ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

ועידת התעשייה

יו"ר נמל אשדוד: "אנחנו מחפשים משקיע מתחום הספנות שיביא ערך וקווים חדשים"

אורנה הוזמן בכור בוועידת התעשייה של כלכליסט: ""יש אתגרים עם עובדי הנמל, לא צריך לחכות שתפתח תחרות מול הנמל כדי שהעובדים יפנימו את המצב החדש". על השינוי הארגוני שהנמל עובר: "הדירקטוריון מכין מבנה ארגוני חדש עם תפיסה תחרותית"

אמיתי גזית 12:1326.03.19

 

 

"יש אתגרים עם עובדי הנמל, לא צריך לחכות שתפתח תחרות מול הנמל כדי שהעובדים יפנימו את המצב החדש. הם שותפים שלנו והם מבינים את השינוי שהנמל עובר", כך אמרה הבוקר אורנה הוזמן בכור, יו"ר נמל אשדוד בוועידת התעשייה של כלכליסט.

 

לדבריה, "נמל אשדוד מתמודד עם אתגרים לא פשוטים. ב-2021 ייפתחו עוד 2 נמלים חדשים מתחרים, ואנחנו נערכים לכך. עוברים אצלנו שינויים מלמעלה למטה מהדירקטוריון עד ריצפת הייצור. זה שינוי ד.נ.א בחברה. השינוי מורכב ממכלול של דברים: הדבר הראשון הוא התמודדות בתחרות על שירות כי זה מה שמעניין את התעשיינים. המטרה היא לתת שירות טוב יותר, כך שאנחנו נחכה לאוניות שמגיעות לנמל ולא הן לנו.

 

"בנוסף, אנחנו משקיעים למעלה ממיליארד שקל בחידוש תשתיות, בעקבות זאת יהיה לנו נמל מים עמוקים בדיוק כמו זה שנבנה לידינו. כך נוכל לקלוט מגה אוניות. הדבר הזה הוא שינוי מאוד גדול בחברה, זה קצת גורם לשיבושים".

 

אורנה הוזמן בכור ו יהודה שגב בשיחה עם ליאור גוטמן אורנה הוזמן בכור ו יהודה שגב בשיחה עם ליאור גוטמן צילום: עמית שעל

 

על השינוי הארגוני שנמל אשדוד עובר אמרה הוזמן בכור, "הדירקטוריון מכין מבנה ארגוני חדש עם תפיסה תחרותית והכנסה של משקיע אסטרטגי מתחום הספנות. החברה צריכה לחשוב ביזנס. אנחנו מחפשים משקיע מתחום הספנות שיביא ערך וקווים חדשים. שר התחבורה הצהיר ואמר שהתחרות צריכה להיות הוגנת, כדי שהיא תהיה הוגנת אנחנו מחפשים מישהו מהתחום. לשם כך נפגשנו עם חברה מטיוואן בשבוע שעבר. לאנשי עסקים מחו"ל המצב הביטחוני נראה רע, אבל בכל זאת ישראל מעניינת אותם כי אנחנו חלק מהשרשרת, חלק מאגם הים התיכון"

 

בפאנל שהנחה כתב כלכליסט ליאור גוטמן השתתף גם יהודה שגב, יו"ר שפיר הנדסה שהשיב לשאלה אם יש עתיד לתעשייה המסורתית בישראל, "אין לנו ברירה אנחנו צריכים בתים, כבישים, נמלים. אם אתה שואל לאיזה כיוון התעשייה צריכה ללכת, לא תהיה לנו ברירה אלא להצטרף להייטק. הבנייה והתשתית הן ענף שמגלגל למעלה מ-90 מיליארד שקל. אך זה ענף רווי ביורוקרטיה וחסמים. הוא צריך להפנים פנימה נושאים מגוונים ובהם טכנולוגיות חדשות כגון רובוטיקה, רחפנים שיכולים לשמש לבקרה ומדידה. בנוסף אנחנו הולכים לחדשנות גם בתחום החומרים, כלומר שימוש בחומרים ממוחזרים, זולים ועמידים. למשל תקן חדש ברזל שנכנס רק בשנה שעברה מאפשר לבנות עם 15% פחות ברזל ולקבל עמידות יותר גבוה".

 

לשאלת גוטמן על הקשיים שמערימה הממשלה אמר שגב "לחיוב אפשר לציין כי למדינה יש תוכנית ארוכת טווח בתחום התשתית, יש פרויקטים בסדר גודל של 600 מיליארד שקל על פני כל עולמות התשתית. הבעיה היא שקצב ההוצאה שלהם איטי בסך הכל כ-30 מיליארד שקל פרויקטים ממשלתיים בשנה. בעיה נוספת שקשורה בממשלה היא חוסר הוודאות, למשל בא שר אוצר ואמר מע"מ אפס על הדיור, הבא אחריו אמר מחיר למשתכן. אנחנו רוצים ודאות, הסקטור הפרטי משווע לוודאות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x