$
ועידות
ועידות The Hi-Tech Effect פינטק 2022 עתיד הרפואה ניו יורק 2022 ניו יורק 2025 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה מקומי.קום 2025 ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 עתיד התעשייה בישראל HealthTech משפיעות על הכלכלה דור העתיד לטכנולוגיה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט מנהיגות הדור הבא פריפריה טק חדשנות באשראי NextGen Banking שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 תשתיות לאומיות הכלכלית הלאומית 25 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards שבוע החוסן הלאומי המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 שוק ההון 2025 אקדמיה שעובדת כנס הצמיחה 2025 כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שבוע הסטארטאפים 2025 שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 השקעות ופיננסים 25 כלכלת הזהב כנס האנרגיה 2025 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 ועידת Tech1 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר מרכז הנדל"ן 2025 הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז טק עצמאות 2025 TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין InvestTech 2025 לונדון 2025 ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

"סטארט-אפ סייבר מוצלח הוא כזה שמייצר מכירות ולקוחות משמעותיים"

דן אמיגה, משקיע ומייסד FireGlass בכנס הסייבר של כלכליסט, "חברה טובה בעיני היא כזו שעושה אימפקט עם מוצר איכותי, יש לה לקוחות מרוצים והעובדים שלה מרוצים". יאיר קסוטו, שותף בקרן פיטנגו: "היום אנחנו מדברים על חברות שנותנות פלטפורמות ועזרים אופרטיביים ולאו דווקא פתרונות סייבר נקודתיים"

נעמי צורף 14:54 16.12.19

 

 

 

"אני חושב שסטארט-אפ סייבר מוצלח הוא כזה שמייצר מכירות ולקוחות משמעותיים. זה לא טריוויאלי בשוק הצפוף של היום. חברה טובה בעיני היא כזו שעושה אימפקט עם מוצר איכותי, יש לה לקוחות מרוצים והעובדים שלה מרוצים", כך אמר דן אמיגה משקיע ויזם בתחום הסייבר ומייסד FireGlass בכנס סייבר 2020 של כלכליסט, במסגרת פאנל בהנחיית כתבת כלכליסט סופי שולמן. בפאנל השתתף יאיר קסוטו שותף בקרן פיטנגו.

 

קסוטו: "מה שמבחינתנו המשקיעים עושה חברה למוצלחת זה כמובן קודם כל החזרים למשקיעים וליזמים. אבל אם אנחנו לוקחים רגע צעד אחורה ומסתכלים על האקו סיסטם כולו, אני חושב שלהקים חברה משמעותית מבחינה גלובלית כמו צ'קפוינט, זו רמה אחרת. להצליח לשרת האקו סיסטם, להמשיך את הקו של ישראל כמוקד סייבר עולמי, זה כבר משהו אחר לגמרי.

 

סופי שולמן עם יאיר קסוטו ודן אמיגה
סופי שולמן עם יאיר קסוטו ודן אמיגה צילום: אוראל כהן

 

בשוק היום יש לנו המון סטארט-אפים קטנים, האם לתפיסתכם זה מה שמייצר בסיס לתעשייה אמיתית?

אמיגה: "לדעתי יש יותר מדי חברות בשוק. אני פוגש הרבה מאוד יזמים שגייסו כסף, מישהו רשם להם צ'ק של כמה מיליוני דולרים אבל כל זה לפני שהם עצמם בכלל בטוחים מה הם עושים. באופן אישי, אני תמיד ממליץ לצעירים מוכשרים לבלות תקופה ארוכה בתעשייה כעובדים שכירים. בין אם זה בטכנולוגיה, במכירות, בשיווק או בניהול ובניית מוצר. העיקר לראות מעגל חיים שלם של חברה שיוצאת לשוק".

 

קסוטו: "אני מסכים. אם בשנים הראשונות של העשור ראינו חברות שסגרו פינות או פיצ'רים ואפשרו לחברות הגדולות להכניס טכנולוגיה בסיסית, היום אנחנו מדברים על חברות שיותר נותנות פלטפורמות ועזרים אופרטיביים ולאו דווקא פתרונות סייבר נקודתיים. זה מביא למצב של חברות שבסוף מגיעות לסיטואציה שהמכירות לא מתקדמות בקצב הנכון, אין אימפקט משמעותי והסביבה התחרותית מאוד פשוטה".

 

יש שאומרים שהישראלים יודעים לפתח טכנולוגיה אבל לא מוצר, מסכימים?

אמיגה: "אני חושב שנעשינו יותר טובים בזה. יש הרבה שיוצאים מחברות כמו פאלו אלטו וצ'ק פוינט שיודעים איך לבנות מוצר ולהנגיש אותו. הקושי שקיים בישראל הוא יותר באיך אני בונה מערך שיווק ומכירות".

 

 

למה מכרתם מהר את החברה?

דן: "מהירות זה עניין יחסי. מכרנו אחרי 3 וחצי שנים כשהגענו לצומת מעניינת: ראינו שאנחנו יכולים להביא את העובדים שלנו לרווח כלכלי מאוד גבוה וזיהינו התאמה גבוהה לחברה הרוכשת. במקביל ראינו שהשוק נעשה יותר ויותר קשה וזיהינו שבצומת שאנחנו עומדים לרוכש כדאי לשלם מאות מיליוני דולרים, וזה לא מצב שישאר לאורך זמן. במצב כזה צריך להיות לא נורמלים בשביל להגיד לא"

 

מה קורה אחרי האקיזט? מה קורה לעובדים?

יאיר: בתור רוכש לשעבר אני יכול לומר שבטח בסביבות תחרותיות כמו בסיליקון ואלי ובישראל יש ערך לאיך מעצבים את החברה אחרי הרכישה. בישראל הפוקוס זה להשאיר את העובידם בארץ, מצד אחד עם חיבור לתאגיד וללקוחות אבל מצד שני לשמור על העובדים עצמאיים מספיק כדי להמשיך את העשיה ולא להפיל את כל כובד האחריות על הצוות בארץ".

 

דן: "אני חושב שהתעשיה בארץ צריכה לטפוח לעצמה על השכם. מייקרוסופט, סימנטק פאלו אלטו וIBM - זה לא רכישה אחת, יש מרכזי פיתוח שבנויים על די אנ איי של כמה חברות ישראליות וזה דבר טוב מאוד. מה שחשוב זה לקחת בחשבון את שימור העובדים לאורך זמן, זה דבר מאוד טראומטי כשהחברה נרכשת והעובדים עוזבים, יש משמעות גדולה בעיני ללשמור על גרעין העובדים הראשוני וזו האחריות של היזמים שהחליטו להעביר שליטה לעשות זאת".

x