ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

שיחת ועידה

"הלקוח מחפש עכשיו מרחב בטוח וקניה מהירה - צריך לאפשר זאת"

כך לדברי עדי רגב, סמנכ"ל המכירות של יוניליוור בוועידת הקמעונאים של כלכליסט ובנק לאומי; לדבריו, "הקונה משתנה, חושש להכנס למקומות סגורים, מאוד ממהר ובעיקר רוצה לקנות מהבית. וזה השינוי המרכזי בתפיסה הקמעונאית החדשה שלנו"

נורית קדוש 15:0402.09.20

משבר הקורונה אמנם הגדיל את מכירות שוק המזון, אך יצר לחנויות הפיזיות אתגרים חדשים. לדברי עדי רגב, סמנכ"ל המכירות של יוניליוור בוועידת הקמעונאים של כלכליסט ובנק לאומי, בכדי לשמר את הפעילות גם בתקופת מיתון על הקמעונאים לשנות תפיסה.

 

 

רגב אומר כי , "בחודשים האחרונים, אנחנו רואים שהקונה שלנו משתנה, חושש להכנס למקומות סגורים, הוא מאד ממהר ובעיקר הוא לא רוצה להגיע לנקודת המכירה ורוצה לקנות מהבית. הלקוח מחפש מרחב בטוח ולכן אנחנו צריכים לאפשר מרחב כזה. זה כולל בדיקת חום בכניסה שמסמלת איזשהו סינון. בנוסף חובת מסיכה, נקודות היגיינה במהלך סיבוב הקניה שלו וכמובן כמה שיותר מרחב קניה. הלקוח מחפש קניה מהירה וזה השינוי המרכזי בתפיסה הקמעונאית החדשה שלנו".

 

עדי רגב, סמנכ"ל המכירות של יוניליוור עדי רגב, סמנכ"ל המכירות של יוניליוור צילום: יח"צ

 

לדברי רגב, השינוי חל גם על אופן סידור החנויות: "עד היום שמנו את מוצרי העוגן שהם הנמכרים ביותר, בפינות החנות מתוך ציפיה שהלקוח יעבור בכל מסלול החנות, כדי לקנות כמה שיותר מוצרים נילווים. היום הלקוח מחפש לסיים ולצאת והתהליך הזה מהווה מכשלה עבורו ואנחנו מפספסים כך את חלק מהלקוחות".

 

נקודה בעייתית נוספת שמזהה רגב, היא בקו הקופות: "קופה זה מקום צפוף שהלקוח לא אוהב ולכן צריך לייצר כמה שיותר קופות נוספות ולהכנס לעידן התשלום העצמאי דרך אפליקציות שונות. בסוף הצרכן רוצה גם קניה נוחה מהבית, בסביבה בטוחה יותר מנקודת המכירה. בשביל זה, יוניליוור הקימה כבר לפני כשנתיים את שופו, פלטפורמה דיגיטלית שנותנת אפשרות לכל קמעונאי בשוק המזון לייצר מכירות אונליין במינימום אילוצים ובמינימום מגבלות ובמקסימום פשטות.

 

מגוון המוצרים שקיימים בקופת החנות מעודכן אונליין לאתר ואם יש מוצרים שלא עברו בקופה הרבה זמן, הם כבר לא במגוון. שופו מתחבר לקופות ולכן לוקח את המחירים ישירות לקופה ובכך מייצר שקיפות מחירים בין האתר לחנויות וכל המבצעים בכל נקודת מכירה עולים אוטומטית לאתר. שופו מאפשר ליקוט מהיר ויעיל וחוסך הרבה כסף. הקניות לא צריכות לעבור בקופה ובכך מפנים מקום בקופה ללקוחות שמגיעים לחנות".

 

המיתון בא לידי ביטוי בסלי הקנייה

 

רגב מעריך שהמיתון כבר בא לידי ביטוי בסלי הקניה של הלקוחות וגורס כי יש להתאים את הצעת הערך למצב החדש: "כבר בעידן שהוא סוג של מיתון ובתקופות כאלה לקוחות הופכים לדו קוטביים. מצד אחד מחפשים מוצרים עם ערך למחיר (וואליו פור מאני) ומצד שני מוצרי פרמיום מפנקים שעוזרים לו לפצות על התקופה בה לא נוסעים לחו"ל ועל הלחץ שאולי קיים בבית. מה שמחבר את שני הדברים, הם מבצעים שמשקללים את כל המורכבות הזו. הקמעונאים צריכים להכיר את הלקוחות שלהם, לדעת מה הלקוחות שלהם מחפשים, מה עובד עליהם, איזה סוגי מבצעים הם מחפשים. זו תפיסה קמעונאית חדשה בה הקמעונאים מתאימים את הצעות הערך שלהם למה שהלקוח מחפש ורוצה למצוא בנקודת המכירה".

 

ביחס לניהול עסק בתקופת מיתון, בה התנועה יורדת והסלים קטנים והמכירות יורדות, טוען רגב כי המטרה היא מקסימום רווח למטר מדף. "צריך לוודא שכל המוצרים שעל המדף, נמצאים בסבב תחלופה גבוה ככל שניתן ומייצרים ערך ורווח גבוה ככל שניתן. לפעמים מוצרים תקועים על המדף ואנחנו צריכים להפטר מהם ולמכור אותם. שינוי תפיסה קמעונאית, זה שלפעמים עושים מבצעים על מוצרים שפחות זזים על המדף ולא על כל הסדרה וכך לא פוגעים במוצרים שכן נמכרים. גם ניהול המלאי בתקופת מיתון חיוני, כיוון שאסור להשכיב כסף על המדפים, אלא לפעול לכך שהכסף יעבור בקופה".

 

לדברי רגב, כשהמטרה של הקמעונאים היא להגדיל את הסל, עליהם לטפל בכך בדרך לקופות. הגדלת סל נעשית דרך הקופות והמעבר לקופות ולא בהצבת המוצרים המובילים בפינות החנות. "צריכים לייצר ערך ללקוח ולדאוג שיגדיל את הסל כי בסוף צריכים מקסימום סל. בקניות אונליין הסל בסופו מעל 500 שקלים כמו ברשתות הגדולות, כי ללקוח יש זמן להגדיל את הסל יותר מאשר בחנות עצמה".

 

רגב המליץ לקמעונאים לפעול להרחבת העסק לתחומים חדשים: "הקמעונאים הם מנהלי קהילה של לקוחות קבועים וחוזרים ולכן יכולים להגדיל מכירות דרך מכירת שירותים. ימי הולדת, חברות קייטרינג שמוכרות אוכל מוכן מוכן שיבואו לשכונה או חברות שירות שמציעות תיקונים בבית הלקוח. בדרך זו יכולים לייצר סל שירותים חדש וסל מכירות חדש. שופו מאפשר לקמעונאים לדוור את זה ללקוחות של החנות, לדבר עם הקהילה גם דיגיטלית וגם בנקודות המכירה".

x