ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

עומר בר יוחאי, מנכ"ל אוויאשן: "המטוס החשמלי שפיתחנו הוא בזכות הכשרונות המובילים שבישראל"

Eviation חשפה בסלון האווירי בפריז מטוס נוסעים חשמלי בשם "אליס" שיכול לטוס לטווח של 1,000 ק"מ, במהירות של 440 קמ"ש. לדברי המנכ"ל בכנס החדשנות של כלכליסט ווירג'ן, "הלקוחות הראשונים שלנו יהיו באמריקה. אני מאמין שהטיסה הארוכה ביותר תהיה בטווח של 400-300 מייל"

הגר רבט 15:4024.10.19
באביב השנה חשפה חברת אוויאשן (Eviation) הישראלית בסלון האווירי בפריז מטוס נוסעים חשמלי לגמרי, "אליס" שמו, שיכול לטוס לטווח של 1,000 ק"מ, במהירות של 440 קמ"ש. המטוס המהפכני אמור להציע עלויות נמוכות ב־50% ממטוסים רגילים בגודל שלו, ולהפריע הרבה פחות למי שמתגורר בקרבת שדה התעופה. בכנס החדשנות של כלכליסט וורג׳ין במרכז פרס ביפו, דיבר מנכ״ל החברה, עומר בר יוחאי, על עתיד התעופה עם שי וייס מנכ"ל וירג׳ין אטלנטיק.

 

 

 

וייס: מתי וירג׳ין אטלנטיק תוכל לקנות את אחד המטוסים שלכם?

בר יוחאי: "כשתבינו שזה הדבר הנכון לעשות. תעופה חשמלית אפשרית כבר היום, אבל האם היא תיקח אותך מלונדון לניו יורק? לא בדיוק. אם אתה רוצה לטוס עד 250 מייל, אין בעיה".

 

מנכ"ל חברת אוויאשן עומר בר יוחאי מנכ"ל חברת אוויאשן עומר בר יוחאי צילום: יאיר שגיא

 

 

 


 

 

האם נוכל לעשות טיסה קרוס-אטלנטית עוד בחיינו?

"בקהל נמצא המייסד המשותף שלי ואם היית שואל אותו הוא היה אומר בקרוב מאוד. אנחנו יכולים לעשות זאת מוקדם משאנשים חושבים".

 

יו"ר אוויאשן אביב צידון, שנמצא בקהל, העיר: "50% מהאנשים שקונים כרסיטים כל שנה טסים מרחקים קצרים מאוד".

 

וייס: האם צריך אולי ללכת לכיוון ההיברידי כמנו במכוניות?

בר יוחאי: "זו שאלה מעניית מאוד עבור חובבי תעופה כמוני, לנוסע עצמו לא אכפת איזה מטוס הוא טס. אם הייתי אומר לך למשל שיש לי רעיון מעולה - בוא ניקח את הנוזל הדליק הזה ונשים אותו בכנפיים ואז נשתמש בכלי כדי לטוס בגובה עצום היית צורח עליי, אבל זה מה שאנחנו עושים כל יום וזו צורת התחבורה הבטוחה ביותר בעולם״

 

היה לנו מקרה שבו סוללה של מכשיר נייד התלקחה בטיסה והיינו צריכים להכריז על מצב חירום, ואלה סוללות גדולות מאוד שאתם משתמשים בהן.

"אם הטלפון שלך היה מוּנע מדלק, אין לי ספק שהיתה לך בעיה גדולה הרבה יותר לקחת אותו למטוס. אבל יש הבדל משמעותי אחד - כשאתה בונה מוצר תעופה מסחרי הבדיקות שהוא עובר הן חסרות תקדים. זו הסיבה שבגללה אנחנו מסתכלים בווידאו של המטוס שלנו ולא טסים בו עדיין. התהליך כולו של פיתוח המטוס אמור לקחת 8 שנים".

 

מה מפת הדרכים? מתי אוכל לקנות מטוס שלכם?

"המאמצים שלנו היום הם אמריקה תחילה, בדיוק מאותן סיבות ששי הזכיר קודם. הלקוחות הראשונים שלנו יהיו שם ואנחנו רוצים שתהיה להם השקה מוצלחת במיוחד. יהיו 9 נוסעים ו-3 אנשי צוות ואני מאמין שהטיסה הארוכה ביותר תהיה בין 300 ל-400 מייל, משהו שאנחנו יכולים לעשות בקלות. בכנות, יש הרבה סיכונים בהשקת המוצר לשוק. אנחנו רוצים שהמותג שלנו ישרוד הרבה שנים".

 

אנשים רוצים לעבור למכוניות חשמליות אבל התשתית בעייתית. איך תוודאו שהתשתית שלכם טובה?

"זה נכון, התשתית סביב זה עצומה אבל אנשים שוכחים שכשאני נכנס לטסלה שלי אין מהנדס בעולם שיודע לאן אני נוסע, באיזה מזג אוויר ועובדות נוספות. במטוס זה אחרת, אנחנו יודעים הכל ולפחות בהתחלה נוכל לבחור את המשימות שלנו. אנחנו חולמים בגדול".

 

אתם מתחרים עם שני שחקנים מבוססים, למה שלא תחברו לבואינג או למישהו אחר?

"הם גדולים וכבדים והם צריכים מישהו שיבעט לתעשייה בתחת. אנחנו רוצים להיות המישהו הזה".

 

המטוס שלכם מהמם, איך עשיתם את זה בישראל שאין לה היסטוריה בתחום?

"יש הרבה דברים שאנחנו עושים כאן. אנחנו לא מפחדים להיכשל, לכן כשהבאנו מעצבים מוכשרים ואמרנו להם 'אנחנו יודעים שלא עשיתם את זה מעולם, אבל אנחנו רוצים שתעצבו לנו מטוס׳. הם לא ברחו מהחדר, בכל מדינה אחרת הם היו בורחים. יש לנו כאן את הכישרונות המובילים".

 

מה אנחנו יכולים לעשות עבורכם?

"אנחנו צריכים תמיכה בהליך האישור באירופה, מישהו שיגיד שקיימות חשובה מספיק כדי לתמוך בזה, בסביבה הנפיצה של היום שלפני הברקזיט. הזמנות רכישה יש לנו יותר ממה שאנחנו יכולים להתמודד איתן". 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x