ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

WeTech Berlin

קרסטן קלר: "האון ליין והחנויות הפיזיות כבר לא אוייבים שלנו, אלא מתחילים להיות חברים"

סמנכ"ל שיווק ישיר ללקוחות בחברת זלנדו, קמעונאית אופנה אירופית שבסיסה בברלין, תיאר בוועידת WeTech Berlin של כלכליסט, איך הם קיבלו את ההשראה למעבר לאון ליין והפיכה לפלטפורמה

סופי שולמן 15:0627.02.20

"מקריאת עיתוני כלכלה היום אפשר להתרשם שהכל הפך לפלטפורמה. אתה או בונה פלטפורמה או הופך לחלק מאחת. השאלה הגדולה היא כשאתה חנות פיזית בלי מחלקת IT גדולה איך אתה הופך לפלטפורמה? איך אתה יכול להשתלב ולהציג היפר צמיחה בחנות מסורתית"?, את השאלה הזו הציג קרסטן קלר, סמנכ"ל שיווק ישיר ללקוחות בזלנדו בוועידת WeTech Berlin של כלכליסט. זלנדו היא קמעונאית אופנה אירופית שבסיסה בברלין.

 

 

ד"ר קרסטן קלר ד"ר קרסטן קלר צילום: אוראל כהן

 

שעות ספורות לפני פתיחת הכנס פרסמה זלנדו את תוצאותיה ל-2019 ובהן הציגה הכפלת הרווח הנקי ל-100 מיליון דולר וצמיחה של 20% בהכנסות. זלנדו נסחרת בבורסת פרנקפורט לפי שווי שוק של 10 מיליארד יורו.

 

"זלנדו הוקמה ב-2008 כחנות מסורתית לכל דבר", סיפר קלר, "אבל ב-2015 הפכו לפלטפורמה של מוצרי אופנה מותגים וחנויות יכולים להגיע דרך הפלטפורמה שלנו ללקוחות רבים ו-50% מהמחזור כבר מגיע מהאינטרנט.

  

קלר תיאר איך קיבלו בזלנדו את ההשראה למעבר לאון ליין והפיכה לפלטפורמה: "ביקרנו בסטאדיום גודס שהיתה חנות סניקרס בניו יורק שמוכרת נעלי ספורט ייחודיות. יש רק חנות אחת בסוהו. ראינו אותם ואהבנו מאד את הקונספט של החנות היחידה שלהם בסוהו. כששאלנו אותם כמה הם מכרו קיבלנו בתשובה "40", אמרנו "איזה יופי 40 זוגות בשבוע? והם אמרו - לא, 40 מיליון דולר בשנה. כמובן שהיינו מופתעים מאוד וההסבר למכירות אלה היה טמון בפלטפורמה האינטנטרית של סטאדיום. כעבור תקופה קצרה לאחר אותה פגישה, הם כבר הציגו מכירות של 120 מיליון דולר ביום הרווקים הסיני ב-2017. שנתיים בלבד מיום ההקמה של החברה וזו כמובן צמיחה אדירה".

 

ואולם הצרכן האמריקאי שונה דרמטית מהלקוח הגרמני וחלק מהאתגרים של זלנדו היו טמונים בהבדלים אלה. "חברת הייעוץ האירופית 'קאפ ג'מיני' בדקה בקרב הגרמנים את השאלה: אם הייתם יכולים להחליט בסופ"ש - לצאת החוצה לקניות או לנקות את הבית - מה הייתם מעדיפים? באופן מפתיע שליש מהגרמנים אמרו שהיו מעדיפים להישאר בבית לנקות".

 

מכשול נוסף לקניות אונליין לפי קלר הוא סוגיית זמינות המוצר. "לקוחות פוטנציאליים משקיעים זמן רב בחיפוש ואז מגלים שאין את המידה הנכונה. הדבר מוביל לאובדן של עסקאות בסכומים אדירים".

 

קושי אחר הוא השינוי התרבותי והעדפת הדור הצעיר לשמור על הסביבה ולא להגדיל את צריכת הדלק בהזמנת מוצר שיידרשו טיסות או הובלות במשאיות ממרחק רב כדי להביא אותו לביתו.

 

התשובה של זלנדו לכל האתגרים האלה היא יצירת רשת חנויות שמחוברות לפלטפורמה אחת והופכות בכך למעשה במקום למחסן אחד גדול כמו במקרה של אמזון לרשת של מיני מחסנים.

 

"יש בגרמניה 300 אלף מיני מחסנים שהם בעצם חנויות אופנה", אמר קלר. "אם כולם יתחברו הם יפנו בכך לקהל של יותר מ-30 מיליון לקוחות. למה שלא נחבר את כל המלאי של כולם? חיברנו את החנויות השונות והן שולחות לנו כל 15 שעה קבצים עם פירוט המלאי שיש להם ובאיזה מחיר רוצים למכור.

 

"לקוחות משגרים הזמנה והיא מגיעה לא למחסן אלא לחנות שמכינה את ההזמנה ואורזת. הלקוח מקבל את זה הביתה באמצעות שליח. החנות מקבלת הכנסה שאחרת לא הייתה מקבלת, זלנדו מקבלת את העמלה. בעתיד רוצים גם לשלוח את הלקוחות שלנו אל החנויות. היום יש רשת של 1,500 חנויות בגרמניה שמחוברות לפלטפורמה וזה מעין מחסן עצום. החנויות יעילות מאוד והפעילות איתנו פשוט משפרת את הביצועים שלהם. עוד השפעה עקיפה שנוצרה היא שהחנויות גם מחדשות את המלאי שלהן לעתים קרובות יותר.

 

"המודל של הפלטפורמה האינטרנטית שעושה אינטגרציה עם החנויות הפיזיות מראה שכולם מרוויחים ממנו. האון ליין והחנויות הפיזיות כבר לא אוייבים, אלא מתחילים להיות חברים ואנחנו חושבים שנוכל להאיץ את קצב הצמיחה של החנויות הפיזיות", סיכם קלר.
x