ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

ועידת ברלין

"החזון של סטורדוט: לטעון את הבטריה לרכב החשמלי ב-5 דקות"

זמן טעינה ארוך הוא אחד האתגרים הגדולים העומד בפני מפתחי המכונית החשמלית. כך אמר ארז לורבר, סמנכ"ל התפעול של סטורדוט בוועידת ברלין של "כלכליסט". וגם "כדי לעשות את זה גייסנו 200 מיליון דולר"

אורי פסובסקי, ברלין 16:4019.02.19

 


 

אחד האתגרים הגדולים ביותר העומד בפני חזון מימוש המכונית החשמלית הוא זמן הטעינה הארוך של רכבים חשמליים, מסביר ארז לורבר, סמנכ"ל התפעול של חברת סטורדוט.

 

 

"טעינת המכוניות הוא אתגר גדול, ואפילו באמצעות סופר-מטען כמו של טסלה לוקח שעה לטעון את האוטו שלך". כך נוצרת בעיה, מאחר שרוב אוכלוסיית העולם לא מחזיקה בחנייה פרטית משלה – והמשמעות היא שבעלי הרכב אינם יכולים לטעון את הרכב בטעינה איטית, בזמן החנייה. לכן האתגר הניצב בפני תעשיית הרכב, לפי לורבר, הוא פיתוח יכולת טעינה שתתבצע במשך זמן הדומה פחות או יותר לזמן שאורך תדלוק כיום, כלומר סדר גודל של 5-10 דקות. "וזה החזון של סטור-דוט: לטעון את הבטריה ב-5 דקות".

 

ועידת ברלין 2019 - ארז לורבר, סמנכ"ל התפעול של סטורדוט ועידת ברלין 2019 - ארז לורבר, סמנכ"ל התפעול של סטורדוט צילום: אוראל כהן

 

לורבר, שהציג את פעילות החברה בוועידת "כלכליסט" המתקיימת היום בברלין, הסביר שמימוש החזון הזה דורש פיתוח ברמת הכימית, של תאי הסוללה עצמה (ובכך מתמקדת החברה). במקביל, נדרשים רכיבים נוספים: גריד חשמלי חכם, תשתית ציבורית, וגם אינטרגרציה עם יצרניות הרכב. "וכדי לעשות את זה גייסנו 200 מיליון דולר, הרכבנו צוות גדול של מדענים שעובדים יחד, ואפילו יוצרים מולקלות חדשות, ואנחנו נעזרים גם במדעני נתונים על לזהות דפוסים בתוצאות הניסויים הרבים שערכנו בחמש השנים האחרונות".

 

המיקוד של סטורדוט, מסביר לורבר, הוא בטעינה מהירה, תוך פיתוח הוליסטי המתמקד בכל רכיבי תא הסוללה, שימוש בחומרים טבעיים, והקפדה על טכנולוגיה הניתנת לתרגום לייצור המוני – "וזה הולך לקרות בקרוב". לורבר ציין גם שהחברה עובדת בשיתוף פעולה עם מגוון חברות שחלקן גם השקיעו בה: BP איתה היא משתפת פעולה בתחום הטעינה המהירה, דיימלר בתחום האינטגרציה עם כלי הרכב, TDK בתחום הייצור, וסמסונג ליישום בתחום הטלפונים.

 

"ואם נדבר על מפת הדרכים, אנחנו הולכים להשיק את המוצר המסחרי הראשון שלנו בסוף השנה הנוכחית, ותוך שנתיים נביא לשוק אב טיפוס מלא לתא בטריה עבור מכונית חשמלית. וקרוב לוודאי שנקים יכולת ייצור", וכך סיים לורבר את הצגת חזון החברה: "כנראה נקים מפעל גדול בארצות הברית כדי כשנוכל לייצר את הבטריות שלנו כשהזמן יגיע ויהיה ביקוש יתר".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x