ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

אמיר אסרף: "ב-2021 נוסע ישלם באוטובוס עם ידיים בכיסים"

מנכ"ל הרשות לתחבורה ציבורית אמר בכנס מהפכת התשלומים של ישראל של כלכליסט ובנק הפועלים: "אין הגיון לשלם בכרטיס אשראי אם השאיפה שלי שתחילה נשלם באפליקציה ובהמשך עם ידיים בכיסים"

רחלי בינדמן 12:0113.01.20

 

"היום מסיעים 900 מיליון נסיעות בשנה. כולם רוצים תחנה מרכזית בעיר השכנה ותחנת אוטובוס ליד השכן, רוצה אוטובוס חשמלי בישראל ואין איפה להחנות אותו ולטעון אותו וזה מקשה על הקידום של המוצר. לכן אנשים משתמשים בעיקר ברכב פרטי. כדי לצאת מזה חייבים צעדים של הממשלה", כך אמר אמיר אסרף, מנכ"ל הרשות לתחבורה ציבורית, בשיחה עם כתב כלכליסט ליאור גוטמן בכנס מהפכת התשלומים של ישראל של כלכליסט ובנק הפועלים.

 

אסרף התייחס למהפכת התשלומים בתחבורה הציבורית ואפליקציית התשלומים שמשרד התחבורה מפתח ואמר: "יצאנו במכרז שבו זכו 3 חברות מובילות בשוק, בחודש הבא נתחיל עם נסיינים לתשלום באפליקציה בתחבורה הציבורית. כחודש וחצי אחר כך ניישם את זה על כל  התחבורה הציבורית למעט הרכבת הקלה בירושלים, שם יש זכיין פרטי והעסק מורכב יותר.

 

"האפליקציה תחשב לבד ללקוח את המחיר הכי זול שיכול היה לשלם. לא צריך לשלם מראש. למשל אדם נוסע על בסיס יומי בתחבורה הציבורית, אז יחושב לו תעריף חופשי-חודשי. האפליקציה עושה אופטימיזציה ברמה יומית וחודשית. מי שישתמש יותר בתחבורה הציבורית  יהנה מהנחה גדולה יותר.

 

אמיר אסרף, מנכ"ל הרשות לתחבורה ציבורית אמיר אסרף, מנכ"ל הרשות לתחבורה ציבורית צילום: אוראל כהן

 

"אחד החסמים לשימוש בתחבורה הציבורית זה הקושי לטעון את הרב-קו. אלמנט התשלום יהפוך לשקוף. בהתחלה זה יהיה מבוסס ברקוד ואחר כך הטכנולוגיה תהיה יותר חכמה. יש היום מטריצה ממש מורכבת לחישוב מחיר הנסיעה, אני בקושי מבין אותה, נפשט את זה מאד".

 

אסרף ניסה לחזות מה יקרה שנה קדימה: "עוד שבועיים אני סוגר שנה בתפקיד. צחקו עלי בראשית הדרך שתוך שנה אנחנו עם אפליקציה, והנה זה קורה. אני מקווה שב-2021 נצליח להטמיע 'אמצעים לבישים', שאנשים יעלו עם ידיים בכיסים. עצם זה שהאדם יעלה לרכב, יזהו את זה, דרך זיהוי הסלולר שלו. יש תקווה".

 

אסרף התייחס לחשיפות הסייבר סביב זה וציין כי "הכל מאובטח היום. יש כמובן אתגרי סייבר אבל זה לא קריטי".

 

אסרף התייחס להטמעת תשלום בתחבורה הציבורית  דרך כרטיס אשראי: "היו ניסויים להכניס כרטיס אשראי לאוטובוסים אבל זה מאד יקר, בטח להטמיע בפנים את המטריצה הסבוכה של התעריף העירוני מול הבינערוני, זה מאד מורכב. אנחנו פשוט מדלגים שלב. אין הגיון לשלם בכרטיס אשראי אם השאיפה שלי שתחילה נשלם באפליקציה ובהמשך עם ידיים בכיסים. זה גם ימנע הונאות וכניסה לתחבצ ללא תשלום. אנחנו רואים במקומות שאיפשרנו לפתוח דלת אחורית רואים ירידה לכאורה בנוסעים. השימוש בביקונים יפחית את זה".

 

לסיכום אמר אסרף, "אתגר מורכב לעודד שימוש בתחבורה הציבורית. בסוף נהיה חייבים לעשות מהלכים שיעודדו שימוש בתחבורה הציבורית כמו נתיבים יעודיים. נדרשת התגייסות ממשלתית. מסיימים הכנת תכנית אסטרטגית לחמש שנים לפתח את זה אבל בסוף צריכים מדיניות ממשלתית שמעדיפה בתחבורה הציבורית על רכב פרטי. אין גם וגם".

x