ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

כנס המשקיעים 2019

מנהל מייסד קומרה קפיטל: "הבסיס לפנייה לשווקים השתנה באופן דרמטי"

משקיע ההון סיכון ארז שחר, אמר את הדברים במפגש משקיעים ויזמים של CTech מבית כלכליסט ו-Labs. "החברות הישראליות הצומחות - וויקס, פייבר ופלייטיקה - פונות לשוק הצרכני. הן צמחו בגלל שהבסיס לפנייה לשווקים השתנה באופן דרמטי"

רן אברמסון 12:0018.06.19

 

 

"הדאטה זה המשאב שצריך כדי להגיע לצרכנים. המרה דיגיטלית, ניתוח ביג דאטה, זיהוי אותות מתוך הרעש - כל אלו דברים שמאפיינים הצלחות ישראליות": כך אמר הבוקר (ג') משקיע ההון סיכון ארז שחר, מנהל שותף בקומרה קפיטל, במפגש משקיעים ויזמים של CTech מבית כלכליסט ו-Labs.

  

ארז שחר ארז שחר צילום: עמית שעל

 

"הבסיס לפנייה לשווקים השתנה דרמטית. לפני 20 שנה היית צריך לבנות חנויות ומחסנים ולהשקיע במיתוג ופרסום כדי להיכנס לשוק חדש", הסביר שחר, שסיפר גם כי "ב-2012 ו-2013 ניסינו לגייס את הכסף לקרן הראשונה שלנו, ואף אחד לא חשב שחברות ישראליות יכולות להגיע לגודל של ממש. היום, 5 מיליארד דולר בשנה מושקעים בחברות ישראליות בשלב הצמיחה".

 

שחר ציין גם כי "בכל העולם יש כסף זמין להשקעה בחברות בשלב הצמיחה. אבל, יש כמה נקודות יחודיות ישראליות: כל החברות הישראליות הצומחות שאני מראה כאן, כמו וויקס, פייבר ופלייטיקה פונות לשוק הצרכני; החברות האלה לא צמחו בגלל הכסף שהושקע בהן, אלא בגלל שהבסיס לפנייה לשווקים השתנה דרמטית".

 

שחר הסביר כי "מכירות והמרה מקוונת הם רק היבט אחד; קושי נוסף בלהיות רחוק מהשוק שאליו אתה פונה הוא להבין את צרכי הצרכנים. אנחנו רואים שינוי באופן שבו חברות מבינות מה הלקוחות צריכים. פעם ניסו לדבר עם הצרכנים באמצעות סקרים; היום מנסים להבין אותם לפי איך שהם מתנהגים. מנתחים קליקים, צפיות ועוד. דוגמה טובה לזה הן שתי החברות הישראליות, טאבולה ואאוטבריין, שמציעות לצרכנים תוכן לפי מה שהם אוהבים לקרוא ברשת". המגמות הללו, לדברי שחר, קיימות גם בעולם העסקי.

 

"גם חברות B2B פונות ישירות לצרכנים, כמו סיילספורס למשל. אלו חברות שהמוצרים שלהן מיועדים למגזר העסקי, אבל הן מנתחות את ההתנהגות של העסקים באמצעות דאטה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x