ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

אחריות תאגידית

מנכ"ל שטראוס: "קיימות היא לא פריבילגיה, זו ליבת העסק"

כך אמר גיורא ברדעה, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס במסגרת כנס אחריות תאגידית של כלכליסט. "אנחנו כחברה נמצאים יום יום במבחן. אנחנו רוצים שבעלי העניין יעדיפו אותנו ומבינים שהם מעדיפים חברות שמתייחסות בצורה אחראית לכל מה שקורה סביבן"

מעין מנלה 13:1917.03.21

"קיימות מבחינתנו כוללת איכות סביבה, שרשרת אספקה הוגנת, יחסי עבודה נכונים, גיוון והכלה וגם הפחתת זיהום וכן הלאה". כך אמר גיורא ברדעה, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס בשיחה עם נטע לי בינשטוק, במסגרת כנס אחריות תאגידית של כלכליסט.  

 

 

לדבריו, "כשאנחנו מסתכלים על כל בעלי העניין אנחנו ערים לעובדה שבכל דקה מישהו ניגש למדף בחנות, בסופרמרקט או קיוסק בעולם והוא צריך לבחור איזה מותג או איזה מוצר לקחת. בכל נקודת זמן יש טאלנט שמחפש איפה לעבוד ולבנות את הקריירה שלו או שלה, יש משקיעים שפזורים בארץ ובעולם ומחפשים באיזו מניה להשקיע - כולם יעשו את הבחירה באותן החברות שיבטיחו שהן פועלות בהוגנות, בפתיחות ובשקיפות ושהן לא חברות שגורמות נזק למוצר, חומרי הגלם או לילד או לילדה שצריכים לקטוף את חומר הגלם בתנאי עבדות. לכן האמונה שלנו היא שקיימות היא העסק עצמו, זו ליבת העסק".

 

ברדעה אומר שקיימות אינה פריבילגיה אלא המהות. "בעולם החדש אנחנו כחברות, כעסקים, נמצאים יום יום ושעה שעה במבחן. אנחנו רוצים שבעלי העניין יבחרו בנו ואנחנו מבינים שיותר ויותר הם מעדיפים ויעדיפו חברות שמתייחסות בצורה אחראית לכל מה שקורה סביבן".

 

העלות של תהליכי קיימות גבוהה יותר לחברה אך לדברי ברדעה הם הכרחיים. "בסוף יכול להיות שזה עולה יותר להוריד אלפים של טונות של סוכר מהמוצרים כי צריך למצוא תחליף ולהשקיע שנים של מחקר ופיתוח. אבל האם לאורך זמן יצרכו יותר, מכיוון שהאמון יגדל. אני מאמין שזה ישתלם ובאופן דומה יכול להיות שלקנות חומר גלם בשרשרת אספקה 'מקיימת' עולה יותר בשוליים אבל בסוף היום הבחירות של בעלי העניין יחזירו את ההשקעה".

 

גיורא בר דעה נשיא ומנכ"ל שטראוס גיורא בר דעה נשיא ומנכ"ל שטראוס צילום: תומי הרפז

 

 

לשאלה כיצד מתבטאת הקיימות בפרקטיקה היומיומית של שטראוס השיב ברדעה כי "ברגע שחברה אומרת שאיזון מגדרי הוא דגל חברתי ועל פני שנים היא דואגת שיהיה איזון מגדרי ובשנים האחרונות גם איזון וגיוון של מגזרים אז יש תוכנית עבודה מדידה. אם אנחנו אומרים שיש סכנה ברכישה של אריזות חומרי גלם בכל רחבי העולם אז יש אמנת רכש שאנחנו מחייבים את כל הספקים שלנו לחתום עליה. אם אנחנו מדברים על שיווק אז אנחנו בודקים ומוודאים שלא יהיה מצב שנצא לציבור בקמפיין שמדיר אוכלוסיות או עושה דאחקות על אוכלוסיות חלשות. אפשר לראות את זה גם בפן העסקי, יש לנו חממה עם משרד הכלכלה והמדען הראשי בה אנחנו מפתחים חומרי גלם ומוצרים שבפירוש יש להם תרומה ענקית לקיימות".

 

לעולם טכנולוגיות המזון יש פוטנציאל ליצור אפקט אדיר על הקיימות, אמר ברדעה. "זה יכול להשפיע על רמות הסוכר והנתרן. אנשים עדיין רוצים לאכול דברים מתוקים, ממתקים, אבל הטכנולוגיה יכולה לתת להם תחליף בריא יותר מסוכר או להחליף את הנתרן שהוא המלח שפחות בריא לנו. כל העולמות של תחליפים או של תהליכי פיתוח, ייצור וגידול של חומרי גלם או של המוצרים יש להם אפקט אדיר על הקיימות. אנחנו משקיעים שם גם כסף וגם יכולות וגם אנשים מצויינים. אני לא אתכחש לכך שיש לזה היבטים עסקיים שמאוד מעניינים אותנו, אבל מצד שני חשוב לנו לעשות את זה בדרך מקיימת".  

x