שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי

ועידת ברלין

הצמיד יקנה לך בירה, הנייד יעצב לך את הבית

פתרונות בתחום הדיור, הדיוור, יצירת קהילות פיזיות ווירטואליות, שחרור ומשלוח חבילות מהיר, עיצוב חלל המגורים, בילוי ופנאי. כל אלו הוצגו השבוע במאות מפגשי B2B בין סטארט־אפים למשקיעים פוטנציאלים במסגרת ועידת כלכליסט בברלין

עומר כביר, ברלין 08:3121.02.19

 

 

AiDock - המסלול הירוק

לעבור במכס במהירות שיא

תוכנה מבוססת בינה מלאכותית תפתח את הפקק בשחרור חבילות במכס

 

AiDock מנסה להפוך את אחת מנקודות החנק בשרשרת האספקה של משלוח חבילות: "כל משלוח שעובר ממדינה למדינה צריך לעבור הליך עמילות מכס, שהוא

ארוך, ובדרך כלל יש בו עיכובים", אמר מייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, שון גאלנצאן. "העיכובים עולים לחברות השילוח הרבה כסף. פיתחנו כמה מודלים מבוססי בינה מלאכותית, שיכולים לאתר בעיות מראש.

 

בלילה, המערכת סורקת את כל המשלוחים שצפויים להגיע, עושה בדיקה ראשונית ומתריעה איפה חסרים דברים או מה דורש התייחסויות מיידיות. זה מאפשר לטפל במקרים הבעיתיים מוקדם. לכל משלוח אנחנו מצרפים המלצות מה שחוסך הרבה זמן: ביום בודד אפשר לסגיר פי שלושה או ארבעה יותר תיקי עמילות מכס".

 

אף שיכולות המערכת מאפשרות גם לעשות אוטומציה מלאה של התהליך, ב-AiDock ממליצים להשאיר מעורבות של גורם אנושי. "המטרה היא לעזור ולייעל לא להחליף. אם מישהו רוצה לסמוך על זה - הוא יכול, אבל אנחנו לא ממליצים לעשות זאת וזה גם לא טוב מבחינה עסקית במקרה שנעשות טעויות".

 

בחברה גם לא צופים שהמערכת תפחית את מספר עמילי המכס, אלא דווקא תסייע להגדיל את היקף החבילות הגלובלי. "בעתיד הקרוב צפוי גידול משמעותי בכמות המשלוחים היומיים בעולם", אמר גאלנצאן. "המערכת תאפשר לשני עובדים לעבד את אותה כמות חבילות שמעבדים כיום עשרה עובדים".

 

Vonder - הנאים השכנים בעיניך

לחבר בעלי בתים למילניאלז

פלטפורמה להשכרת דירות לטווח ארוך שמספקת גם חיי קהילה וחברה

 

יוני קרקו יוני קרקו צילום: אוראל כהן

 

דמיינו שאתם מגיעים לדירה חדשה. ביום המעבר מקבל את פניכם אחד מהשכנים, ואתם לא צריכים לדאוג למובילים כי הדירה מרוהטת בשלמות, כולל מכשירי חשמל וסכו"ם. וכבר בערב יש ארוע קהילתי בחלל המשותף. לדברי יוני קרקו, מייסד ומנכ"ל Vonder, אין שום סיבה לדמיין את זה, כי זה בדיוק המוצר שהחברה שלו כבר מציעה באירופה.

 

VONDER

התחום: פלטפורמת דיור, ממגורים ועד קשרי קהילה

מייסדים: יוני קרקו וליאון לנדוור

מספר עובדים: 42

השקעות: כ-10 מיליון יורו לפני ראונד C

 

"אנחנו פלטפורמה סגורה שמחברת בין בעלי בניינים לבין מילניאלז, ומציעה להשכרה לטווח ארוך בניינים שמעוצבים ומנוהלים על ידינו", סיפר קרקו. "המוצר הבסיסי הוא חלל מגורים, אבל מה שאנחנו מוכרים זו החוויה. כשאתה מגיע לדירה אתה מקבל גישה דרך מנעול חכם ומקבל את פניך אחד ממנהלי הקהילה. הדירה מרוהטת במלואה, כולל מכשירים חשמליים. כבר באותו ערב יש מפגש ומאותו רגע אתה מתנהל בעצמך בקהילה. מאירועים חברתיים שמופקים על ידי Vonder או שותפי צד ג', דרך שיתופי פעולה עם אמנים ומפגשים של חברי קהילה תוך שימוש בחללים משותפים בבניין".

