שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי

סמנכ"לית שיווק בבנק לאומי: "ילדים הם אנשי שיווק מלידה"

מיטל שירן הראל בכנס "When Technology Meets Kids" של "כלכליסט", "ילדים יודעים אינטואיטיבית את מי לטרגט. הם יודעים מאיזה הורה לבקש מה, את איזה מבוגר לשכנע, ומה יניע אותם לפעולה"

עמרי מילמן 11:0105.02.19

 

 


 

 

"ההבדל בין הדור הטכנולוגי לדור שלנו הוא, שאם בילדותנו סיפור היה טקסט – היום סיפור הוא ויזואלי - בתמונות או בוידאו. המלל משני, במקרה הטוב. תחשבו על זה שאם בעולם השיווק והפרסום היינו מדברים על תסריטים בפורמט של רואים-שומעים, כשמדובר בדור הנוכחי אנחנו מסתכלים על רואים-רואים. פעם המוצר היה המלך. הוא הוביל את השיווק. אם המוצר לא הופיע, הלקוח היה מתוסכל. אצל הילדים זה אחרת. הילד של היום אומר לנו - אל תבלבל אותי עם המוצר. ספר לי מה הסיפור שלך, ועשה טובה – שהמוצר לא יפריע", כך אמרה אתמול מיטל שירן הראל סמנכ"לית שיווק בבנק לאומי בכנס "When Technology Meets Kids" של "כלכליסט".

 

מיטל שירן הראל מיטל שירן הראל צילם: עמית שעל

 

לדברי שירן הראל "ילדים הם אנשי שיווק מלידה. כל מי שחווה את הילד או הילדה שלו משכנעים אותו לקנות משהו, מבין זאת היטב. ובעידן הטכנולוגי זה נכון יותר מתמיד. אנחנו למדנו – באוניברסיטה, במקום העבודה – חוקים ותיאוריות שהילדים חווים בעולם האמיתי (הפיזי והוירטואלי) כחלק מהמציאות שלהם. מגיל אפס. הם אולי לא מכירים את המונחים. אבל הם חיים את החוקים".

 

שירן הראל הציגה מספר דוגמאות לאיך ילדים מיישמים חוקי שיווק שמלמדים באוניברסיטה, הרבה לפני שהם מגיעים לשם. לדבריה "אנחנו עובדים קשה מאד כדי לייצר סגמנטציה של קהלים, פרסונות של צרכנים ומשתמשים, תיעדוף של קהל יעד. ילדים יודעים אינטואיטיבית את מי לטרגט. הם יודעים מאיזה הורה לבקש מה, את איזה מבוגר לשכנע, ומה יניע אותם לפעולה. יותר מזה. במידה רבה תודות לכלים הדיגיטליים של היום, הם לא רק יודעים את מי לטרגט, הם יודעים גם לייצר tone of voice ייחודי וסגנון פניה רלבנטי לכל קהל. הם יודעים לייצר פניה שונה לקבוצות שונות בווטסאפ – לקבוצה של המשפחה, לקבוצה של הכיתה, או לקבוצה של החברות הכי קרובות".

 

הראל התייחסה לדרך בה ילדים סוחרים היום. לדבריה, "הדור הצעיר של היום, באין מטבע, יוצר שוק על ידי סחר חליפין במה שכן יש לו: לייקים, שיתופים, מוצרים וירטואליים ומוצרים פיזיים. חזרנו לעולם העתיק של סחר חליפין – רק שעכשיו הוא מבוצע בפלטפורמות ובכלים וירטואליים ולא רק פיזיים. הם קונים שחקנים, קבוצות, מוצרים, סקינים, ריקודים, רמות במשחק... וסוחרים ביניהם כדי לשפר עמדות וסטטוס. הם לומדים על סחר חליפין יותר מוקדם מכל אחד מהמבוגרים הנמצאים באולם הזה".

 

עוד הוסיפה כי "מתצפית על התנהגות ילדים ועל האינטראקציה ביניהם, בייחוד בעולמות הטכנולוגיים, אנחנו כאנשי שיווק יכולים ללמוד לא מעט – על התקפות של חוקי שיווק שלמדנו באוניברסיטה, על ההתפתחות וההתאמות שעברו, ועל הדרכים שבהן מיושמים החוקים – אלה שעדין נשארו רלבנטיים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x