ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

שיחת ועידה

אילנית מדמוני: "כדאי לצרוך את השירותים הדיגיטליים גם בימי שגרה"

מנהלת יחידת החדשנות בטכנולוגיה פיננסית בבנק ישראל אמרה את הדברים במסגרת "שיחת ועידה" - מפגש אונליין תשיעי בסדרה, שמתמקד באתגרי השעה. מדמוני: "אני מעדיפה לצרוך את השירותים שלי בצורה דיגיטלית, וכנראה שאני לא היחידה - אנחנו רואים שינוי בהרגלי הציבור מאז 2016"

הגר רבט 16:0401.07.20

 

 

"אני מעדיפה לצרוך את השירותים שלי בצורה דיגיטלית, וכנראה שאני לא היחידה כי רואים שינוי בהרגלי הציבור"; כך אמרה אילנית מדמוני, מנהלת יחידת החדשנות בטכנולוגיה פיננסית בבנק ישראל, במסגרת "שיחת ועידה" - מפגש אונליין תשיעי בסדרה, שמתמקד באתגרי השעה בשלושה אספקטים מרכזיים: הטכנולוגי, העסקי והרגולטורי.

אילנית מדמוני אילנית מדמוני

 

מדמוני סיפרה כי "לפני מספר חודשים התמזל מזלי ומצאתי דירה שרציתי. חתמנו על חוזה והסדרנו את התשלומים, אבל לרוע מזלי אחד התשלומים נפל על תחילת משבר הקורונה. אז משכנתא זה לא בעיה, רשמתי משכנתא בדיגיטל אבל בסופו של דבר כדי לקבל את הכסף הייתי צריכה לרשום את השעבוד בטאבו. ביום רגיל צריך להביא אישור מהעירייה, להחתים את בעלי אצל העו"ד, ללכת לשלם את האגרות, להביא את המסמכים מהבנק ולחזור לטאבו לרישום. תוסיפו על זה את הקורונה, ההיסטריה, אי הוודאות של טאבו שסגור הרמטית ואני באמצע שצריכה לרוץ בין כולם. המסקנה שלי מהאירוע דומה לפרסומת של דפי זהב שהקדימה את זמנה - תן לאצבעות ללכת במקומך".

 

מדמוני הסבירה כי "אני מעדיפה לצרוך את השירותים שלי בצורה דיגיטלית, וכנראה שאני לא היחידה - כי אנחנו רואים שינוי בהרגלי הציבור מאז 2016. בשנת 2019, שני שליש מהפעילויות היו בערוצים הדיגיטליים, כאשר הפעולות הנפוצות הן פעולות בניירות ערך, העברות כספים, הזמנות פנקסי צ'קים והפקדות צ'קים. ככל שאדם מתרגל לצרוך שירותי דיגיטל, קל לו יותר לעשות זאת בכל זמן - וגם בתקופת משבר כשהסניף סגור.

 

"אנחנו רואים ששביעות הרצון של לקוחות שעושים שימוש בדיגיטל היא גבוהה יותר, כי הרי החוויה קלה יותר, גם לדור הצעיר וגם לדור המבוגר. גם בקרב הדור המבוגר, 67% מהפעילות נעשית באפליקציה וברשת. למה אני מספרת את כל זה? כל הנתונים עד עכשיו הם נתונים ערב המשבר, אבל רואים שלציבור מאוד גדול יש נגישות לשירותים הדיגיטליים ופחות מטריד אותו אם הסניף פתוח או סגור בתקופת המשבר".

 

מדמוני הציגה נתונים מספריים עדכניים והסבירה לגבי תקופת המשבר כי "עוד אין נתונים מדויקים, אבל קיבלנו הערכות מהבנקים לפיהן הפעילות המשקית הצטמצמה ואיתה גם הפעילות הבנקאית. אבל אנחנו רואים גם שחלה עלייה של 15% בכניסה של לקוחות לערוצים הדיגיטליים. מנגד ראינו שיש ירידה בתשלומים, אבל אין זה פלא כי אנשים יצאו פחות.

 

"ראינו גם עלייה של מאות אלפי פעולות בניירות ערך, וגם זה לא מפתיע - אנשים ראו תנודתיות בשוק ההון ורצו לבדוק מה מצב התיק שלהם. ראינו גם עלייה במספר האנשים שהצטרפו לשירותים הדיגיטליים, מה שמוכיח שבסופו של דבר השירות הדיגיטלי איפשר ללקוחות את ההמשכיות העסקית שלהם גם בתקופה משברית. השימוש בכרטיסי חיוב בעולם התשלומים ירד כי אנשים פחות יצרו מהבית. בתחילת המשבר אנשים חששו בכלל ממגע ולא רצו להעביר מזומנים או כרטיסי חיוב, אבל פתרונות דיגיטליים כן איפשרו להם להעביר תשלומים. כךז הטכנולוגיה - יחד עם רגולציה - מאפשרות את ההמשכיות העסקית מכל מקום ובכל זמן. אנחנו עושים המון צעדים באמצעות הטכנולוגיה שמחזיקים את הלקוח בימי שגרה ובימי משבר, ואם נחזור לסיפור המשכנתא שלי אז כדאי לצרוך את השירותים הדיגיטליים גם בימי שגרה וגם בימי משבר".

x