ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

Mind the Tech TLV

ג'רמי גורמן, סמנכ"לית בסנאפ: "לפעמים המחויבות לפרטיות כרוכה בהחלטות עסקיות קשות"

גורמן, סמנכ"לית הפעילות העסקית של סנאפ האמריקאית, אמרה בוועידת Mind the Tech של כלכליסט ובנק לאומי, כי "זו לא רק האחריות של סנאפ ,זו האחריות של כל התעשייה לשים את פרטיות המשתמשים בראש סדר העדיפויות של העשייה שלנו"

שירות כלכליסט 16:3826.11.19

"לעתים קרובות, מחלקות עסקיות עלולות להגיע להחלטות שמסכנות את הבטיחות והפרטיות של הקהילה, אבל זה לא המצב אצלנו", אמרה ג'רמי גורמן (Jeremi Gorman) סמנכ"לית הפעילות העסקית (CBO) של חברת סנאפ האמריקאית, מפתחת אפליקציית סנאפצ'ט. בוועידת Mind the Tech של כלכליסט ובנק לאומי.

 

"אני אחראית על כל צוותי הפרסום והמכירות, כולל בתל אביב, ואנחנו ממשיכים להשקיע באזור", אמרה גורמן. לדבריה, לצד המחויבות לרווח, היא אחראית גם לשמירה על הבטיחות והפרטיות של המשתמשים. "העובדה שאותו אדם אחראי על שני הדברים האלה בחברה מבדילה אותנו מחברות אחרות", הוסיפה.

 

גורמן הצטרפה לסנאפ בנובמבר 2018, אחרי קריירה של כעשרים שנה בתחום השיווק ועבודה בחברות מדיה מובילות בהן מגזין הבידור וראייטי, יאהו ואמזון, שם עבדה קרוב לשבע שנים. בתפקידה האחרון בחברה, אותו עזבה יום לפני שהחלה את עבודתה בסנאפ, ניהלה גורמן את תחום מכירות השטח הגלובלי של מערך הפרסום של אמזון.

 

"כשהגעתי לראיון, אוון (אוון שפיגל, מנכ"ל סנאפ ואחד ממייסדיה) היה בן 28, וכבר ייסד את אחת מחברות ההייטק הגדולות בעולם, ואני עבדתי במדיה כבר 21 שנה, כלומר הקריירה שלי היתה קצרה רק בשבע שנים מכל החיים שלו," היא אמרה.

 

בין האלמנטים שמקדמים פרטיות באפליקציה, גורמן מונה את הדו-כיווניות של הקשרים בשירות - לא ניתן לעקוב אחרי משתמש אלא אם כן הוא עוקב בחזרה - והעובדה שאין תמונות פרופיל, כך שהמראה החיצוני של המשתמשים לא מהווה גורם בהחלטה לעקוב אחריהם. הרעיון הוא ליצור תקשורת וחברויות אמיתיות בין אנשים, היא הסבירה.

 

ג'רמי גורמן ג'רמי גורמן צילום: יריב כץ

 

התכנים המשותפים בסנאפצ'ט חשופים רק לעוקבים מאושרים או למשתמשים ספציפיים במקרה של שיחה פרטית ונמחקים מן השרת תוך פרק זמן קצר. לפי גורמן, המטרה היא ליצור זרם חופשי בשיחה ולאפשר למשתמשים לחשוף את מי שהם באמת בלי לחשוש שהדבר יפורסם אחר כך במקום אחר או יגיע לידיים הלא נכונות. "דמיינו שאנחנו מנהלים שיחה רגילה ואני הייתי יודעת שכל מה שאנחנו אומרים מתועד ומפורסם - זה היה גורם לי להיזהר במה שאני אומרת וחושפת", היא אמרה.

 

לפעמים המחויבות לפרטיות כרוכה בהחלטות עסקיות קשות, גורמן אמרה. כדוגמה היא נתנה פיצ'ר פופולרי שהיה מציג לכלל המשתמשים את שלושת החברים הקרובים ביותר של כל משתמש, על פי כמות ותכיפות האינטראקציה ביניהם. לדבריה, הפיצ'ר הפופולרי גרם לחלק מהמשתמשים להפחית את התקשורת ביניהם כדי לא לחשוף את רמת הקרבה או העניין שלהם במשתמשים אחרים, למשל במקרה של קראש סודי. לכן, סנאפ החליטה לבטל את הפיצ'ר כדי לאפשר למשתמשים מרחב פרטי ובטוח יותר לתקשר וליצור קשרים, גורמן הסבירה.

 

לפי גורמן, לסנאפצ'ט יש 210 מיליון משתמשים אקטיבים יומיים, רובם בארה"ב ובמערב אירופה, והחברה חווה צמיחה בהודו ובאינדונזיה. הגיל הצעיר של המשתמשים בסנאפצ'ט - בארה"ב 90% מכלל המשתמשים הם בני 24-13 - הוא הסיבה שהחברה שמה דגש על בטיחות ופרטיות, היות ואלו הגילאים בהם אנשים מעצבים את התודעה שלהם, מפתחים את עצמם, יוצרים קשרי חברות, מנהלים מערכת יחסים ראשונה, ומפתחים הערכה עצמית, אמרה גורמן. "מקום בו הם חשים חופשיים להיות מי שהם זה הדבר הכי קריטי שאנחנו יכולים לספק לקהילה הזו", היא אמרה.

 

הקו לא נמתח בבני 24 ולפי גורמן 75% מבני 34-13 בארה"ב משתמשים בסנאפ. "מה שמרגש כאן זה שהרבה מהמשתמשים הבוגרים יותר שלנו היו איתנו מההתחלה", היא אמרה. 95% מהאנשים שהצטרפו לפני 5 שנים ממשיכים להשתמש באפליקציה עד היום כמשתמשים חודשיים אקטיביים, היא הוסיפה.

 

לפי גורמן, צריך להגדיר מחדש מה היא פרטיות בסביבות של סושיאל. "זו לא רק האחריות של סנאפ, זו האחריות של כל התעשייה לשים את פרטיות המשתמשים בראש סדר העדיפויות של העשייה שלנו", היא אמרה.

 

כדי לבנות מודל עסקי אפקטיבי מבוסס תרגוט בלי לפגוע במשתמשים, סנאפ מאפשרת להם לכבות תרגוטים לא רלוונטיים, גורמן אמרה. "למשל בתחום הדייטינג, שם זה קריטי במיוחד, אם תורגטת לאפליקציית הכרויות ומצאת בן זוג, התרגוט הזה כבר לא רלוונטי ואפשר לכבות אותו."

 

רוב הפתרונות עד כה הם טכניים במהותם, גורמן הסבירה. "ה-GDPR הוא נהדר אבל זה רק חצי דרך. אני לא חושבת שאני היחידה שפשוט לוחצת על אישור כל פעם שאני בנסיעות, אפילו אם התנאים שמוצגים לי הם בשפה שאני לא מבינה", היא אמרה. לדבריה, הודעות פרטיות שמחוייבות על ידי ה-GDPR, תקנות הגנת המידע של האיחוד האירופי, לא באמת פותרות שום דבר עבור המשתמשים ומדובר בפתרון טכני להעברת האחריות מהחברות אליהם.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x