$
ועידות
ועידות The Hi-Tech Effect פינטק 2022 עתיד הרפואה ניו יורק 2022 ניו יורק 2025 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה מקומי.קום 2025 ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 עתיד התעשייה בישראל HealthTech משפיעות על הכלכלה דור העתיד לטכנולוגיה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט מנהיגות הדור הבא פריפריה טק חדשנות באשראי NextGen Banking שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 תשתיות לאומיות הכלכלית הלאומית 25 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards שבוע החוסן הלאומי המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 שוק ההון 2025 אקדמיה שעובדת כנס הצמיחה 2025 כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שבוע הסטארטאפים 2025 שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 השקעות ופיננסים 25 כלכלת הזהב כנס האנרגיה 2025 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 ועידת Tech1 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר מרכז הנדל"ן 2025 הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז טק עצמאות 2025 TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין InvestTech 2025 לונדון 2025 ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

יעל פאינרו: "תעשיית המדיה תהיה חייבת למצוא שיווי משקל חדש"

מנכ"לית Synamedia בישראל אמרה את הדברים בוועידת Mind The Tech TLV של כלכליסט ובנק לאומי. פאינרו: "תעשיית המדיה נמצאת במצב של חוסר שיווי משקל מבחינה כלכלית ותהיה חייבת להחזיר את חבילות התוכן המשולבות, להפחית את הפיראטיות ולמצוא מקורות הכנסה חדשים"

אביאור אבו 17:08 25.11.19

 

 

 

"במלחמת הסטרימינג – מרוב עצים, לא רואים את היער", כך אמרה היום (ב') יעל פאינרו, מנכ"לית Synamedia בישראל, המספקת פתרונות אינטראקטיביים לטלוויזיה דיגיטלית, בוועידת Mind The Tech TLV של כלכליסט ובנק לאומי.

יעל פאינרו
יעל פאינרו

 

פאינרו פתחה את דבריה ואמרה: "בספטמבר האחרון, 30 שנה אחרי שהופיעה על המרקע ויותר מ-20 שנה של שידורים חוזרים, נמכרו זכויות השידור הדיגיטליות של הסדרה סיינפלד לנטפליקס בעבור יותר מחצי מיליארד דולר. לשם השוואה, בפעם הקודמת שנמכרו זכויות השידור של סיינפלד הן היו שוות רק 130 מיליון דולר. אז מה קרה שהסדרה שווה היום יותר מפי 4 לנטפליקס? הסיבה קשורה לסדרות ותיקות אחרות שנטפליקס איבדה את הזכויות אליהן לאחרונה, כמו 'המשרד' ו'חברים', שנמכרו לשירותי סטרימינג חדשים".

 

"מרכיבי ההצלחה של נטפליקס אינם שונים מהותית מאלה שהביאו להצלחה של הטלוויזיה הרב ערוצית בעשור קודם" אמרה פאינרו, "בחירה של המשתמשים, פשטות השירות והשימוש ומחיר נוח. בארה"ב פעילים כיום מעל 200 שירותי סטרימינג וזה לפני השקתם של השירותים החדשים של דיסני, NBC ו-HBO. לשירותים אלה מצטרפים אלפי שירותי פיראטיות שמציעים פריטי תוכן בעבור סכום נמוך יותר, רק שהם לא משלמים על תוכן, הם גונבים אותו, ולכן ההחזר שלהם על ההשקעה מאוד גבוה".

 

"במקביל, משהו מדהים קורה בתעשייה" מתארת פאינרו, "ההשקעה בתוכן מקורי קפצה בצורה משמעותית בשנים האחרונות, כי החברות מבינות שההבדל בין שירות אחד לשני מיטשטש והתוכן הוא המלך. עם זאת, הן חייבות שיהיה להם כמות נכבדת של תוכן חיצוני כי יותר מ-50% מהתוכן הנצפה הוא לא תוכן מקורי. עכשיו אנחנו מבינים למה סיינפלד שווה לנטפליקס כל כך הרבה כסף".

 

פאינרו הוסיפה כי "התעשייה נמצאת במצב של חוסר שיווי משקל. עלויות תוכן גבוהות, הכנסות תחת לחץ מתחרות, פיראטיות גואה ולקוחות עם נאמנות נמוכה. סה״כ ההכנסות של תעשיית הוידאו מהלקוחות הסופיים מסתכמת בכ- 250 מיליארד דולר. הוצאות התוכן עולות על 200 מיליארד דולר, תוסיפו על זה הוצאות שיווק ותפעול שעולות וקיבלתם תעשייה שלא יכולה להמשיך לאורך שנים".

 

פאינרו מתארת את המרכיבים לחזרה לשיווי משקל: "ראשית, חזרתן של חבילות המשלבות שידורים חיים יחד עם תכנים לפי דרישה. זה בדיוק מה שמתחיל לקרות, הספקים הישנים מוסיפים שירותי סטרימינג מובילים לחבילות שלהם, מתפתחים מנועי חיפוש אחודים שמאפשרים לחפש תכנים הפזורים בשירותים שונים להם מנוי הלקוח".

 

"מרכיב נוסף בחזרה של התעשיה לשיווי משקל יהיה הורדת ההשפעה של הפיראטיות המסחרית שאוכלת את ההכנסות של השחקניות בתחום. לשם כך נדרשות טכנולוגיות וטכניקות מתחום הסייבר וכן טכנולוגיות AI and ML. קיימים יחסי חוסר שוויון לפיהם הפיראטים לא מחויבים לפעול לפי החוק והנלחמים בפיראטיות צריכים לעמוד במגבלות. לבסוף, מפעילות השירות גם יצטרכו לחפש לעצמן מקורות הכנסה חדשים כגון פרסומות המותאמות אישית לצופה".

 

פאינרו מסכמת ואומרת: "אנחנו נמצאים במצב של חוסר שיווי משקל בתעשיית המדיה מבחינה כלכלית ומבחינה של העקרונות הבסיסיים שמשפיעם על הצרכנים - בחירה, פשטות, ומחיר. הטכנולוגיה הינה הגורם שיאפשר את השינויים ואנחנו בסינמידיה עובדים עם השחקנים המובילים בתחום כדי לאפשר לכולנו להמשיך ליהנות מטלוויזיה מצוינת לעוד הרבה שנים. לא רק בלונדון, אלא בכל העולם".

x