ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

שבוע החדשנות

מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל: "הענן הוא המהפכה הגדולה ביותר ב-100 השנים האחרונות"

אלקבץ אמר בוועידה במסגרת שבוע החדשנות של ישראל שעורך כלכליסט, כי הקורונה הביאה רבים מהארגונים הגדולים בתעשייה לעשות שימשו בטכנולוגיות רבות שמוגדרות היום כ"חדשנות", כמו תשתיות הענן, בינה מלאכותית, IOT ורובוטיקה. עוד ציין, כי לפני המגפה ארגונים רבים לא היו מוכנים לעבודה מנהבית ושהפרץ המשבר הם היו בהלם. "כאן אנחנו נכנסנו לתמונה כי יש לנו את הכלים לסייע ללקוחות ליישם את העבודה מהבית"

אליחי וידל 13:1531.01.21

 

"טכנולוגיות הענן היא המהפכה הגדולה ביותר שהתרחשה ב-100 השנים האחרונות. לא מדובר רק ביכולת לשים את המחשוב בענן ומשם לשרת את הארגון, אלא כתפיסה שמשנה את כללי המשחק, שמשנה את הארגון והופכת אותו לזריז יותר, יעיל יותר וארגון שמגיב מהר". כך אמר שמעון אלקבץ, מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל, בוועידה במסגרת שבוע החדשנות של ישראל שעורך כלכליסט, בשיחה על טרנספורמציה דיגיטלית.

 

"אם פעם, כשהיו מייצרים צ'יפ היה לוקח שנה וחצי עד שנתיים עד שהוא היה יוצא לעולם - היום הקצב אדיר ובתוך 6-3 חודשים אתה חייב להתאים את עצמך לשינויים שמתרחשים בכל העולם. הענן הוא קטליזטור לתהליך הזה", אמר אלקבץ.

 

אלקבץ ציין, כי טכנולוגיות רבות שמוגדרות היום כ"חדשנות" - כמו תשתיות הענן, בינה מלאכותית, IOT ורובוטיקה - קיימות למעשה כבר שנים רבות, אבל רק לאחרונה הן הגיעו לבשלות. לדבריו, רוב הארגונים בתעשייה לא עשו בהן שימוש אמיתי עד היום, אלא יותר כניסויים או כפיילוטים צדדיים, כדי לברר איך הטכנולוגיות הללו והפתרונות יכולים לסייע להם. ואולם, היה זה משבר הקורונה שהפך להיות מאיץ אדיר לתעשייה והיום אנחנו רואים ארגונים רבים וגדולים שהבינו כי עליהם לאמץ כאסטרטגיה העסקית שלהם את החדשנות הללו במערכות הליבה שלהם. "מה שאנחנו עושים כחברה זה לוקחים את כל היכולות והטכנולוגיות הללו ומטמיעים אותן בתעשייה", אמר אלקבץ.

 

אקסנצ'ר היא חברה גלובלית שמתמקדת במתן ייעוץ טכנולוגי לארגונים בתעשייה, כולל הטמעה של מערכות והתפעול שלהן. החברה רשמה ב-2020 מכירות שבסך יותר מ-46 מיליארד דולר. החברה מעסיקה יותר מ-500 אלף עובדים ברחבי העולם ונסחרת בבורסה בניו יורק. אקסנצ'ר ישראל מפעילה כבר 3 שנים מרכז מחקר ופיתוח שמתמקד בפיתוח יישומי חדשנות בעולם הסייבר, שמיושמים במערכות של לקוחות אקסנצ'ר בכל רחבי העולם.

 

 

שמעון אלקבץ, מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל שמעון אלקבץ, מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל

 

לדברי אלקבץ, בשנת המשבר החברה הכפילה את הפעילות שלה בישראל ולהערכתו הצמיחה תימשך בשנים הקרובות בערכים דו-ספרתיים משנה לשנה - גם במו"פ, גם בסייבר וגם במתן שירותי ייעוץ טכנולוגיים לארגונים בתעשייה.

 

הייטק ותעשיית השירותים

 

בכל מה שקשור לתהליכי הטמעת חדשנות וטרנספורמציה דיגיטלית, אומר אלקבץ, ישראל מחולקת לשניים: הייטק ותעשיית השירותים. "תעשיית הסטארט-אפ מייצרת חדשנות ואת הדברים המדהימים שאנחנו רואים בחזית הזאת. לעומת זאת בתעשיית השירותים - המגזר שבו אנחנו, האזרחים, צורכים שירותים - עד לפני שנה, התקופה שלפני משבר הקורונה, התעשייה היתה סקרנית אבל אימצה את החדשנות באיחור של 5-3 שנים אחרי העולם".

 

עם זאת, לדבריו, "הקורונה נתנה דחיפה אדירה והיום הארגונים מבינים שהם צריכים להשתנות לכל אורך ליבת העסקים שלהם. אם מדובר בהטמעה של טכנולוגיות חדשות החברות מבינות את התרומה והערך שהחדשנות מביאה, ואם מדובר בשינויים ברמה הפרסונלית, כיוון שבהטמעה של חדשנות אתה חייב להשקיע בהון האנושי שלך להכשיר אותו

ולהביא אותו למצב שבו הוא יהיה מסוגל להתמודד עם הטכנולוגיות החדשות".

 

אלקבץ אומר כי בסופו של דבר חברות השירותים הישראליות הבינו שגם בצד הלקוחות, שמהם החברות ניזונות, הן חייבות להאיץ את הקשר והחיבור ללקוח, כי משבר הקורונה פגע גם בלקוח עצמו. "התפיסה שלנו כצרכנים השתנתה, גם אנחנו כצרכנים, הפכנו לחלק מהמשבר העולמי שקרה וגם על זה צריך לתת את הדעת", אמר.

 

לשאלה כיצד תפס המשבר את חברת אקסנצ'ר השיב אלקבץ: "כיוון שאנחנו חברה של 500 אלף עובדים מסביב לעולם אנחנו די בנויים לעבוד בצורה של עבודה מרחוק - צורת עבודה שהפכה פופולרית רק עכשיו. זה תפס אותנו מוכנים, כי היכולות שלנו כבר מיושמות - יש לנו את הכלים המתאימים וזה עזר לנו לסייע ללקוחות שלנו להביא אותם לעבוד מרחוק. מרבית החברות לא היו מוכנות למשבר ועבדו בדרך כלל במשרדים ולא אפשרו לעובדים לעבוד מהבית. כשפרץ המשבר הארגונים היו בהלם ונתפסו לא מוכנים - וכאן אנחנו נכנסנו לתמונה".

 

x