ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

הנפקות SPAC

"בספאק יש למשקיעים יותר מידע מאשר ב-IPO"

לפי בן קאנה, מנהל צוות אשראי לא סחיר חו"ל ומנהל פעילות הספאק בהפניקס השקעות, תהליך ההנפקה המסורתי הפך נוקשה ומסובך ואילו בספאקים למשקיעים יש אפשרות להיכרות אמיתית עם החברה כמו גם גישה לתחזיות

מעין מנלה 15:5302.03.21

 


 

בספאק יש למשקיעים יותר מידע לעומת תהליך הנפקה מסורתי, כך אמר בן קאנה, מנהל צוות אשראי לא סחיר חו"ל ומנהל פעילות הספאק בהפניקס השקעות בראיון עם סופי שולמן במסגרת כנס הנפקות הספאק של כלכליסט ו-UBS.

 

 

 

לדבריו, "אנשים, בעיקר מחוץ לישראל, לא מבינים שתהליך ההנפקה המסורתי נהיה נוקשה מאוד ומסובך. הסיבה היא שכל החברות מגישות תשקיף חשאי מה שגורם לכך שהמשקיעים לא רואים את המספרים במשך חודשים רבים. לאחר מכן החברות מגישות תשקיף גלוי ולרוב הן נדרשות לעשות זאת רק למשך שבועיים ואז מתקיים 'רוד שואו' במשך עשרה ימים. לכן, אם חושבים על משקיעים קמעונאיים, משקיעים מוסדיים – יש להם שלושה וחצי שבועות בלבד לעשות את העבודה ולרוב זה לא מספיק. אם משהו קורה בעולם באותם במשך אותם שלושה שבועות – כל תהליך ההנפקה שבטח לקח שנה של הכנות והרבה כסף עלול לרדת לטמיון".

 

בן קאנה בן קאנה

 

לעומת זאת, השינוי הגדול שחל בחמש השנים האחרונות הוא שכיום יש ציפייה שספאקים יגייסו השקעות פרטיות בחברות ציבוריות (PIPE) לפני ההכרזה שהספאק מתמזג עם חברה פרטית. קאנה אומר בהקשר זה כי "לרוב, במשך חודש או חודשיים הספאק מגייס הון נוסף דרך PIPE ממשקיעים מוסדיים ובמהלכם יש היכרות אמיתית עם החברה. אפשר לשאול שאלות, וזה לא תהליך מואץ כמו בהנפקת IPO. בנוסף בעת הצגת הנתונים חברות רשאיות להציג תחזיות, בשונה מהמצב בהנפקה מסורתית, ואז לאחר ההכרזה הן יכולות למסור את התחזיות האלה לכולם, כולל למשקיעים קמעונאיים".

 

לשאלה האם משקיעים קמעונאיים מבינים לחלוטין את הסיכונים שבהשקעות ספאק השיב קאנה כי "משקיעים קמעונאיים יתאכזבו מהרבה מהחברות האלה כמו שהם עלולים להתאכזב מכל חברה שהם משקיעים בה. אני לא חושב שזה שונה. לפחות בתהליך הספאק לדעתי, הם רואים יותר נתונים. בתהליך ההנפקה המסורתי רק למשקיעים מוסדיים שמשלמים הרבה כסף יש גישה לתחזיות. זאת מפני שהאנליסטים מוסרים את התחזיות רק לבנקים שמבצעים את ההנפקה. משקיעים קמעונאיים לעולם לא רואים את התחזיות האלה".

 

כך שבספאק יש למשקיעים יותר מידע. "האם יכול להיות שהמידע מוטעה או מוגזם? האם משקיעים קמעונאיים עלולים לעשות טעויות בהשקעות? כמובן", הוא אמר.

 

לדבריו, "לפני שנתיים, אם היית חבר דירקטוריון בעיקר בחברת טכנולוגיה ההחלטה הנכונה הייתה בחירה בין הנפקה ראשונית או מכירה לחברה אסטרטגית. היום דירקטוריון של חברה פרטית צריך לבחור בין ספאק, הנפקה ומכירה" .

 

לגבי ספונסרים של ספאקים שהם ידוענים ואינם אנשי שוק ההון אמר כי "רישום ספאק הוא החלק הקל. למצוא חברת יעד טובה, ליצור ערך לבעלי המניות ולדאוג שהמניה תיסחר במשך שנים רבות – זה החלק הקשה. ידוענים וקשרים טובים זה נהדר בשלב ההנפקה הראשונית אבל דרוש ניסיון וכישרון אמיתי כדי למצוא עסקה טובה, לבצע אותה ואז לעזור לחברות היעד להפוך לחברה ציבורית מצליחה. זה בסדר לגייס ידוענים, כי זה יכול לפתוח דלתות, אבל צריך תמיד לדאוג שיהיה מישהו מקצועי שיכול לבצע את העבודה הקשה".

 

x