ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

שיחת ועידה

מנכ"לית דלתא ישראל: "הרגלי הצריכה בסגר השני לא השתנו ביחס לסגר הראשון"

ענת בוגנר אמרה את הדברים במסגרת ועידת 'שופ אונליין' של כלכליסט ושופינג איי אל. בוגנר: "טרנד הנוחות גובר. אנשים היום יותר מודעים לנוחות שלהם וחשוב להם לא להיות קורבן של הבגד"

נורית קדוש 12:3101.11.20

 

 

למרות שמדובר בתקופות שונות, נראה כי הרגלי הצריכה בסגר השני לא השתנו ביחס לסגר הראשון. כך עלה מדבריה של ענת בוגנר מנכ"לית דלתא ישראל, בשיחה שקיימה עם נטע לי בינשטוק מכלכליסט במסגרת ועידת 'שופ אונליין' של כלכליסט ושופינג איי אל. לדבריה, "הביקושים דומים, וההבדל המהותי הוא שהסגר הראשון היה במהלך חג הפסח, שמאופיין ברכישה מוגברת של הלבשה תחתונה".

 

בוגנר ציינה כי לא מדובר בטרנד חולף: "אנשים היום יותר מודעים לנוחות שלהם וחשוב להם לא להיות קורבן של הבגד". עבור דלתא, יצרנית אופנה לבית, מהווה ההסתגרות בבית יתרון, ביחס לחברות אופנה מתחרות. "הנוכחות בבית והיעדר פעילות פורמליות גורמים לנו לקנות פריטים נוחים שנעים להיות איתם כל היום. כל מוטיב הזמן מטשטש כי נמצאים יותר בבית וזה מתחבר לזה שבבסיס, עם ישראל אוהב פיג'מות וזה מוצר שתמיד היה חזק. עכשיו יש פריטי נוחות שאינם פיג'מה מובהקת. אלו פריטים שמלווים אותנו כל היום, אז דואגים שהחלק העליון יראה מספיק מכובד לשיחת זום, אבל עדיין יהיה מאד נוח איתם וגם נוכל לצאת איתם החוצה". בוגנר הוסיפה כי "גם בשבועות הבודדים שהיינו במשרדים, הלבוש למשרד השתנה והיה פחות פורמלי, במקצועות שלא דורשים פורמלי בהוויה שלהם. העניין של הנוחות זה טרנד שגובר".

 

ענת בוגנר ענת בוגנר צילום: אוראל כהן

 

ביחס למערכת היחסים עם הקניונים ומשכירי הנכסים שנדרשו להקל על הרשתות בעקבות הסגר, ציינה בוגנר כי החברה נמנעה מנקיטת צעדים חד צדדים, בשונה מחלק מהגורמים בשוק: "בסגר הראשון היה חשוב לנו לשמור על ערוץ הידברות פתוח עם כל משכירי הנכסים שלנו. חלקם היו יותר זריזים במתן הקלות ואחרים פחות, אבל מה שהיה חשוב לנו זה לא לנקוט בצעדים חד צדדים וזה בסופו של דבר הוכיח את עצמו. אנחנו שומרים על אותה דרך גם עכשיו, אז אין לנו מכל המשכירים החלטות סופיות על אופן שיתוף הפעולה והתמיכה בנו במשבר הזה, אבל המגמה חיובית וההבנה המשותפת היא שאנחנו נמצאים יחד במשבר שנוגע בכולם ובגלל שאנחנו בשיתוף פעולה ארוך טווח, אז צריך למצוא דרך לצלוח את המשבר ולהסתכל קדימה".

 

מצבו של ענף האופנה היה מאתגר עוד לפני משבר הקורונה, וחלק מהרשתות שלא עשו התאמות לאונליין, נעלמו מהמפה. בוגלר העריכה כי רשתות נוספות שלא יפעלו להתאים עצמן למציאות החדשה יתקשו לשרוד. "המשבר הוא סוג של קטליזטור לכל מיני מהלכים שקרו וקורים בשנים האחרונות. כל עסק חייב להסתכל קדימה ולנסות לצפות טרנדים ומגמות. אז נכון שאת הקורונה אף אחד לא יכול היה לצפות, אבל בסוף את הכניסה לעולמות האונליין – צריך להיות עיוור גמור כדי לא להבין שחייבים דריסת רגל שם. עסקים קמים ונופלים לא כתוצאה מממשברים גדולים. זה מתחיל מניהול פנימי ויכולת להגיב מהיר, לצפות את הנולד ולעשות שינויים מהירים. ואנחנו רואים שלצד עסקים שנחלשו או נסגרו, יש עסקים בתחום שלנו שעושים עבודה מצויינת כי השכילו לעשות שינויים נדרשים בזמן".

 

בוגנר העריכה כי בדומה לתגובה אחרי הסגר הראשון, גם כשיפתחו החנויות בימים או השבועות הקרובים, תהיה הסתערות צרכנים: "המכירות אחרי הסגר הראשון היו מצויינות. במיוחד כשהכל מסביב היה סגור והאפשרות למפגש חברתי ובילוי נפגעה, החוויה בחנות הפכה לחוויה רגישת וראינו שהרבה לקוחות הגיעו לחנויות להתאוורר, לראות עולם, להסתכל על דברים בתלת מימד ולא בדו מימד כמו שהסגר אילץ, וחווית הקנייה נתנה ערך אחר מעבר לצורך בפריט כזה או אחר".

 

בוגנר, שנערכה לפני משבר הקרונה לפתח את מותג ההלבשה התחתונה פיקס לחו"ל ועם פריסת חנויות ברחבי הארץ, טוענת כי המשבר אומנם חייב התאמות, אך לא ביטל תוכניות עסקיות: "הקורונה גרמה לנו לחשוב קצת אחרת, לבחון את התוכניות ולראות איך מתאימים אותן לתקופה. הקורונה יצרה משבר, כי חברת קמעונאות שהחנויות שלה סגורות, יש להן בעיה, אבל הקורונה יצרה גם הזדמנויות כמו מיקומים ששמנו לעצמנו יעד להגיע אליהן והקורונה זירזה את התהליך. ברור לכולם שזה לא משבר שמחכים שיחלוף אלא מציאות חדשה שנוצרה, ואנחנו צריכים לדעת איך להתמודד איתה, ולא לשבת בחיבוק ידיים". בוגנר הוסיפה כי בזכות הקורונה, תוכל לפתוח חנויות בנכסים שבעבר שכר הדירה שלהם היה גבוה מאוד וכעת מוצעים במחירים אטרקטביים: "למרות שהחנויות סגורות, השוק הזה מאד פעיל מתחת לפני השטח והצעות מתקבלות ברמה יומית, ואנחנו יודעים לבחון אותן ולראות מה כלכלי לנו ומה לא. מתוכננות לנו כבר אחרי הסגר פתיחת חנויות שעבדנו עליהן במהלך הסגר".

x