 

הקהילתיות מאפשרת התמודדות עם אתגרים וצרכים שונים: "אם אין לך עבודה בברלין אתה מעלה את זה בקהילה והיא מוצאת עבודה בשבילך. זו קהילה מבוזרת שהופכת לוויראלית. אנשים פועלים כחברי קהילה עצמאים שמספקים ערך לצרכנים. אנחנו משקיעים המון בתון, למשל יש לנו פרויקט בשם ‘האוס אוף מיוזיק’. אנחנו משכנים מוזיקאים בברלין בחינם לתקופה מוגדרת, ונותנים להם גישה לאולפן הקלטות בבניין שמאפשר להם ליצור תוכן מקומי, תוך עבודה משותפת עם הקהילה שגם נהנית מגישה ראשונה לתוצרים. בנוסף, הם גם עורכים סמינרים לדיירים בתחום הפעילות שלהם".

 

המוצר של החברה פעיל בכמעט 1,000 יחידות דיור ברחבי אירופה, בעיקר בברלין, ועד סוף השנה ישולב ביותר מ־2,000 יחידות דיור ב־10 ערים, ובהן לונדון, ורשה, ברצלונה, דבלין ולייפציג.

 

BeNear - איפה הילד

לעלות עם הילדים והשכנים לטרמפ

פלטפורמה לכלכלה שיתופית למשפחות אורבניות. מבוססת מיקום ומאפשרת לחלוק תכנון יומי זהה בין אנשי הקהילה

 

 

BeNear, שבראשה עומדת לודמילה ליברטובסקי, מתמקדת בהתאמות בין אנשים או משפחות עם אותם צרכים ותחומי עניין. "אנחנו מציעים התאמות לניהול שגרת חיים וצריכת שירותים שקשורים לבית או לחיי משפחה", היא סיפרה. "אנחנו מקשרים גם בין צרכנים לספקי שירות מקומיים כדי לאפשר התנהלות קלה, אמינה ובטוחה. למוצר יש כעת 15,000 משתמשים".

 

המשתמש יכול לצרף לחשבון שלו ילדים, הורים או קרובי משפחה אחרים ואז לעקוב אחר המיקום שלהם. כלומר, לא ניטור בזמן אמת אלא קבלת התרעות נקודתיות על מיקומם.

 

“ואם הילד לדוגמה לא הגיע הביתה בשעה מסוימת אפשר גם לבקש מיקום נוכחי", אמרה ליברטובסקי. "השלב הבא הוא כלכלה שיתופית: בשלב הראשון לחלוק נסיעות דומות עם אנשים אחרים בקהילה. המערכת תזהה נסיעות זהות ותנטר נקודות איסוף ופיזור. יהיו גם פונקציות של ביקוש ספקי שירות זהים. למשל: אם אתה צריך מנקה או מוליך כלבים, שמשפחה אחרת גם צריכה. ברגע שאתם מבקשים אפשר לעשות שיתוף עלות".

  

Leaperr - מיינקראפט בעולם האמיתי

לעצב את הבית תוך שניות

התוכנה כבר תבחר את הריהוט ואת צבע השטיח, בהתאם לטעמך

 

מימין: גיל אדמוני, יפתח ריכטר, יוני קליין וגיל רז מימין: גיל אדמוני, יפתח ריכטר, יוני קליין וגיל רז

 

כיום עיצוב פנים של הבית או חדרים הוא הליך ארוך ומייגע. "אתה לוקח מעצב שבא, מסתכל ובודק", מספר מייסד ומנכ"ל Leaperr, גיל אדמוני. "זה תהליך שעולה כסף ולוקח בין כמה שבועות לכמה חודשים. הוא ארוך, יקר, ורק בסופו אתה יודע איך זה ייראה. המערכת שלנו מאפשרת לך לקבל הצעות לעיצוב החלל בתוך שניות".

