שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי

ועידת הכלכלה והתעשייה

"התעשייה האווירית חייבת לשנות את פניה או שהיא תגיע למצב של תעש"

אייל יוניאן, משנה למנכ"ל התעשייה האווירית בוועידת הכלכלה והתעשייה של כלכליסט: "השינוי צריך לבוא באמצעות הנפקה ושינוי של הסכמי שכר. זה לא פריבליגיה, אלא Must"

מאיר אורבך 14:1905.02.20

 

 

"התעשייה האווירית חייבת לשנות את פניה או שהיא תהיה תעש. השינוי צריך לבוא באמצעות הנפקה ושינוי של הסכמי שכר. זה לא פריבליגיה, אלא Must", כך לדברי אייל יוניאן, משנה למנכ"ל התעשייה האווירית בוועידת הכלכלה והתעשייה של כלכליסט בשיתוף בזן.

 

ליבת השינויים מבחינת יוניאן היא הנפקת החברה שמתעכבת והסכם שכר משמעותי לעובדי החברה. "ההנפקה והסכם שכר חדש הם שינוי. אנחנו מנהלים מלחמה על שינוי תודעתי בכל התחומים כדי להתקדם", אמר. 

 

אייל יוניאן אייל יוניאן צילום: יריב כץ

 

יוניאן יודע שהתעשייה האווירית חייבת שינוי כי גם העולם משתנה, "בתעשיית האירוספייס פוגשים הגנה על תעשיות מקומיות ומתחברים לעולם של שינוי. אנחנו מגיעים להודו וברזיל ורואים בכל מקום הגנה על התעשיות המקומיות. היום בהודו רואים סלוגן שאם אתה רוצה לעבוד שם אתה חייב קבלן ראשי מקומי. בברזיל אתה לא יכול לגשת למכרז צבאי אלא אם אתה חברה מקומית ולכן קונים שם חברת תשתית ומעבירים אליה ידע וכך גם בהודו. אלה מדינות שמבינות שיש מלחמה על ידע.

 

"אנחנו מעסיקים 15 אלף עובדים בישראל. אנחנו מחזיקים אצלנו בית ספר אורט כי יש דברים שלומדים רק אצלנו. חסרים 10,000 עובדים בתעשיה ואם אני צריך להילחם מול גוגל ואלביט עם ועד העובדים שלי והגבלות השכר שלי - קשה לי מאוד. אצלנו אין אפילו אישור לעבוד מרחוק מהממונה על השכר, כשאני מנסה ליצור לעובדים שלי איזון בין משפחה לעבודה".

 

יוניאן הפתיע כאשר שיבח את ועד העובדים של התעשיה האווירית, "אנחנו עם הסכם קיבוצי מהמאה הקודמת ואנחנו צריכים לעבוד לפי כללים של מונופולים בישראל כמו חברת החשמל מול ענקים כמו לוקהיד וטאלס ולכן אנחנו מבינים שאנחנו חייבים לנהל שינוי בשגרה גם במובן הפונקציונלי של שינויים ארגוניים".
x