שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי

מייסד Venn: "אנו מחברים בין תושבי שכונות לשכניהם ולעסקים מקומיים"

דוד שרז סיפר בוועידת ברלין של "כלכליסט" כי חיפש את האיזון "בין הקצב של העיר לתחושת השייכות של הילדות שלי". לדבריו, החברה פועלת כבר בשלוש שכונות בתל אביב, ניו יורק וברלין

עומר כביר, ברלין 13:1219.02.19

 

 

איך פותרים את בעיית הבדידות העירונית, הנתק של תושבי ערים גדולות מהשכנים ומסביבתם? באמצעות אפליקציה, אלא מה. אבל הפתרון של Venn, שמייסד ומנהל פעילות הנדל"ן של החברה, דוד שרז, הציג בוועידת ברלין של "כלכליסט" הוא לא סתם עוד אפליקציה, אלא פלטפורמה עמוקה ומקיפה ששואפת לחבר בין תושבי שכונות לשכניהם ולעסקים מקומיים.

 

"אני ילד ים", סיפר שרז בפתח דבריו. "גדלתי במרכז תל אביב, באזור שהוא כמו כפר קטן. שיחקתי כדורגל ברחוב, טיפסתי על עצים. לבקש כוס סוכר מהשכנים או לאכול אצלם צהריים היה משהו נורמלי. רציתי להכיר תרבויות אחרות אז טיילתי בעולם, הלכתי לפסיטבלים כמו 'ברנינג מן', חקרתי קהילות שונות. יחד עם המייסד השותף שלי חלמנו לחיות יחד בעיר וליצור קהילות אמיתיות.

 

"חיפשתי את האיזון בין הקצב של העיר לתחושת השייכות של הילדות שלי, והיה קשה למצוא את זה כי ערים השתנו. בסופו של יום אתה חוזר לדירה הקטנה והיקרה מדי שלך, אתה לא מכיר את השכן שלך והבית שלך מרגיש כמו המקום הבודד בעולם. זה לא רק הסיפור שלי, זו תופעה גלובלית. אנשים מרגישים יותר ויותר בודדים. יש שוק של הרבה אנשים שרוצים להתחבר ולתקשר.

 

 

דוד שרז. זוכר את השכונה שבה גדלתי דוד שרז. זוכר את השכונה שבה גדלתי צילום: אוראל כהן

 

"עכשיו נדמיין חוויה אחרת בעיר שאנחנו אוהבים: קמים בבוקר, יוצאים מדירה שמרגישה באמת כמו בית, והולכים לבית קפה שבו ה'בריסטה' מכיר אותך ואת המשקה המועדף עליך, והוא כבר מחכה לך כי הזמנת אותו באפליקציה. אתה עובד בחלל העבודה השיתוף השכונתי ופוגש אנשים ומשתף אתם פעולה. בצהריים, העוזר הדיגיטלי השכונתי, 'ויני', מציע לך להזמין את רשימת המצרכים השבועית. אתה מאשר והם מחכים לך בבית כמה שעות מאוחר יותר. בסוף היום 'ויני' מציע לכם ללכת לשיעור יוגה במרכז שכונתי שיוני פתח לפני שלושה חודשים. זה נשמע חלום, נכון? אבל זה לא חלום זו Venn, פלטפורמה לשכנים ולשכונות".

 

לדברי שרז, בניית הקהילה מורכבת מכמה שלבים: "קודם צריך לבחור שכונה חדשה. אנחנו בוחרים שכונות שבהן יש אפשרות להביא ערך מספיק. שנית צריך לשתף פעולה עם שחקני נדל"ן מקומיים כדי להבטיח השקעות ארוכות טווח. שלישית אנחנו יוצרים קהילה של משתמשים-מייסדים, מחפשים משפיעים מקומיים, מחוללי שינוי שיצרו את שכונת החלומות שלהם. אז אנחנו מחברים את השכנים לשכונה ויוצרים אינטראקציה בעולם הדיגיטלי והפיסי.

 

"אחנו מאמינים באנשים ומאמינים שהם יכולים לעשות שינוי בשכונה. אנחנו פועלים בשלוש שכונות בתל אביב, ניו יורק וברלין, ונשקיע סכומים אדירים בברלין בשנים הקרובות. בעוד 5 שנים נהיה ביותר מ-50 ערים ברחבי העולם וניגע במיליוני אנשים. כשהתחלנו אמרנו, 'אם נבנה את זה הם יבואו'. היום אחנו אומרים, 'אם הם יבנו את זה הם יישארו'", סיכם שרז.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x