המשתמש לוקח טלפון סלולרי ומצלם את החלל. הוא בוחר שלושה עיצובים שמצאו חן בעיניו מתוך קטלוגים שזמינים בשירות ועונה על שאלון קצר, כדי שהמערכת תדע איזה סגנון הוא אוהב: עץ או אבן, חדר מואר או חשוך ועוד. "בזה נגמר החלק של הלקוח", מספר אדמוני. "המערכת סורקת כעת מיליון תמונות של עיצובים קיימים, לומדת אותם, לוקחת את כל ההעדפות של הלקוח ובונה חלל שמשלב את כל הטעמים, הקשרים עיצוביים, צבעים, טקסטורות וחומרי בהתאם להעדפות הלקוח.

 

"את העיצוב הזה, לפני שהוא מוצג ללקוחות, משווה התוכנה מול מלאי המוצרים שיש לנו מספקים, ובכל מקום שותלת את הפריט הכי מתאים. למשל: היא מחפשת את השולחן שהכי מתאים לעיצוב. הלקוח מקבל בתוך שניות תמונה ריאליסטית של הבית, והחלל המסוים שלו, מעוצב מחדש. את כל הפרטים שבתמונה ניתן להזמין בלחיצת כפתור. וכל העיצוב גם מתומחר: אתה יודע מיד כמה יעלה לעשות את העיצוב הזה.

 

"המערכת נותנת עשר הצעות עיצוב שונות, סביב אותן הגדרות. בתוך העיצוב אפשר לעשות איזה שינויים שרוצים. אני יכול לעבוד עם ספק גם אם הוא אופליין. כל מה שצריך זה תמונות של המוצרים שלו, אפילו חנות רהיטים קטנה בדרום תל אביב יכולה להביא צלם לשלוש שעות, ולתת לי את התמונות של הספות שהיא מוכרת".

לדברי אדמוני המערכת כמעט מוכנה, והחברה מתעתדת להשיק אותה לקהל הרחב תוך חודשים ספורים, כאשר סביר להניח שההשקה הראשונה תהיה בישראל.

 

Smartag - בוא ללונה פארק

כל הבילויים על פרק היד

צמיד שהוא גם כרטיס כניסה למתחם השעשועים, גם משלם במזנון וגם אוסף תמונות מהביקור

 

 

מייסדי Smartag. פתרון הוליסטי ביציאה לבילוי מייסדי Smartag. פתרון הוליסטי ביציאה לבילוי צילום: עמית שעל

 

חברת Smartag התחילה את דרכה בפיתוח צמידי RFID לפעולות כמו תשלומים או ניהול תורים במתחמים סגורים’ דוגמת פארקי שעשועים או הופעות. "תוך כדי עבודה גילינו שיש ואקום מאוד גדול במתחמי הבידור”, סיפר מנהל הפיתוח העסקי של סמארטג, מודי פילרסדורף “למשל מתחמים עם קירות טיפוס וטרמפולינות, שזה שוק ענק: כולם עובדים עם הרבה מערכות וערוצי מכירות שלא מדברים אחד עם השני אז התפעול לוקה בחסר, איסוף המידע קשה, וחוויית הלקוח לא נעימה. למשל: אם קניתי כרטיס דרך אתר בוקינג אבל כשהגעתי לפארק אני צריך ללכת עוד פעם לדוכן כדי לקבל את הכרטיס - משהו לא דופק".

 

השוק שאליו פונה החברה הוא של עסקים בינוניים וקטנים בתחומי המתחמים והבילויים, שלא יכולים לפתח מוצר דומה בעצמם כי אין להם ידע ומשאבים. "אין להם הבנה בסיסית של איזה מידע הם יכולים לאסוף ואיזו חוויה הם יכולים לתת", הסביר פילרסדורף. "אנחנו מספקים מוצר שמחבר את הפעילות בכל ערוצי המכירות, כולל תשלום נטול מזומן במתחם, איסוף מידע, בקרת גישה, צילום תמונות ומדיה חברתית ומועדוני לקוחות. התוכנה שלנו עושה אינטגרציה בין הפלטפורמה למערכות חומרה קיימות, בין אם זה סמארטפון באמצעות אפליקציה, שעון חכם או צמיד RFID.

