים - למים עם בועות, אבל לדעתי מה שמעניין זה הסיפור מאחורי הבועות", כך אמר היום (ב') מתי יהב, סמנכ"ל השיווק הגלובלי בסודהסטרים בכנס שירות וחווית לקוח 2018 בלאבס מגדלי שרונה.

 

 

"אז אין איזה סוד אחד אלא מכלול של דברים. כל סטודנט שנה ראשונה בשיווק מכיר את ה-4P's, זה המרקטינג מיקס הקלאסי - Product Place Price Promotion בלי זה חברה לא יכולה להצליח. אז זה הבסיס, אבל לנו בסודהסטרים יש 4 P's נוספים: הראשון הוא Purpose Sense of - Purpose. אנחנו פועלים לצמצום הפלסטיק בעולם. זה דבר שנולד קודם כל מתוך המוצר, אבל בשנים האחרונות אנחנו אף מגדילים ועושים ומעבר לשיווק ולמכירת המכשירים והבקבוקים שלנו ומביאים את המסר הזה בדרכים יצירתיות במגוון נקודת המגע של המותג עם הצרכן.

 

"הכלי השיווקי הכי משמעותי שלנו הם הלקוחות שלנו, שלהם אנו קוראים Plastic Fighters ולמעשה כל אדם, ברגע שהפך ללקוח סודהסטרים, הופך גם 'ללוחם פלסטיק'". יהב הוסיף, כי מעבר לצרכנים משימה קריטית היא לרתום את הארגון והאנשים, כך שכל עובד, לא משנה אם הוא עובד יצור בלהבים או מנהל מכירות בטוקיו, ירגיש שקודם כל הוא בעצמו פלסטיק פייטר ויש לו חלק מהותי בהגשמת החזון והמסע שלנו לשם".

מתי יהב מתי יהב צילום: אוראל כהן

 

 

״ה-P השני הוא PULSE  - Feel the Pulse איך להיות מותג שמחובר לדופק של הצרכן, למה שמענין אותו. אנחנו נלחמים בענקיות המשקאות - עכשיו קנתה אותנו אחת - שמשקיעות סכומי עתק בשכנוע צרכנים לצרוך בקבוקי פלסטיק. אנחנו צריכים לחיות את המותג, את מה שמטריד, מה נותן תקווה ולהיות שם הכי רלוונטיים שאפשר. אנחנו לא מסתפקים בפרסומת אלא מייצרים תוכן שאנשים נהנים לראות, לשתף ולהגיב. תוכן שמייצר אג'נדה, שיכול לשנות משהו בשיח, להיכנס לתודעה.

 

"דוגמא לכך היא סרטוני ה-1 באפריל שיצרנו בשלוש שנים האחרונות. יצרנו סרטים שכל אחד מהם קיבל עשרות מיליוני צפיות ועשרות אלפי שיתופים. עשינו את זה כדי להיות במקום ובזמן שהשיחה מתנהלת. השקנו קמפיין סביבתי ענק עם רוד סטוארט כצב ים ו'ההר' (ממשחקי הכס - נ"ק). חשבנו שיהיו כמה משוגעים שיתלהבו, אבל הקמפיין גרף 20 מיליון צפיות תוך 48 שעות כי הצלחנו להתחבר למשהו שמעניין ורלוונטי לאנשים. כשהיתה מחאת הפונדקאות, דניאל שלח לי הודעה ולמחרת הכנסו 10,000 בקבוקים ואנשים עם תוויות של משפחות אלטרנטיביות ואנשים שלנו חילקו אותם במחאה. הקמפיין מביא את העקרונות האלו. יהב ציין כי החזון מחיייב גם חוויה.

 

"הכניסו משמעות לצוות שלכם"

 

"ה-P השלישי הוא - Product as experience. כמו שאמרתי, בסודהסטרים הערך והחזון קיימים קודם כל במוצר עצמו ולכן אנחנו מבינים שאנחנו לא מוכרים ללקוחות שלנו רק מים עם בועות, אלא חוויה שלמה עם ערך ועם משמעות. למשל בקבוק עמיד למדיח או סירופים יותר בריאים. החזון שלנו חייב לעבור גם במוצרים. מה שעושים לא מספיק טוב זה קשר עם צרכנים. אנחנו אמנם מוכרים בשופרסל ובכל העולם, אבל איך דואגים לקשר עם הצרכן?. אז נכנסו לשירות ישיר בכל הכוח וצרכנים יכולים בלחיצת כפתור להחליף גז ונלך על זה בכל הכוח. ה-P האחרון זה PEOPLE - קריטי לרתום את כל העובדים למשימה, ולהפוך אותם לשותפים. דוגמא לכך אפשר לראות בפעילות ניקוי חופים שעשינו".

 

את דבריו חתם יהב ההמלצה למנהלים" "אני רוצה להציע שכל אחד מכם יראה את עצמו כ-CMO. אני לא מתכון ל-Cheif Marketing Officer אני מתכוון ל-Chief Meaning Officer איך כל אחד מאיתנו מכניס משמעות לצוות שלו, למוצרים שלו, לחוויה הצרכנית שלו, ללקוחות שלו".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x