$
ועידות
ועידות The Hi-Tech Effect פינטק 2022 עתיד הרפואה ניו יורק 2022 ניו יורק 2025 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה מקומי.קום 2025 ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 עתיד התעשייה בישראל HealthTech משפיעות על הכלכלה דור העתיד לטכנולוגיה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט מנהיגות הדור הבא פריפריה טק חדשנות באשראי NextGen Banking שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 תשתיות לאומיות הכלכלית הלאומית 25 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards שבוע החוסן הלאומי המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 שוק ההון 2025 אקדמיה שעובדת כנס הצמיחה 2025 כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שבוע הסטארטאפים 2025 שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 השקעות ופיננסים 25 כלכלת הזהב כנס האנרגיה 2025 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 ועידת Tech1 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר מרכז הנדל"ן 2025 הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז טק עצמאות 2025 TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין InvestTech 2025 לונדון 2025 ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

מנכ"ל נספרסו ישראל: "קבענו את סוף 2022 כיעד להגיע לניטרליות פחמנית"

משה מרי דיבר בוועידת התחזיות 2021 של כלכליסט על הצעדים שחברת הקפה נוקטת והתמקד במחזור הקפסולות: "הגענו כבר למחזור של 20%"

שירות כלכליסט 12:45 30.12.20

 

"אנחנו לא מחכים ל-2030 ולא ל-2050. אנחנו נוקטים עכשיו צעדים משמעותיים, ואני חושב שהמסר מתוך המהלך הזה, או ההכרזה הזאת, הוא שאנחנו צריכים לעשות כאן ועכשיו". כך אמר משה מרי, מנכ"ל נספרסו ישראל, בשיחה עם רון פרידמן בוועידת התחזיות 2021 של כלכליסט בשיתוף בנק הפועלים ופסגות בית השקעות, בהתייחסו ליעד החברה להגיע למדרך פחמן ניטרלי עד סוף שנת 2022, הרבה לפני היעדים שנקבעו ע"י ממשלות וגופים בינלאומיים.

 

 

"אנחנו מבינים ששינוי האקלים וההתחממות הגלובלית אינם מחכים או יכולים לחכות, ולכן אנחנו צריכים לעשות צעדים משמעותיים כאן ועכשיו. אתגרנו את עצמנו אם היעד הזה ל-2022", הוסיף מרי. "זה לא אומר שאנחנו בתחילת הדרך. עברנו הרבה צעדים משמעותיים, וכבר ב-2017 כל מערך הייצור שלנו נהפך להיות בפליטת פחמן דו-חמצני ניטרלי. יש דברים שאנחנו עוד צריכים לעשות כדי שכל החברה עצמה תהיה במדרך פחמני ניטרלי, ושם אנחנו נתמקד בפעולות של מחזור, בפעילויות של אנרגיה מתחדשת וגם בעבודה מול החקלאים לנטיעת עצים - ועוד הרבה פעילויות אחרות".

 

 

כנשאל על המוטיבציה של נספרסו לנקוט את הצעדים הלא-פשוטים ולא-זולים האלה, השיב מרי: "אנחנו רואים את נושא הסביבה בכללותו, ואת השפעות מזג האוויר או השפעות האקלים, כחלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית שלנו". הוא הסביר שכחברה שמסתמכת על גידולים חקלאיים, כל שינוי באקלים או במזג האוויר משפיע מאוד גדולה על הפעילות העסקית.

 

"שינוי במעלה אחת באזורי הגידול משפיע על טעם הקפה, שינוי של שתי מעלות משפיע על פריון ושנוי טמפרטורה של שלוש מעלות או יותר יגרום לקפה להיות זן נכחד", מרי הסביר. "מצד אחד, כחברה שמתבססת על הגידול החקלאי, אנחנו חייבים לקחת צעדים כאלה, אבל באותה מידה, אנחנו רוצים גם להוות השראה לחברות אחרות, כי כל חברה צריכה לנקוט צעדים לשמירת הסביבה".

 

קפסולות קפה של נספרסו
קפסולות קפה של נספרסוצילום: אוראל כהן

 

מרי הרחיב בשיחה על הדרך של נספרסו לגרום לצרכן הישראלי, שלא ידוע בחיבתו היתרה למחזור, לשתף פעולה עם החזון. "אני מסתכל על שלושה דברים, כדי לרתום את הצרכן לאג'נדה הזאת. ראשית, צריכים ליצור מערך מחזור פשוט, ואנחנו החברה היחידה שבנתה מערך שמסוגל להגיע הביתה לאיסוף הקפסולות המשומשות מהלקוחות ולהעברתן למחזור. שנית, נושא השקיפות חשוב, כי אנחנו רוצים להראות מה אנחנו עושים עם המוצרים שאנחנו אוספים למחזור. פה יצרנו שותפות עם יקב הרי גליל, והקפה שמגיע - אחרי שאנחנו מפרידים אותו ממכל האלומיניום - משמש כקומפוסט בכרמים של היקב. האלומיניום, כמובן, ממוחזר ועובר לשימוש בתעשייה. ברגע שיוצרים את השקיפות הזאת, אנחנו רותמים גם את הלקוחות. הדבר השלישי והאחרון הוא מודעות. אנחנו צריכים לתקשר עם הלקוחות באופן קבוע ומתמשך על הפעולות שאנחנו עושים", הוא אמר וסיכם: "אלה המקומות, שבסופו של דבר יוצרים שינוי. הגענו לשיעורי מחזור של 20% מכלל הקפסולות שאנחנו מוכרים. אמנם יש דרך ארוכה עוד לעשות, אבל זו תוצאה מאוד מרשימה, ואנחנו רואים שזה רק הולך וגדל. אלה פעולות שמוכיחות את עצמן, ויש לנו שיתוף פעולה מדהים מצד הלקוחות".

 

 

יחסית למדינות מערביות, שיעורי המחזור בארץ נמוכים יותר, הודה מרי, "אבל אנחנו מתקדמים בקצב טוב ונמצאים בכיוון הנכון. יש לנו יכולת למחזר 100% מהקפסולות שלנו, ואין לי ספק שהמקומות האלה יילכו וייגדלו". 
x