 

"המשתמש יכול במקום אחד להזמין כרטיס לפארק, לבצע רכישות במתקנים השונים, לנהל פעולות כמו מערכות קיצור תורים או תמונות שצילמו מערכות אוטומטיות במתקנים ועד. הפארק עצמו מקבל תצצוגת מידע שמרכזת משתנים כמו החזר השקעה של ערוצי שיווק ומכירה, ניהול תורים מראש (לדעת מתי ואיפה יש תורים ארוכים, לבקר כמה נכנסו לכל מתקן) ועוד. לכל אחד מהדברים האלו יש פתרון מצוין, אנחנו לא מתיימרים להיות יותר טובים בהזמנות מבוקינג. אבל אנחנו אלו שמשלבים את הכל ביחד, גם בצד המפעיל אבל גם בצד המשתמש. לרוב החברות בשוק יש כיום התסכלות רק על הצד של המפעיל, אבל כשהמשתמש מגיע אף אחד לא מדבר אתו".

 

המערכת של החברה כבר פעילה בפארק שעשועים והרפתקאות של מארוול בתאילנד ותופעל בקרוב במתחם מציאות מדומה גדול בארה"ב, ובפארק אקסטרים ומתחם ילדים בשתי מדינות באירופה. צופי הטלוויזיה בישראל כבר מכירים אותה היטב: היא מתפעלת את כל מערך התשלומים, הקניות והאינטראקציות בתוכנית הריאלטי “2025” של קשת.

 

Quay - חבילה עוברת

מרוץ שליחים עד בית הלקוח

שיטה חדשה להעברת דואר תזרז ותוזיל את משלוח החבילה

 

יוסי רבינוביץ' יוסי רבינוביץ' צילום: אוראל כהן

 

בעולם המשלוחים המשלוח הסופי הוא לרוב היקר ביותר. אבל לדברי מייסד ומנכ"ל Quay, יוסי רבינוביץ', מה שצריך לעשות זה לשנות את עסקי הליבה של עולם המשלוחים. "הוא עובד בשיטה די מיושנת שבה מרכזים את כל המשלוחים במרכז לוגיסטיקה", הוא אמר.

 

הפתרון של החברה מבוסס על לקיחת אלמנטים מעולם פרוטוקולי הרשת, "נשתמש במאות עסקים קטנים על מנת להעביר חבילות. קוראים לשיטה הזו Physical Internet. בשיטה שלנו אפשר להעביר חבילות בתוך שעתיים בעיר, בעלות תפעולית של דולר למשלוח. בנינו מכונת מיון קטנה שיכולה לשבת בחנויות, כאשר נהגים מעבירים חבילות מחנות לחנות. זה עובד בשיטה של מרוץ שליחים: לא אותו נהג לוקח מנקודת המוצא עד ליעד הסופי - הנהג מגיע לחנות, נדלקים לדים שמראים אילו חבילת לקחת, והוא יכול להוציא רק את הרלוונטיות. בחנות הבאה הוא מכניס את החבילות למכונה מחדש ולוקח מקבץ חבילות חדש".

 

המקבצים משתנים בתכולתם בהתאם ליעד הבא של הנהג, עד שהחבילה מגיעה ליעד הסופי שלה. "זה מאפשר להשתמש בפחות נהגים בפער מטורף והולך להוריד את פליטות גזי החממה ב־60% בהשוואה למשלוחים מסורתיים: בעיר כמו קלן בגרמניה אנחנו יכולים להעביר 4,000 חבילות ביום בעזרת 16 נהגים בלבד. עסקים שרוצים להיכנס לעולם המקוון תלויים במשאית שמגיעה פעם ביום. הגמישות של הפתרון שלנו מאפשר לקמעונאי לשלוח חבילות לאורך כל היום". החברה צפויה להתחיל בחודשים הקרובים בפיילוט בגרמניה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x