ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

כלכלה מעגלית

"חברה שרוצה לגייס עובדים מדור ה-Z - צריכה לתרום לסביבה"

כך אמר ד"ר גוין סאס, דיקן בית הספר לעיצוב וחדשנות במכללה למנהל. צביקה זק, מנהל מרכז החדשנות והקיימות של כתר: "אם נשים בבית מגרסת בקבוקים, נקבל חומר שמוכן לייצור". נעמה גלעדי, סמנ"כלית קשרי חוץ ואחריות תאגידית ב-P&G ישראל: "אנחנו רוצים לאפשר לקחת שמפו, לקנות את הבקבוק פעם אחת ולמלא אותו שוב ושוב ושוב"

עומר כביר 13:0728.02.21
"חברה גדולה שרוצה לגייס עובדים מדור ה-Z צריכה להיות חברה שתורמת לסביבה, שמעודדת עובדים להיות יצירתיים ולהביא פתרונות לבעיות ואתגרים של הסביבה בחברה" – כך אמר ד"ר גוין סאס, דיקן בית הספר לעיצוב וחדשנות במכללה למנהל, בכנס "כלכלה מעגלית: קיימות. טכנולוגיה. סביבה" של כלכליסט שנערך היום.

 

לדברי סאס, הנכונות של חברה למנף את הפעילות העסקית שלה לתרומה לחברה ולסביבה הופכת משמעותית יותר ויותר. "בעבר, נהוג היה לומר על חברות שהן צריכות לעשות טוב מבחינת עסקים (Do Well), היום הן צריכות לעשות טוב מבחינת החברה והסביבה (Do Good)", הוא אמר בפאנל בנושא חדשנות 2021 = קיימות, בהנחיית כותב שורות אלו. "הן צריכות לעשות מהלכים שלא תורמים להן מבחינה עסקית, אבל תורמים לסביבה. יש חברות שמוליכות מהלכים משמעותיים ואסטרטגיים שתורמים לחברה ולקהילה עצמה. ברמה העקרונית, אנחנו מזהים שינוי משמעותי במעמד של דור ה-Z. פעם דור ה-Y היה הקונה הכי משמעותי עם ההכנסות הכי משמעותיות. זה מתחיל להשתנות. דור ה-Z הוא הכי משמעותי, קונה הכי הרבה וזה שיגיע לחפש עבודה. הוא רוצה להרגיש משמעותי ולהשפיע. אחת הדרכים לעשות את זה, היא באמצעות תוכניות הכשרה פנים ארגוניות, שמעודדות יצירתיות ומנגישות לעובדים כלים שמאפשרים להם להצמיח מלמטה רעיונות ותוצרים שונים, והנהלה שיודעת להכיל ולברור את זה".

 

 

 

מימין: גוין סאס, צביקה זק, נעמה גלעדי מימין: גוין סאס, צביקה זק, נעמה גלעדי

 

צביקה זק, מנהל מרכז החדשנות והקיימות של כתר, אחת מנותנות החסות של הכנס, תיאר איך נראית חברה שכזו מבפנים: "המנכ"לים שמובילים את החברה היום דוחפים לזה. יש לנו קטגוריות מוצרים שעושות פיתוח שוטף, ומרכז החדשנות שלנו בוחן חדשנות פורצת דרך בתחום מוצרי הקיימות. אנחנו מביאים את זה להנהלה ויש פתיחות גדולה. כתר היא חברה מעניינת מבחינת השיטתיות, אבל יש גם כאוס. כל רעיון מתקבל, ויש גם רעיונות מטורפים. לדוגמה, היום אנשים ממחזרים בקבוקים. הם לוקחים אותם לפחים הגדולים, ואחרי זה אומרים, 'לא עושים עם זה כלום'. אנחנו רוצים לשנות את זה, וזה מתחיל באנשים. אם נשים בבית מגרסת בקבוקים, נקבל חומר שמוכן לייצור. אנחנו נכריח את העיריות לשים מכלים לבקבוקים גרוסים, ובמקום שזה ילך למיון זה ילך ישר לייצור. זה הדברים שיכולים ליצור שינוי, ויש פתיחות מוחלטת בכתר בעניין הזה".

 

נעמה גלעדי, סמנ"כלית קשרי חוץ ואחריות תאגידית ב-P&G ישראל, גם היא אחת מנותנות החסות של הכנס, תיארה בהקשר זה איך החברה פועלת לצמצום השימוש שלה במוצרי פלסטיק. "פלסטיק שמגיע לנהרות ולים זה משהו שצריך לעצור ולשנות", היא אמרה. "אנחנו מתמודדים עם האתגר באמצעות שלוש אסטרטגיות. אחת זה להפחית את השימוש בפלסטיק, פלסטיק הכי טוב הוא זה שלא משתמשים בו. דוגמאות לזה הם מוצרים באריזת קרטון או מוצרים שאין בהם פלסטיק בכלל כמו EC30, שזמין היום למכירה, שמחליף את השמפו בטבליה קטנה שאפשר להקציף עם קצת מים. הדרך השנייה זה להפוך את כל המוצרים שלנו לבני-מחזור. זה אומר שכל המוצר, כולל הפקק, יכול להיכנס למפעל מיון ולהפחית את השימוש בפלסטיק בתולי. שמנו יעדים ברורים להפחתה דרסטית של השימוש שלנו בפלסטיק בתולי. המאמץ השלישי הוא לאפשר שימוש חוזר במוצרים. אנחנו רוצים לאפשר לקחת שמפו, לקנות את הבקבוק פעם אחת ולמלא אותו שוב ושוב ושוב".

x