ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

ועידת הכלכלה והתעשייה

מנכ"ל נמל אשדוד: "לא הייתה פגיעה בפריקה וטעינה של אניות שהגיעו מהמזרח"

איציק כהן בוועידת הכלכלה והתעשייה של כלכליסט בשיתוף בזן התייחס להשפעת נגיף הקורונה על פעילות הנמל: "קיבלנו הנחיות מסודרות ממשרד הבריאות כיצד לנהוג במצבים כאלה, שהרי הסחר ממשיך"

אביאור אבו 13:5105.02.20

 


 

"אנחנו ערוכים למצבים כמו המשבר בסין" - כך אמר איציק כהן, מנכ"ל נמל אשדוד, בשיחה עם כתב כלכליסט ליאור גוטמן במסגרת ועידת הכלכלה והתעשייה של כלכליסט בשיתוף בזן. 

 

 

 

כהן אמר: "קיבלנו הנחיות מסודרות ממשרד הבריאות כיצד לנהוג במצבים כאלה, שהרי הסחר ממשיך. כל אנייה שמגיעה עוברת בדיקה מדוקדקת, מאיפה הגיעה ומי האנשים עליה. שורה תחתונה לא היתה פגיעה בפעילות בפריקה וטעינה של אניות, כולן היו תקינות. המסע הימי מהמזרח הרחוק לישראל "שורף" את השבועיים-שלושה של התבשלות הנגיף. בטווח הימים האלה כנראה שלא נמצא אדם חולה".

 

איציק כהן מנכ"ל נמל אשדוד איציק כהן מנכ"ל נמל אשדוד צילום: יריב כץ

 

נמל חיפה השלים לאחרונה מהלך היסטורי והפריט את פעילותו, נמל אילת עבר זאת לפני 7 שנים. אתם נשארתם מאחור. אולי עקב ויכוחים עם הוועד, אולי חילופי הנהלות, אולי חילופי הממשלה?

 "אנחנו לא הגענו לקו הגמר כמו נמל חיפה. עם זאת אני חושב שהראייה שלנו מתחילה מהדירקטוריון והנהלת החברה, שרואים בהסכם הרפורמה מנוף להציל אותנו. ולכן אנו מתעקשים על עקרונות שיסייעו לנו קדימה. הגענו להתקדמות בהסדרי הפנסיה בדומה לנמל חיפה. אחד המרכיבים החשובים הוא התייעלות שתהווה מנוף בעולם התחרות העתידי. אחרת יהיה חוסר בעבודה. יש לנו ולעובדים הבנה משותפת להגיע לתחרות יעילים ורזים יותר".

 

"אין פה עניין של לקבל יותר מהאחר והבהרנו את עצמנו", הוסיף כהן, "המרכיבים של הגנה מפני פיטורים והסכמי פנסיה קרו במתווה חיפה וכנראה שיקרו בצורה דומה גם אצלנו. אנו צפויים לסגור עם העובדים מתווה דומה לזה שבנמל חיפה. המרכיבים הנוספים שיקדמו אותנו להתייעלות מורכבים יותר. אין פה עניין של סחטנות. לא צריך להכביד על החברה בתוספות שכר. אם לא יהיה לה חוסן כלכלי היא לא תשרוד".

 

לא הגעתם להסכמה והנה נפתח נמל פרטי חדש בלי ועד ועם רובוטים. מה המשמעות עבורכם?

"במדיניות שלנו הלכנו על אסטרטגיה במספר כיוונים. התקשרויות ארוכות טווח עם לקוחות אסטרטגיים. השקענו 2.4 מיליארד שקל בתשתיות החברה, מה שלא עשו בשום נמל אחר. רציף עמוק מים לדוגמה. פרסמנו מכרז לחברות סטארט-אפ שייצרו איתנו פיתוח בנושאים ימיים כמו מיפוי עומקים בנמל כדי לנהל אותם בצורה טובה יותר, או בינה מלאכותית לזמינות ותחזוקת מנופים. חדשנות הוא צעד מוביל".

 

x