ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

"מטבע הליברה של פייסבוק הוא כמו מלך המתים מ'משחקי הכס'"

מיטל רביב, ראש מחלקת פינטק וחדשנות ב-KPMG ישראל, סיפרה בכנס הפינטק של כלכליסט על פניו המתחלפות של התחום: כניסת ענקיות האינטרנט, הפיכת הלקוחות לאגנוסטיים לגבי הספק שלהם - והציגה ארבע עצות חשובות להצלחה בפינטק

נעמי צורף 10:4124.06.19

 


 

 

 

"אם ננסה להקביל את העולם הפיננסי לעולם של 'משחקי הכס' נוכל לומר ששבע הממלכות הן הבנקים, חברות האשראי, הפינטקים וכו' - כולם משחקים על לוח השחמט הזה, ואז מגיעה ליברה כמו מלך המתים המהלכים ובהינף יכולה לשנות הכל", אמרה מיטל רביב, ראש מחלקת פינטק וחדשנות ב-KPMG ישראל בכנס הפינטק של כלכליסט.

 

 

"חשוב להדגיש שהיום עדיין קשה לחזות מה הולך להיות שכשענקיות הטכנולוגיה יכנסו למשחק, אבל ברור שהשינוי הגדול שמביאות גם ליברה וגם אמזון הוא באופן שבו הן פועלות. מבחינתם מי שמגדיר מה יקרה בהמשך זה הלקוח והרצונות שלו".

 

רביב תארה כי לפני 15 שנה, בתחילת הדרך של עולם הפינטק הייתה תחושה שהעולם הזה מביא איתו הבטחה לשינוי בשוק, שינוי בשיטת העבודה. "אנשי טכנולוגיה רצו להביא משהו אחר וחשבו שהם יצליחו לשנות את השוק הפיננסי ולהפוך אותו לזול יותר ומהיר יותר. במציאות הבשורה הזו שהם רצו להביא התממשה באופן חלקי, אבל בגדול אפשר לומר שהשוק לא זול יותר ולא מהיר יותר. ולדעתי יש לכך מספר סיבות. ראשית, חווית הלקוח - כשהטכנולוגיות החדשות נכנסו לשוק התפיסה הייתה שהלקוח במרכז, רצו להביא תפיסת לקוח חדשה".

 

מיטל רביב, ראש מחלקת פינטק וחדשנות ב-KPMG ישראל מיטל רביב, ראש מחלקת פינטק וחדשנות ב-KPMG ישראל צילום: עמית שעל

 

 

"הרעיון היה להציע שפה פשוטה ונגישה יותר, אבל הבעיה הייתה שהשינוי שנעשה לא היה הוליסטי, הבנק כגוף עדיין בנוי על מוצרים ולא מצליח לשים את הלקוח במרכז באופן מוחלט וכך נוצר פער וחוסר התאמה בין שתי הגישות; שנית, לא הוגדרו מראש המשאבים שיוקדשו לנושא הזה. הארגון לא יודע להגדיר מי יטפל בטכנולוגיה החדשה, האם יהיה צוות יעודי? האם החידושים הם חלק ממשאבי הפיתוח הרגילים? או שמדובר בתכנית עבודה נפרדת? הגופים הפיננסיים לא ידעו להשיב על השאלות האלה; שלישית, זה נושא של תרבות ארגונית. בסוף הדבר החשוב בהכנסת טכנולוגיה חדשה זה לא הטכנולוגיה עצמה אלא החלטה לשנות ולחדש את התרבות הארגונית. הייתה מיסקונספציה שאם הגופים הפיננסיים יכניסו סטארט-אפים הם יהפכו צעירים ומגניבים יותר, אבל זו טעות, השינוי צריך לבוא מתוך הארגון. אם הארגון לא ישכיל להבין איך לשנות את התרבות זה לא יקרה מתוך הסטארט-אפ".

 

 

 

"היום הלקוחות אגנוסטיים ביחס לשאלה ממי הם צורכים את השירות", אמרה רביב. "ברגע שמישהו עונה להם על הצורך הם יקחו את השירות הזה וכך יכול להיות שיהיו להם גם 10 חשבות בנק. כשמנסים לצפות את העתיד צריך לחשוב על יתירות וזה דורש שינוי של המודל העסקי מבחינת הארגונים. צריך להיות שיתוף פעולה בין הארגונים".

 

 

 

רביב מתנה ארבעה טיפים להצלחה בשיתוף הפעולה בין הגופים הפיננסיים לסטארט-אפים בתחום הפינטק: "ראשית, הסטארט-אפ חייב להיות מחובר לאסטרטגיה של הארגון - להבין את הצרכים והרצונות ומתוך כך לפעול. שנית, יש להבין מי עומד מולו, לא כל חברה מתנהלת אותו הדבר ברמת שיתופי הפעולה, החוזים וכו'. שלישית, יש לקיים שיתוף פעולה לא רק סביב טכנולוגיות חדשות אלא גם שיתוף בין הבנקים, חברות גדולות ועוד. בעולם אלו תהליכים שכבר קורים. והדבר האחרון - חשוב להגדיר יעדים ואינטרסים משותפים. בעוד שאת הסטארט-אפ מעניין כמה הוא הולך להרוויח, את הארגון מעניין להישאר יציב ולהביא לקוחות חדשים, לכן חשוב להגדיר אינטרסים משותפים כדי למנוע התנגשויות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x