$
ועידות
ועידות The Hi-Tech Effect פינטק 2022 עתיד הרפואה ניו יורק 2022 ניו יורק 2025 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה מקומי.קום 2025 ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 עתיד התעשייה בישראל HealthTech משפיעות על הכלכלה דור העתיד לטכנולוגיה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט מנהיגות הדור הבא פריפריה טק חדשנות באשראי NextGen Banking שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 תשתיות לאומיות הכלכלית הלאומית 25 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards שבוע החוסן הלאומי המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 שוק ההון 2025 אקדמיה שעובדת כנס הצמיחה 2025 כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שבוע הסטארטאפים 2025 שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 השקעות ופיננסים 25 כלכלת הזהב כנס האנרגיה 2025 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 ועידת Tech1 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר מרכז הנדל"ן 2025 הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז טק עצמאות 2025 TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין InvestTech 2025 לונדון 2025 ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

"הקמנו את סטאש כשהבנו שאפילו עובדי בנקים לא יודעים מה לעשות עם כספם"

ברנדון קריג, מנכ"ל פלטפורמה פיננסית שבסיס לקוחותיה עומד על 3.5 מיליון משתמשים בכנס פינטק 2019 של כלכליסט: "בסטאש אנחנו מבינים מה המצב של כל לקוח, באיזה שלב של חייו הוא נמצא ואיזה מסלול יכול הכי להתאים לו"

עדי ברק 12:47 24.06.19

 

 

 

"פתחנו את החברה אחרי שהשותף שלי ואני הבנו שאפילו האנשים שעובדים בבנקים גדולים לא יודעים מה לעשות עם הכסף שלהם", סיפר ברנדון קריג, מנכ"ל סטאש בשיחה עם אבי אייל, שותף מנהל ומייסד אנטרה קפיטל, שהתקיימה בכנס פינטק 2019 של כלכליסט בשיתוף לאומיטק ו-KPMG. "הלכנו ברחובות ניו יורק ושאלנו אנשים על העתיד הפיננסי שלהם, התשובות היו ממש מפחידות. לאף אחד לא היה מושג על השקעות".

 

קריג ומי שלימים יהיה שותפו בהקמת סטאש התפטרו מתפקידיהם הקודמים כדי לענות על הצורך שזיהו. ארבע שנים מאוחר יותר סטאש היא פטלפורמה פיננסית שמציעה שירותי בנקאות, השקעות ופנסיות. כיום עומד בסיס הלקוחות שלה על 3.5 מיליון משתמשים. קרן ההון סיכון אנטרי קפיטל היתה אחת המשקיעות בסטאש בתחילת דרכה. נכון להיום גיוסי ההון של סטאש עלו על 181 מיליון דולר.

 

ברנדון קריג מנכ"ל Stash בשיחה עם אבי אייל שותף מנהל ומייסד Entrée בכנס פינטק 2019
ברנדון קריג מנכ"ל Stash בשיחה עם אבי אייל שותף מנהל ומייסד Entrée בכנס פינטק 2019צילום: עמית שעל

 

לדברי קריג, לצד המטרה לאפשר ללקוחות לחסוך גם סכומי כסף קטנים, סטאש נולדה גם כדי לקדם חינוך פיננסי, כזה שיעודד יותר ויותר אנשים להבין מדוע חשוב לחסוך ומהי הדרך הנכונה לעשות זאת. "השאיפה היא שדרך המידע שאנחנו צוברים נוכל לייעץ ללקוחות איך כדאי להם לנהל את הפנסיות שלהם וחסכונות נוספים", אמר קריג.

 

"שיעור החיסכון הממוצע היום באמריקה הוא מגוחך", טען אייל. "15% מהאמריקאים לא יכולים לגייס 400 דולר מהרגע להרגע בשביל מצב חירום רפואי". לאור זאת, נראה כי המוצר שמציעה סטאש הוא בעל פוטנציאל אימוץ גבוה.

 

"היה עלינו ללמוד מהר מאוד שהלקוח תמיד צודק, ושטובתו מעל הכל", אמר קריג. "כשהבנו את זה, סטאש צמחה במהירות מסחררת". "יתר הזמן שלנו מוקדש לאיך אנחנו לא נותנים את הכסף שלנו לפייסבוק. כלומר מרכזים מספיק משאבים בקידום צמיחה אורגנית של המוצר שלנו, שלא דרך קידום שיווקי. במילים אחרות - איך המוצר יהיה מספיק טוב כדי שיצמיח את עצמו".

 

בנוגע לעתיד הפינטק סבור קריג כי המפתח טמון בהתאמה אישית מותאמת לקוח. "הבעיה שאנחנו מזהים עכשיו היא שלא מספיק מבינים כל לקוח לגופו", לדבריו, "בסטאש אנחנו מבינים מה המצב של כל לקוח, באיזה שלב של חייו הוא נמצא ואיזה מסלול יכול הכי להתאים לו. מדובר במודל של התאמת פתרונות לכל לקוח על פי מידתו. לשם צועדת תעשיית הפינטק". בסיום דבריו קריג לא שלל כניסה אפשרית עתידית לתחום האשראי.

x