ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

מנכ"ל נמל אשדוד: "אנו פועלים על מנת להביא את ההייטק למקום שהוא לואו-טק"

משה זאנה אמר את הדברים במסגרת מפגש האונליין 'ענפים בצמיחה' של כלכליסט, שנערך היום, וסיפר גם על ההיערכות של הנמל לקליטה של מגה-אוניות, הפיכת רציף 21 לחצי-אוטומטי, הכנסה של טכנולוגיות חדשות והפיכת הנמל ליותר 'ירוק'

שירות כלכליסט 16:0810.06.20

"כחלק מההכנה שלנו לתחרות אנחנו פועלים במספר ערוצים על מנת להביא את ההייטק למקום שהוא לואו-טק, וזה מתחיל עם רציף 21, אותו אנחנו מכינים לקבל מגה-אוניות עם עד 24 אלף מכולות. זה יהיה המקביל לנמלים החדשים שנבנים, נמל המפרץ או נמל הדרום בסמוך אלינו. בכך נתאים את עצמנו לאניות הגדולות שיגיעו למדינת ישראל ולתחרות"; כך אמר משה שיקו זאנה, מנכ"ל נמל אשדוד, בשיחה עם כתב כלכליסט ליאור גוטמן במסגרת מפגש האונליין 'ענפים בצמיחה – התחומים שעברו מהפכה בעקבות המשבר' שנערך היום (ד').

 

 

משה זאנה משה זאנה צילום: מאיר אזולאי

 

לדבריו, נמל אשדוד נכנס לפרויקט גדול של חדשנות באמצעות שיתופי פעולה עם חברות הייטק. "רק בתקופה האחרונה ישראל הייתה תחת מתקפת סייבר, עניין קריטי לרציפות התפעולית שלנו, ושם אנחנו משקיעים הרבה משאבים". בנוסף, רציף 21 עובר שידרוג, כאמור, ביכולת שלו לשאת מטענים כבדים יותר אבל "החלק המרכזי יהיה בעורף הלוגיסטי שלו, שיהיה חצי אוטומטי, על מנופים שיוכלו לעבוד בשליטה מרחוק וכן בעזרת תוכנת מחשב באוטומציה כמעט מלאה. כל זה בעזרת מנופים גדולים ומתאימים שגם יפרקו את האוניות בצורה חצי אוטומטית וגם ישנעו את המכולות למחוז חפצן", הוא אומר.  

 

 

לדבריו, אפשר להגיד שמרגישים את תחילתה של האטה במשק. "חברות הליסינג, אנחנו מרגישים שמביאות פחות רכבים. במטען הכללי פחות מורגשת ירידה ולכן היתרון שלנו, מתוקף היותנו עורק ראשי למשק הישראלי בכך שאנחנו מנתבים את האנרגיה – אם יש ירידה במכולות אז מסיטים את העבודה ומרכזים יותר למטען הכללי. הגמישות התפעולית שלנו רבה", הוא אומר.

 

במהלך ימי הסגר עבדו בנמל שישה ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. "היינו מאוד עסוקים בלשמור על הרציפות התפקודית הנדרשת עבור המזון, עבור כל הסחורות שיגיעו בבטחה למדינת ישראל, וכך עשינו. במקרה הזה גם נדרשנו לבדל את המשמרות על מנת לשמר את היתירות מחשש להדבקה של העובדים, ועבדנו בקפסולות סגורות. לשמחתנו עד כה צלחנו את האירוע, אף אחד מעובדינו לא נדבק. בקו המים שמרנו על הרציפות התפקודית והוכחנו את תפקידנו כנמל חיוני עבור מדינת ישראל".

x