ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

מנכ"ל שופרסל: "40% מהמכירות שלנו מתבצעות ללא מעבר דרך הקופה"

איציק אברכהן חשף בוועידת התחזיות של כלכליסט כי 14% ממכירות הרשת מתבצעות דרך שופרסל אונליין, ו-26% מהמכירות מתבצעות דרך הקופות בשירות עצמי. עוד אמר כי הוא "מצפה מהיבואנים לעשות הכל כדי לא להעלות מחירים"

נורית קדוש 12:3531.12.18

״40% ממכירות שופרסל מתבצעות ללא מעבר דרך הקופה״, כך חשף איציק אברכהן מנכ״ל שופרסל בועידת התחזיות של כלכליסט. לדברי אברכהן, 14% ממכירות הרשת מתבצעות דרך שופרסל אונליין, ו-26% מהן מתבצעות באמצעות קניה בקופות העצמאיות שהחברה פרסה בשנים האחרונות בסניפיה.

 

 

 

גל עליות המחירים הוביל את אברכהן לציין על לוח בלשכתו לאילו חברות אישר התייקרות ולאלו טרם. לשאלת כתבת כלכליסט דיאנה בחור ניר אם שופרסל מצויה במאבק בחברה המרכזית קוקה קולה (שכן על אותו לוח, לצד בקשת אחת החברות מצויינת המילה "מלחמה"), השיב אברכהן: ״אני לא כתבתי את המילה הזאת. אני איש של שלום״.

 

 


 

 

עם זאת, אברכהן אישר את הדברים כשהוסיף: ״אני לא נכנס לשמות, לא שאת מדברת שטויות... חברות שמרוויחיות היטב, מצופה שיהיו רגישות יותר. ברוב המקרים השיחות שלנו מצליחות וסך העליות מסתכם באחוז עד אחוז ורבע.

 

״אני לא מציג את עצמי כנביא, אבל היסטוריה אני יודע וב-2008, ההתייקרויות היו סביב 10% וכשנכנסנו ל-2018 אחרי כל עליית שכר המינימום והתנאים הסוציאלים, אנחנו נמצאים בהתייקרות של סביב 1% כי החברות עושות מהלכים שמונעים עליות מחירים, או שהן מובילות לכך שההתייקרות תהיה מתונה״.

 

אברכהן הוסיף כי ״יש הבנה שיש חברות שיכולות לתרום לצמצום או ביטול עליות המחירים. למדנו בשנים האחרונות שהרווחיות של הקמעונאים נמוכה, ולכן הפתרון לא נמצא שם. אני מצפה מהיבואנים לעשות הכל כדי לא להעלות מחירים. במקביל, אנחנו לא מאשרים כל בקשה ופועלים להגביר תחרות״.

 

על שינוי יחסי הכוחות בין הרשתות לספקים, אמר אברכהן: ״מערכת היחסים בינינו לבין היצרנים והיבואנים השתנתה. העולם הישן שבו הספקים אמרו לקמעונאים תבצעו כי כך אמרנו, הסתיים וזה טוב לשופרסל ולצרכן״.

 

מה שהוביל לשינוי במאזן הכוחות בין הרשתות לספקים הוא המותג הפרטי שאיפשר לרשת להציב חלופות למותגים המובילים. ״25% ממכירות שופרסל, שהן כ-3 מיליארד שקל הם ממכירות מוצרי המותג הפרטי. הציבור אוהב את המותג הפרטי ואנחנו נמשיך לפתח אותו״.

 

על שיפור הרווחיות הגולמית, בין היתר כתוצאה משיפור תנאי הסחר של הרשת מהספקים, ציין אברכהן כי זה חלק ממחויבותה של החברה לבעלי העניין שלה: ״אני לא מתכוון להחמיא להנהלת החברה, אבל, אנחנו חברה עסקית שצריכה להרוויח. אנחנו עסוקים בלייעל ולשפר תנאים עם הספקים ואני חושב שהתוצאה ברווחיות הגולמית זה פועל יוצא של כל המהלכים שלנו וזה תוצר של חברה בריאה וחברה בריאה היא חברה שיכולה לשמר מחירים ולמנוע התייקרויות ולרסן את הספקים".

 

אברכהן ניסה לשדר שאינו מאויים ממחאת האפודים הצהובים שיצאה נגד גל ההתייקרויות במשק: ״אנחנו עושים מאמץ גדול לברר מה הצרכן רוצה, ואנחנו רואים זאת בקשר איתו ברשתות חברתיות, באונליין ובחנויות. מדברים איתו בשקיפות וביצירת אמון שמחזירה אותו לקנות שוב ושוב. הצפיה שלנו היא שיהיה משולש שבקודקוד יעמוד הלקוח ולצידו שופרסל והספקים. יש לעיתים מתחים, אבל חלה התבגרות וכולם מבינים שהצרכן במרכז.

 

"אנחנו עושים את המקסימום, למכור במחירים הוגנים ומערכת האמון של הצרכן ברשת גדלה, מצבו של הלקוח טוב יותר", המשיך אברכהן. נ"משיך לשמור על רמת מחירים הוגנת וניתן את חלקנו במקרה הצורך״.

 

אברכהן שיפרסם את הדוחות הכספיים לסיכום 2018 בעוד כחודשיים חשף כי התוצאות יהיו טובות. ״אני מעריך שבשנה הקרובה נישאר בזחילת מחירים כמו היום ולא נראה גל התייקרויות כמו בעבר. עברנו שנה טובה ונעבור כך גם את השנה הקרובה בזכות האמון של הלקוחות והפוקוס שלנו בצרכים של הלקוח״.

 

 אברכהן ציין כי העשיה תושג מההתרחבות לתחומים חדשים. ״ליבת העשיה שלנו זה קמעונאות מזון. באנו כגדולים במזון לעולם חדש של פארם וכבר התחלנו לחולל שינוי דרמטי במחירים ונעשה שינוי ברמת התחרותיות בתחום״.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x