ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

תומר תגרין: "צריך לתת ללקוח סיבה לרכוש את המותג מחוץ לאמזון"

מנכ"ל ומייסד הסטארט־אפ יוטפו סבור שעסקים וחברות יכולות להתמודד בשוק גם במציאות החדשה של המסחר המקוון, אפילו בשילוב פלטפורמות אופליין. תומר תגרין: "אי אפשר להתחרות במחירים של אמזון. צריך להציע ללקוחות חוויה אחרת"

הגר רבט 10:2314.04.19

"כיצד יכולות חברות אי־קומרס להתחרות בעולם שאחרי אמזון?", זו השאלה שעליה ניסה לענות תומר תגרין, מנכ"ל ומייסד משותף של הסטארט־אפ יוטפו, בוועידת Mind the Tech 2019 של "כלכליסט" בניו יורק. ביוטפו פותחה פלטפורמה לשיווק מותגים דרך חוות דעת גולשים.

 

 

הפוקוס של יוטפו שייסד הוא שיפור חוויית הלקוח: ״אי אפשר להתחרות במחירים של אמזון, מה שאתה צריך להציע ללקוחות שלך הוא חוויה אחרת״, או במילים אחרות: ״אתה צריך לתת ללקוח סיבה לרכוש את המותג מחוץ לאמזון״.

 

כיצד אפשר להתחרות באמזון ולהישאר בחיים?

 

תגרין הציג כמה אסטרטגיות באמצעותן יוטפו מסייעת ללקוחות שאיתם היא עובדת להתחרות באמזון: ורטיקליזציה של מוצרים, מעבר של מותגי אונליין לחוויית רכישה אופליין עם פתיחת חנויות פיזיות ושימוש בדאטה סיינס (Data Science) לשיפור מאמצי השיווק של מותגים.

 

 

תומר תגרין, מייסד Yotpo תומר תגרין, מייסד Yotpo צילום: צביקה טישלר

 

״יש משפט שאומר שאמזון טיפלה ברכישה אבל הרסה את חוויית הקניות. מה שאנחנו מנסים לעשות הוא לעזור למותגים לשפר את החוויה הזו. המותגים שאנחנו עובדים איתם מייצגים צד אחר של עולם הקמעונאות המודרני שאינו רק אמזון״, אמר תגרין.

 

תגרין התייחס לעולם ״שמחוץ לאמזון״ ולפלטפורמות מכירות מתחרות כמו שופיפיי. זאת לצד מותגים שהצליחו להפוך לחברות ענק כמו ״קיילי קוסמטיקס״ ‑ מותג הקוסמטיקה המפורסם של קיילי ג׳אנר שהפך אותה למיליארדרית הצעירה בעולם שעשתה את הונה בעצמה. ״מותגים כאלה עושים עבודה מצוינת וצומחים במאות אחוזים בכל שנה״, אמר תגרין.

 

הפלטפורמה של יוטפו, שנוסדה ב־2014 בידי תומר תגרין ועומרי כהן, מאפשרת לשווק מוצרים בהתבסס על "הוכחה חברתית" דרך ביקורות, תמונות, סרטונים ותוכן גולשים אחר. עסקים וחברות יכולים כך לשפר את המיתוג שלהם ולקלוט משתמשים חדשים. בנוסף, מאפשרת הפלטפורמה להפעיל תוכניות הטבות למיניהן עבור הגולשים.

 

"לקנות מותגים שלאמזון אין היצע דומה להם"

 

סוג נוסף של לקוחות שיוטפו מטפלת בהם הוא מותגים מוכרים שנמכרו לחברות ענק כמו וולמארט, קלוגס ואחרות. ״אחת האסטרטגיות של וולמארט לתחרות באמזון, למשל, הוא לקנות מותגים שמוכרים ישירות ללקוח ושלאמזון אין היצע דומה להם״, הסביר תגרין.

 

תגרין הזכיר תחום נוסף שהפך פופולרי מאוד לאחרונה ‑ ה־CBD, מוצרי קנאביס, שצפויים להגיע לנתח שוק של 22 מיליארד ודלר עד 2020. אחד האתגרים המשמעותיים של מותגים וחברות היום הוא הגעה ללקוח ושימור לקוחות, כשהעלות של שניהם הולכת ועולה בשנים האחרונות. תגרין ציין כדוגמה מוצלחת לחברה שעשתה קפיצת דרך משמעותית את מותג ההלבשה האחרונה Third Love, שנקטה גישה של הכללה ומידות מגוונות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x