$
ועידות
ועידות The Hi-Tech Effect פינטק 2022 עתיד הרפואה ניו יורק 2022 ניו יורק 2025 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה מקומי.קום 2025 ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 עתיד התעשייה בישראל HealthTech משפיעות על הכלכלה דור העתיד לטכנולוגיה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט מנהיגות הדור הבא פריפריה טק חדשנות באשראי NextGen Banking שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 תשתיות לאומיות הכלכלית הלאומית 25 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards שבוע החוסן הלאומי המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 שוק ההון 2025 אקדמיה שעובדת כנס הצמיחה 2025 כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שבוע הסטארטאפים 2025 שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 השקעות ופיננסים 25 כלכלת הזהב כנס האנרגיה 2025 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 ועידת Tech1 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר מרכז הנדל"ן 2025 הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז טק עצמאות 2025 TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין InvestTech 2025 לונדון 2025 ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

"מוזיקה מול טכנולוגיה? זו מלחמה בת 140 שנה"

סטיב גרינברג, המפיק זוכה הגראמי ומייסד לייבל S-Curve, סיפר בכנס של כלכליסט ובנק לאומי בבית ספר רימון למוסיקה - מימי התקליטים ועד למהפכת הסטרימינג. בנוסף, הסביר איך הרוויחו האמנים מעליית פלטפורמות כספוטיפיי ואחרות

עדי ברק 16:52 13.05.19

 

"אני מסתכל תמיד על הקשר בין טכנולוגיה ומוזיקה כמלחמה בת 140 שנים" - כך פתח את דבריו הבוקר סטיב גרינברג, המפיק המוזיקלי זוכה פרס גראמי ומייסד הלייבל S-Curve Records, בכנס when technology meets music של כלכליסט ובנק לאומי בבית ספר רימון למוסיקה.

 

"עם המצאת התקליטים, אנשים שאהבו מוזיקה חשבו שאף אחד לא ילמד יותר לנגן לייב", הסביר. "כמובן, במבט לאחור אנחנו יודעים שזה פשוט לא היה נכון. אבל היה מתח בין השתיים מאז ומתמיד", הדגיש. "ידה של מי תהיה על העליונה? המוזיקה או הטכנולוגיה?".

 

 סטיב גרינברג
סטיב גרינברגצילום: אוראל כהן

 

הקרייה המוזיקלית של גרינברג צמחה והמריאה בארה"ב, אך הוא לא שכח לציין כי בתחילת דרכו עבד כתקליטן כאן בישראל, במועדונים מיתיים כמו הפינגווין והקולוסאום. "עם תחילת הרדיו המסחרי נרשמה התכווצות של 95% בהכנסות תעשיית המוזיקה", ציין גרינברג. "אנשים החלו לצרוך מוזיקה בחינם. גם אז, אמרו שזה הסוף של המוזיקה. אפקט דומה היתה להשקת אייטיונס של אפל, גם אז ראינו התכווצויות משמעותיות בשוק".

 

"אבל ככל שעבר הזמן, הבנו שמה שמנגנים חשוב יותר מאשר הטכנולוגיה המאפשרת את השמעתה", אמר. "למעשה, אותן חברות שייצגו אמנים הן אלה שהמציאו את חברות התקליטים וה-CD's כי הם חשבו שזה יהיה רווחי".

 

"תפנית נוספת היתה בסוף שנות ה-90", סיפר גרינברג. "אז הומצא הדיסק שאפשר לצרוב עליו. אנשים הבינו שהם יכולים לשכפל מוזיקה מבלי לאבד איכות ובעיקר, מבלי לשלם עליה. השנה הטובה הביותר מבחינת רווחים ומכירות היתה 2000", המשיך. "אבל מאוחר יותר, כשאנשים התחילו להוריד מוזיקה, שוב היתה שקיעה. ב-2003, עם אייטיונס, העניינים התייצבו". לדבריו, הרבה אנשים שאלו את עצמם באותה התקופה האם האם אייטיונס הצילה את תעשיית המוזיקה, או שהתעשייה הצילה את אפל. "כעת, עם חדירה עולם הסטרימינג המודל שוב השתנה".

 

"צריכת המוזיקה השתנתה ללא היכר", הסביר. "בהתחלה שילמת על דיסק ויכולת לשמוע אותו עשר פעמים או אלף פעמים, או אף פעם אם נתת את זה מתנה לדוד שלא התעניין באותו אלבום. סטרימינג עובד אחרת; כעת, הדבר היחיד שמשנה הוא כמה פעמים אתה מאזין לאותה יצירה".

 

"מיליון אנשים שמאזינים לאותה יצירה שווה פחות מאלף אנשים שמאזינים ל-200 יצירות שונות, מלא פעמים. גם חסמי הכניסה נעשו קלים יותר, כי אנשים יכולים להקליט בבית והדברים נגישים יותר. לא חייבים סטודיו מקצועי, לא חייבים את כל כלי הנגינה. אפשר לעשות את זה מחדר השינה. מה שראינו הוא שלמעשה יש יותר אנשים שמסוגלים ליצור מוזיקה ושהקהל יהנה ממנה, מאשר מה שהערכנו".

 

 

לדבריו, מספר המשתמשים יכול לצמוח אקספוננציאלית הודות לטכנולוגיה, מה שמסמן מעין תור זהב לאמנים. "הדבר בעל הערך הגדול ביותר שאפשר להרוויח הוא אפשרות השפעה על הקהל", אמר. "ולהשפיע על קהל גדול מבעבר. הכוכבים הגדולים ביותר היום הם גדולים יותר מהכוכבים הגדולים ביותר של פעם". לפי גרינברג, אי אפשר לעשות כסף ממוזיקה בלי להבין את הכללים החדשים, ומבלי להשתחל לפלייליסטים של ספוטיפיי ודומותיה.

x