שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
ועידת המובייל הדיגיטל גג עמוד

הבנק יגיד לכם אם כדאי לקנות מוצר בתשלומים - ואיך קנו אותו אחרים

ד"ר רונן יוכפז, מנהל אגף תשתיות טכנולוגיה ומחשוב בבנק הפועלים, סיפר על עתיד הבנקאות הדיגיטלית בוועידת המובייל והדיגיטל של "כלכליסט". לדבריו, יכולים בנקים לספק ערך לציבור בפייסבוק, בשופינג ברשת ועוד

יואב סטולר 13:2730.10.17
מנהל אגף תשתיות טכנולוגיה ומחשוב בבנק הפועלים, ד"ר רונן יוכפז, הציג היום בוועידת המובייל והדיגיטל של "כלכליסט" את הקשיים הטכנולוגיים והמחשבתיים שעומדים בפני שוק הבנקאות בעידן הדיגיטלי. "כל היום שלנו בנוי מנקודת מפגש רובן כיום דיגיטליות, אבל איפה ומתי אני פוגש את הבנק?", שאל.

 

 

"פעם הייתי מגיע לסניף כשהייתי צריך שירות כלשהו - הלוואה, מסמך, או כל מוצר בנקאי אחר. עם זאת, כיום אין כמעט זמן ביממה שאנחנו בחצרות הבנק ואם זה כבר קורה זה במובייל", הסביר יוכפז. "גם עם מגוון השירותים שהבנקים מציעים היום בדיגיטל, אז נגיד והמשתמש נמצא בממשק כ-2% מהזמן שלו בו הוא פוגש את הבנק שלו באפליקציה או באתר, אבל עדיין נותרו המון מקומות שבהן הבנק שלי לא נמצא ולכן גם לא אפגוש אותו". הוא מנה מגוון זירות רשת מרכזיות, בהן חשוב לבנק להיות נוכח: "מקומות כמו רשתות חברתיות, גלישה באתרי מסחר מקוון, הצעות פיננסיות ועוד".

 

ד"ר רונן יוכפז ד"ר רונן יוכפז צילום: עמית שעל

 

 

ד"ר יוכפז סיפר על היתרונות שטמונים במפגשים בין הבנק ללקוח. "הבנק שלי יכול לתת לי המון מידע ויכולות ייעוץ בנקודות מאוד חשובות ובכך לייצר לי ערך. הבנק שלנו לא מספיק נמצא שם. אם אנחנו מדברים על חדשנות וקדמה אלו המקומות שהיינו רוצים להיות בהם ולפגוש בהם את הלקוח".

 

איך כדאי לקנות? שאלו את הבנק

 

"למה הבנק לא יכול להיות חלק מהחוויה שלי בפייסבוק ולהציע לי להעביר כסף לחבר שאני חייב לו, או כשאני מסתכל על רכישת מכונת כביסה?" תהה יוכפז. "למה הבנק שלי לא יכול להופיע על המסך ולספר שאחרים בעלי מצב סוציו-אקונומי דומה אלו העדיפו מוצר אחר? כמו כן, אותו חלון יכול להגיד לי שאת זה כדי לי לרכוש בכמה תשלומים או לא לקנות את זה בכלל כי אני לא יכול לאפשר את זה לעצמי כרגע". בנוסף התייחס יוכפז לזמינות של הבנק בעידן המובייל. "למה אני לא יכול לדבר עם הבנק שלי כל הזמן? בפקק, בלילה, בטיול עם הכלב. אני רוצה לדבר איתו מתי שנוח לי".

 

"כולנו ראינו את המקרר שיודע לזהות שאין חלב ולהזמין אותו באמצעות האינטרנט של הדברים. איך המקרר משלם לסופר, ולמה שהוא לא ישתמש באפליקציית התשלומים של הבנק?"

 

מקרר חכם של סמסונג מקרר חכם של סמסונג

 

 

את כל הצרכים הללו ששירותי הבנקאות עדיין מאחרים להעניק למשתמשים שכבר שינו ההרגלים שלהם והדרישות שלהם, הציג יוכפז כאבני דרך משמעותיות שיש להשיג. "כל ניסיון לחזות את שוק הבנקאות בעתיד יהיה עתיד לכישלון - אבל עלינו לחשוב ולזהות את הזירות הבאות לפי הצרכים של הלקוח".

 

 

 

"אין סיבה שהבנק שלי לא יהיה בכל המקומות שאני זקוק לו ואני לא אקבל את המידע שיש לו וחיוני לי בשל ניתוח אותו דאטה", סיכם. "אנחנו צריכים להבין את ההתנהלות של הלקוח שלנו ולהתאים עצמנו אליה ולתת את אותו הערך המוסף של הבנק - וזה התחיל כבר היום".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x