ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

שיחת ועידה

מנהלת חטיבת פיתוח עסקי ב-eBay: "הקורונה הכפילה את מספר המוכרים הישראלים אצלנו"

אנה פלקין אמרה את הדברים במסגרת ועידת Biz Online המקוונת של כלכליסט, שעסקה במהפכה בעולם הצרכנות ופריחת המסחר המקוון בעקבות משבר הקורונה

נעמי צורף 16:3412.08.20

 

 

"מתחילת התפשטות הקורונה ראינו 15 אלף מוכרים ישראלים חדשים שהצטרפו לפלטפורמה - עלייה של יותר מפי שניים"; כך אמרה אנה פלקין, מנהלת חטיבת פיתוח עסקי ב-eBay ישראל, מזרח אירופה, אפריקה ורוסיה בשיחה עם אליחי וידל מכלכליסט שהתקיימה במסגרת ועידת Biz Online המקוונת, שעסקה במהמפכה בעולם הצרכנות ופריחת המסחר המקוון בעקבות משבר הקורונה.

 

 

אנה פלקין אנה פלקין

 

"הקורונה גרמה להאצת תהליכים ובעצם דחפה את כל התעשייה הזאת שנים קדימה כמעט בן לילה", ציינה פלקין. "גם הרגלי הצריכה השתנו והתפתחו לאורך המשבר. אם בתחילת הגל הראשון בחודשים פברואר ומרץ הצרכנים היו בהיסטריה סביב מוצרים כמו ג'ל, מסכות ואמצעים למדידת חום, בתקופה האחרונה הביקוש למוצרים הללו התייצב ואנחנו רואים צמיחה של מוצרים מקטגוריות שונות שאנחנו מגדירים כ'קטגוריות הגל השני', ובהן: מוצרי טיפוח כמו צבע לשיער, לק ג'ל ומסכות לפנים, מוצרי ספורט כמו נעליים, מוט לתלייה בחדר ומשקולות, ומוצרי בידור כמו פאזלים וכלי נגינה".

 

איזו היערכות נדרשת מארגון שמתחיל למכור מוצרים באופן מקוון?

"יש הרבה דברים שארגון צריך לעשות כשהוא מתחיל למכור אונליין, וככל שהארגון יותר גדול השינויים האלה יותר מורכבים. בגדול עסק צריך להחליט באיזו פלטפורמה הוא רוצה למכור – אם הוא מקים אתר משלו, אם הוא הולך לאחד מהמרקט-פלייסים הידועים. בנוסף, הוא צריך לעשות היערכות מבחינת האופרציה, וראינו עסקים שעשו שיפט בתקופה הזו - אם בעבר הסתמכו על מכירה דרך מפיצים במודל B2B, כעת הם בעצם הפכו למודל B2C שפירושו מכירה ישירות ללקוח הקצה. דבר נוסף וחשוב מאוד זה ניהול מלאי ולוגיסטיקה: העסק צריך לשאול את עצמו - אם אני פתאום מתחיל למכור באינטרנט, איך אני עושה את השילוח? אני מוכר בתוך ישראל או מייצא? וכמובן הדבר הכי חשוב זה שירות לקוחות. במכירה באינטרנט שירות הלקוחות מאוד קריטי, כי נדרשת בו מידה אחרת של אמון מאשר במכירה פרונטלית".

 

כמו למשל מדיניות החזרה נדיבה?

"מתחילת האינטראקציה צריך לשים לב להיות אדיב ללקוח, לענות לו בצורה מהירה ולאפשר לו לתת בי ובמוצר שלי אמון. באיבי עד לפני שנה הנוהג היה 14 ימי החזרה, ועכשיו אנחנו מדברים על 60 ימי החזרה. כל הזמן אנחנו רוצים לייצר חווית משתמש טובה יותר, לבוא לקראת הצרכנים ולייצר תחושת אמון".

 

במהלך השיחה הצטרף רוני קרוגליאק, בעל החנות FlowerRainboW הפועלת באיביי, וסיפר: "אשתי ואני מעצבי תכשיטים כעשור. במשך שנים רבות הסתובבנו בכל מיני ירידי אמנים ולפני כשנתיים פתחנו דוכן קבוע במתחם התחנה בירושלים. הדוכן נסגר בתחילת מרץ והבנו שאנחנו יכולים לבנות את עצמנו רק בעסק האינטרנטי. נערכנו לזה והתחלנו לעבוד מאוד קשה כדי שזה יצליח. בסופו של דבר עברנו את התקופה בצורה טובה מאוד ולא חווינו את המכה שחוו עסקים קטנים רבים בישראל. בסך הכל התזרים שלנו נשאר כשהיה. בהתחלה מכרנו יותר לקהל האמריקאי, ודווקא בזכות ההצטרפות לאיביי נחשפנו יותר לקהל הישראלי שהוא מאוד מפרגן. באיביי יש קהל ישראלי מצויין שקונה על בסיס קבוע, אני מוצא את עצמי בכל שבוע בדואר. בנוסף אנחנו מוכרים גם בארה"ב, אוסטרליה ואירופה ואפילו בקזחסטן ואייזרבג'ן".

 

תחזור לעבוד ב"עולם הפיזי"?

"אני מניח שאני אשאר באונליין. לא פתחנו את הדוכן שלנו ולא חידשנו חוזה ואין לנו צורך בכך. יש לנו המון אפשרויות להתפתח באונליין, זה לא כל כך קשה ואפילו כיף".

x