ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

שיחת ועידה

סמנכ"ל סחר ושיווק בשופרסל: "בהזמנות אונליין - קפצנו 4 שנים קדימה תוך מספר שבועות"

אורי קילשטיין בוועידה המקוונת של כלכליסט, "היו לנו אתגרים לא פשוטים לאורך התקופה. היינו ערוכים לספק ל-100 אלף משפחות ברמה שבועית את סל המזון והביקוש עלה ב-10%-15%. ילשטיין לא מודאג מכניסה לתחום המשלוחים של תנובה ושטראוס, "בסוף אתה לא רוצה לקנות רק חלב ופיצות, אלא רק סל שלם ירצה את הלקוחות"

נעמי צורף 18:5504.05.20

 

"היו לנו אתגרים לא פשוטים לאורך התקופה. היינו ערוכים לספק ל-100 אלף משפחות ברמה שבועית את סל המזון והביקוש עלה ב-10%-15%. היינו באתגר של ליקוט ושירות לקוחות. כל המערכות נמתחו לקצה, זזנו מהר והצלחנו להגדיל את השירותים מאוד מהר. היו שבועיים שהיה לנו יותר קשה וגם הלקוחות פגשו רמת שירות נמוכה ממה שהם רגילים אבל אנחנו רוצים לחזור כמה שיותר מהר לרמות השירות שלנו ומאמינים שזה יקרה כבר השבוע", כך אמר אורי קילשטיין, משנה למנכ״ל שופרסל וסמנכ"ל סחר ושיווק, בשיחה עם כתב כלכליסט אדריאן פילוט. השיחה התקיימה במסגרת במסגרת הוועידה המקוונת של כלכליסט שעסקה בעולם הצרכנות והצמיחה של המסחר המקוון על רקע משבר הקורונה.

 

"זה היה כמו סוג של ניסוי חברתי - כמות האנשים שהזמינה באונליין ונחשפה להזמנות באונליין הייתה ענקית ואנחנו רואים שינויים מאוד גדולים בהיבט הזה שאנשים שמזמינים באונליין מזון וגם לא מזון. אני חושב שמהבחינה הזאת קפצנו בזמן 4 שנים קדימה תוך מספר שבועות בודדים", אמר קילשטיין.

 

 אורי קילשטיין אורי קילשטיין צילום: דור מנואל

 

בגלל ההיקפים או האינטנסיביות?

"בגלל ההיקפים. מרגע שאנשים נכנסו להסגר הכמות של הרכישות שאנשים ניסו להזמין באונליין והזמינו באונליין בכל האופנים גם מחנויות מכולת, גם משופרסל וגם מפתרונות אחרים היא פשוט הייתה בהיקפים של 400 אחוז יותר. היום אחרי הגל הגדול כשחוזרים לשגרה למצב נורמלי יותר אנחנו רואים שכמות האנשים שמזמינה באונליין ונהנית מהשירות שלנו וגם של אחרים גדלה בצורה משמעותית".

 

ראינו שבעקבות העיכובים בהגעת המשלוחים אפילו יצרניות כמו תנובה ושטראוס התחילו לעקוף ולשווק באופן ישיר לצרכן

"כשמישהו קונה הוא לא קונה רק תנובה. אתה רוצה לקנות לחם, מרגרינה, נקניק, מזון קפוא, פיתות ומוצרי טואלטיקה. תנובה כמה שהיא גדולה היא מייצגת קצת פחות מ-10 אחוזים מהמגוון הזה, בסוף אתה לא רוצה לקנות רק חלב ופיצות. אנחנו חושבים שבסופו של דבר רק סל שלם ירצה את הלקוחות.

 

"במקביל אנחנו ממשיכים גם להגדיל את הצעת הרכש שלנו - אנחנו מוכרים טלפונים סלולרים, מצלמות לזום דרך האתר של שופרסל. דרך האתר של Be מוכרים תרופות ללא מרשם, ויטמינים, בישום, טואלטיקה וצבעי שיער. אנחנו עובדים במקביל על אתר אחד שיוכל למכור הכל וכבר היום יש לנו מגוון בעולמות שהם לא רק מזון ואנחנו מאוד גאים בזה.

 

ראינו בפסח שזו בדרך כלל תקופה של מבצעים שהשנה לא היו הורדות מחירים, לא היו מבצעים השנה, איך אתה מסביר את זה?

"לא היו התייקרויות השנה לעומת שנה שעברה - כשאנחנו בוחנים את כל ה-18 אלף מוצרים שיש לנו בסופר מול שנה שעברה אנחנו לא רואים הבדלים משמעותיים. גם אם אני מסתכל על מדד מחירי המזון לחודש מרץ שפרסם הלמ"ס אנחנו רואים עלייה ב-0.4 אחוז משנה שעברה, מבחינתנו זו טעות סטטיסטית. אני לא חושב שמישהו מהקמעונאים בתקופה שהציבור היה כל כך תלוי בנו חשב לעצמו שזו הזדמנות ובה להעלות מחירים. אני חושב שאחרי המחאה החברתית ובכלל בתקופה בה השוק מאוד תחרותי אנחנו וקמעונאים אחרים רגישים לנושא הזה, לא רוצים לנצל את המצב כדי להעלות מחירים ולהיות בצד הזה של הכביש ממש לא. אנחנו גם דואגים לעתיד, הייצרניות עצמן שהודיעו שאולי בשבועות לא ירצו לעשות מבצעים והודענו שלא נקבל את זה, אין סיבה שהציבור הישראלי ישלם יותר. אנחנו מאוד רגישים לנושא".

x