ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

Mind The Tech

גיגי לוי וייס: " אנחנו לא רוצים שלושה אנשים שהם אותו דבר, אלא כאלה שמשלימים אחד את השני"

לוי וייס, שותף מנהל בחברת ההשקעות NFX, בכנס MIND THE TECH של "כלכליסט": "היזמים שאנחנו משקיעים בהם חייבים לאהוב מוצר, כלומר התעסקות אובססיבית במוצר עצמו, המהות של המוצר היא מה שאנחנו מחפשים"

בילי פרנקל 15:5225.11.19

 

 

"היזמים שאנחנו משקיעים בהם חייבים לאהוב מוצר, כלומר התעסקות אובססיבית במוצר עצמו, המהות של המוצר היא מה שאנחנו מחפשים. נכון, צריך להיות גם טכנולוגים טובים, צריך גם להבין עסקים, אבל בסופו של דבר מה שאנחנו מחפשים בצוות ההקמה היא את אותה התעסקות אובססיבית במוצר עצמו". כך אמר היום גיגי לוי וייס, שותף מנהל בחברת ההשקעות NFX, בכנס MIND THE TECH של "כלכליסט" בגני התערוכה.

 

לוי וייס פירט באילו חברות ויוזמות הם מחפשים להשקיע. "אנחנו מנסים להשקיע בצוותים, לא באינדבידואלים", אמר. "אנחנו מחפשים צוותים שמשלימים אחד את השני, בתוך הצוותים הללו אנחנו מחפשים בדרך כלל לפחות אחד טכנולוגי, ובאופן כללי אנחנו לא רוצים שלושה אנשים שהם אותו דבר, אנחנו מחפשים אנשים שמשלימים אחד את השני. סטארט-אפ הוא שלם שגדול מכלל חלקיו ואנחנו מעדיפים גם לראות את זה מצוות. 

 

גיגי לוי וייס שותף מנהל NFX גיגי לוי וייס שותף מנהל NFX צילום: יריב כץ

 

בהמשך ציין כי הם מעדיפים אנשים עם גישה נכונה, על פני כישורים. "אנחנו מחפשים אנשים עם ה-DNA הנכון של יזמים, אותם אנשים שיודעים שסטארט-אפים נכשלים אבל לא שהם ייכשלו. אנשים שהולכים לישון בלילה בטוחים ברעיון הנכון ובבוקר יכולים לעשות שינוי של 180 מעלות, אותה יכולת של חוסר פחד מכישלון, שהוא המהות של סטארט-אפים, שהוא חלק מהאקו סיסטם הישראלי, הוא מה שאנחנו מחפשים. מי שמפחד להיכשל לא יוכל לחדש והפוקוס על האנשים הללו אקוטי, כי מחקרים מראים שרק אנשים ברמה הכי גבוהה יכולים לגייס אנשים כמותם".

 

לוי וייס הוסיף כי החברה משקיעה בחברות בכל תחום כמעט, למעט תוכנה. בין אלו ציין חברות שיווק B2C (Business to Client) ו-B2B (Business to Businees), שמאופיינים לדבריו בתזוזה מהירה של החברות.

 

תחום נוסף אותו הדגיש הוא network effect. "כל יוזר שמתווסף נותן הרבה ערך ליוזרים הקיימים", הסביר. "הסיבה שאנחנו משקיעים שם היא משום שבחנו את התחום וגילינו שרק ל-20% מהסטארט-אפים בעולם יש network effect בליבה שלהם, אבל כשבחנו אילו חברות הצליחו, כמו הובר או פייסבוק, איי ביי ואפל עם אפסטור – כולן תופעות של network effect. כלומר 70% מהערך בעולם הטכנולוגיה בא מזה, אבל רק ל-20% יש את זה בליבה".

 

תחום נוסף בו משקיעה החברה הוא ביולוגיה סינתטית (synthetic biology), שצפוי להפוך לדבריו לתחום המשמעותי ביותר עבור אנשים בתחומי התוכנה, ולייצר "מיליארדי דולרים בעתיד הקרוב". "אנחנו נמצאים בפעם הראשונה בעידן שבו אפשר לקחת מידע גנטי-ביולוגי ולהפוך אותו למידע דיגיטלי", אמר. "יש כלים לנתח אותו וחברות שיכולות להשתמש במידע הזה לייצר תרופות. זה מייצר פלטפורמה שבה אפשר לייצר המון מוצרים.

 

תחומים נוספים אותם ציין הם שווקים מקוונים (marketplace), וכן תעשיית המשחקים, שממשיכה לדבריו לגדול ומחליפה בהדרגה את עולם הבידור.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x