שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי

ועידת כלכליסט

מנהל האנליטיקה של Waze: הפיתרון לפקקים הוא נסיעות משותפות

ד"ר רועי ששון סיפר בכנס תשתיות תקשורת 2030 של כלכליסט על גישת החברה למלחמה בפקקים: צמצום מספר המכוניות על הכביש. לדבריו, ווייז תבנה יכולת חכמה לשילוב בין נוסעים ונהגים לביצוע קארפול בקנה מידה גדול

מאיר אורבך 12:5126.12.18

ד"ר רועי ששון, מנהל תחום האנליטיקה בווייז, סיפר בכנס תשתיות תקשורת 2030 של כלכליסט על הפיתרון למכת הפקקים בכביש: עידוד נסיעה משותפת (קארפול).

 

 

"הגענו למסקנה שבכל רכב בעולם יש יותר ממושב אחד, זה נשמע מצחיק אבל זו בעיה לא פשוטה - לגרום לאנשים לוותר על הרכב ולנסןע עם מישהו אחר", אמר. "אם נצליח להעביר מספיק אנשים לשבת ביחד ברכב לא צריך לייצר תשתיות חדשות, ובעיית הפקקים תיפתר".

 

 

ד"ר רועי ששון ד"ר רועי ששון צילום: אוראל כהן

 

 

פרופ' וויליאם ויקרי, זוכה פרס נובל, טען שפקקים נוצרים במהירות משום שהקהל לא תופס כבישים כמוצר ציבורי, שנוכחותם עליו משפיעה על השימוש הציבורי. ויקרי הציע לגרום לאנשים לשנות את תפיסתם דרך מכניזם כלכלי שיראה לקהל את העלויות של הפקקים לאוכלוסיה. למשל, אגרות גודש. שיטות אחרות, שקיימות כבר עשרות שנים, הן מסלולי תחבורה ציבורית, נתיבי קארפול ועוד.  

 

לדברי ששון, מנכ"ל ווייז נועם ברדין מאמין שצריך לטפל בנושא הביקוש לנסיעות משותפות באמצעים טכנולוגיים. "אם נעשה בצורה מאוד נכונה וחכמה, זה יוריד את כמות כלי הרכב מהכביש", אמר.

 

 

 

"ווייז יודעת משהו שרוב הכלכלנים לא יודעים: שאנשים יעשו עבור קהילה הרבה מעבר למה שצריך לשלם להם עליו. יש סיבה שאנשים לוחצים על הדיווח בווייז על רכב שנעצר. ווייז יודעת להכיר את צד ההיצע; מהרגע שאתה נכנס לרכב אני יודע לחשב כמה זמן ייקח לך ומהו המסלול האופטימלי. בצד הקארפול, אני מנסה לגרום לאנשים לנסוע ביחד. צריך לדעת לזהות נקודות מוצא דומות או נקודות קצה דומות אחת לשניה. עם נקודות הדימיון הללו אנחנו יכולים לבנות מסלולים שיטפלו בנפח ובצרכים של המשתמשים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x