ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

ועידת התחזיות

מנכ"ל נספרסו ישראל: "עד סוף 2019 לא נשתמש בפלסטיק"

משה מרי סיפר בוועידת התחזיות של כלכליסט על מהלכי החברה לניצול יעיל יותר של חומרי גלם ושיפור הקיימות. מרי סיפר כיצד הובילה נספרסו תהליכים שהשפיעו גם על המשתמשים שלה וגם על השותפים והספקים - ועל תוכניתו להפסיק להשתמש בפלסטיק בתחום הטעימות

הגר רבט 15:2831.12.18

 


 

 

 

"מה שמטריד אותי זה איך יראה העולם עבור הנכדים שלי" אמר משה מרי, מנכ"ל נספרסו ישראל, בכנס התחזיות של כלכליסט. מרי מציג תמונה של בתו נועה ואומר "התחזיות מדברות על שנת 2050, השנה שבה נועה תהיה בת 40". מרי סיפר בכנס כיצד ההחלטה לשים דגש גדול יותר בחברה על נושא הקיימות הביא לאפקט של כדור שלג, וזכה להצלחה הן בתוך החברה והן בקרב הלקוחות והשותפים.

 

 

"יש רשימה ארוכה של פעולות שאנחנו עושים בנושא הקיימות, ויש לי 10 דקות לספר לכם שהעובדה שאנחנו מגוייסים לקיימות הופכת אותנו לייצרתיים יותר, היא מדבקת ומתחילה להשפיע על עוד ועוד תחומים בארגון, היא מתחילה לעבוד כמו 'חבילה עוברת' כי אתה לא רק משפיע על מה שאתה עושה - אלא גם על ספקים, לקוחות, שותפים, אמר. "וכדי לספר לכם את זה אני רוצה להתחיל ולספר לכם את סיפורה של כפית:

 

כחלק מהפעילות שלנו אנחנו מבצעים מאות אלפי טעימות ובגלל הכמות הזו נדרש משהו חד פעמי. אז בחנו ספקים רבים ומצאנו כפיות שניתן למחזר, אבל הצוות לקח על עצמו משימה למצוא פתרון שלא יצטרך מיחזור אלא יהיה ממש מתכלה. אז הבנו שזה לא כל כך פשוט: קודם כל הבנו שאין דבר כזה שאם הקפסולות שלנו ממוחזרות בצורה אינסופית אז תהליך הטעימה חייב להיות בהתאם: סטנדרטים של מגע עם מזון או ההבנה שמתכלה זה לא באמת מתעלה, צריך להפוך את זה לקומפוסט".

 

 

משה מרי משה מרי צילום: עמית שעל

 

 

"זו בסך הכל כפית, אבל זו החשיבה שברגע שהיא מתחילה היא מתגלגלת ויוצרת כדור שלג של השפעות חיוביות שהולך וגדל. החשיבה הזו הביאה אותנו לקחת על עצמנו את האתגר שעד סוף 2019 לא נשתמש בפלסטיק בכלל בכל נושא הטעימות שכולל כוסות, מכסים, קשים, בוחשנים וכפיות. אין לי עדיין פתרונות להכל אבל אלה מטרות ששמנו לעצמנו".

 

"בשנה שעברה, כשהייתי בכנס הזה, סיפרתי לכם על שיתוף הפעולה שעשינו עם יקב הרי גליל שבו התחלנו להעביר להם את הקפה הממחוזר לשימוש כקומפוסט", סיפר מרי. "תיקשרנו ללקוחות את הפרויקט הזה. זה היה חשוב כדי להראות את כל תהליך המחזור, כדי לבנות את האימון בתהליך והיום אני גאה לספר שאחוז איסוף הקפסולות מהלקוחות עלה ב 30% בשנה".

 

"זה הוביל אותנו לעוד החלטה: ברמה השיווקית החלטנו להקדיש חודש אחד בשנה שנייעד אותו לתיקשור מיחזור וקיימות וכל תקציבי השיווק באותו החודש יתמכו בפעילות הזו – תחשבו על חברה מסחרית שזו לא הפעילות העיקרית שלה, שעושה את זה. אנחנו לא חברת מיחזור ואלה המשאבים שבחרנו להשקיע בשיווק וקידום האגנדה של קיימות ומיחזור. מצאנו שיש לנו סיפור לספר: הקפסולה היא לא הסוף אלא ההתחלה של משהו אחר".

 

הוא סיפר שבקמפיין הקיימות האחרון שביצעה החברה, בילו הלקוחות בעמודי הקיימות שלוש דקות בממוצע, והיו מאות אלפי כניסות לעמודים הללו. "מי אמר שקיימות וסביבה לא מעניינים את התושבים בישראל", הוסיף.

 

"לפני 4 שנים הקמנו את החטיבה העיסקית שפועלת עם משרדים ומלונות וגם שם רצינו למחזר, והקמנו מערך איסוף חדש לגמרי לסביבה הזו. מצאנו שהמערכות הקיימות לא מתאימות, ונדרשנו להקמה של מערך חדש. זה הצריך משאבים וחשיבה: המשרדים מפוזרים בין קומות, לא תמיד יש הפרדת פסולת וזה דורש שינוי התנהגות. אז עיצבנו פחים מיוחדים לאיסוף הקפסולות במקומות עבודה ואני יכול לספר לכם שזה עובד".

 

לדבריו, באותם מקומות עבודה תיווצר השפעה חיובית בנושא הקיימות, שתעבור בתורה לתחומים אחרים בארגון. "קיימות היא לא סיסמה", אמר. "היא לא משהו טרנדי אלא אג'נדה מלאה ששזורה בתוך הפעילות שלנו".

 

"בסקר שנערך נמצא שאנחנו זורקים 40-50% מהמזון שאנחנו קונים", טען מרי. "אז מה עוד אנחנו יכולים לשנות? נספרסו מתחברת באופן טבעי עם קולנריה עלית ואנחנו עובדים עם מסעדות שף בכל רחבי העולם ובישראל. בעבודה המשותפת שלנו עם השף יובל בן נריה שהמסעדות שלו (טאיזו - ה"ר) זכו פעם אחר פעם כמסעדות הטובות ביותר בישראל עלה הרעיון לקדם את הנושא וליצור ארוחה שהיא Zero Waste Dinner, להראות מה אפשרי לעשות במקסימום מחומרי הגלם, ואת השאריות להפוך לקומפסט. הארוחה תתקיים בסוף ינואר".

 

 

 

"לסיום - הקפסולה הממוחזרת יוצרת שינוי ומשפיעה על קבלת החלטות, מחוייבות, זה משפיע על השותפים שלנו. לפעמים יש גם ויתורים שצריכים לעשות ויש התעסקות בנושא בדברים שלא באים כל כך בקלות, ודורשים אנרגיה ניהולית".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x