ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

ועידת כלכליסט

מנהל האנליטיקה של Waze: הפיתרון לפקקים הוא נסיעות משותפות

ד"ר רועי ששון סיפר בכנס תשתיות תקשורת 2030 של כלכליסט על גישת החברה למלחמה בפקקים: צמצום מספר המכוניות על הכביש. לדבריו, ווייז תבנה יכולת חכמה לשילוב בין נוסעים ונהגים לביצוע קארפול בקנה מידה גדול

מאיר אורבך 12:5126.12.18

ד"ר רועי ששון, מנהל תחום האנליטיקה בווייז, סיפר בכנס תשתיות תקשורת 2030 של כלכליסט על הפיתרון למכת הפקקים בכביש: עידוד נסיעה משותפת (קארפול).

 

 

"הגענו למסקנה שבכל רכב בעולם יש יותר ממושב אחד, זה נשמע מצחיק אבל זו בעיה לא פשוטה - לגרום לאנשים לוותר על הרכב ולנסןע עם מישהו אחר", אמר. "אם נצליח להעביר מספיק אנשים לשבת ביחד ברכב לא צריך לייצר תשתיות חדשות, ובעיית הפקקים תיפתר".

 

 

ד"ר רועי ששון ד"ר רועי ששון צילום: אוראל כהן

 

 

פרופ' וויליאם ויקרי, זוכה פרס נובל, טען שפקקים נוצרים במהירות משום שהקהל לא תופס כבישים כמוצר ציבורי, שנוכחותם עליו משפיעה על השימוש הציבורי. ויקרי הציע לגרום לאנשים לשנות את תפיסתם דרך מכניזם כלכלי שיראה לקהל את העלויות של הפקקים לאוכלוסיה. למשל, אגרות גודש. שיטות אחרות, שקיימות כבר עשרות שנים, הן מסלולי תחבורה ציבורית, נתיבי קארפול ועוד.  

 

לדברי ששון, מנכ"ל ווייז נועם ברדין מאמין שצריך לטפל בנושא הביקוש לנסיעות משותפות באמצעים טכנולוגיים. "אם נעשה בצורה מאוד נכונה וחכמה, זה יוריד את כמות כלי הרכב מהכביש", אמר.

 

 

 

"ווייז יודעת משהו שרוב הכלכלנים לא יודעים: שאנשים יעשו עבור קהילה הרבה מעבר למה שצריך לשלם להם עליו. יש סיבה שאנשים לוחצים על הדיווח בווייז על רכב שנעצר. ווייז יודעת להכיר את צד ההיצע; מהרגע שאתה נכנס לרכב אני יודע לחשב כמה זמן ייקח לך ומהו המסלול האופטימלי. בצד הקארפול, אני מנסה לגרום לאנשים לנסוע ביחד. צריך לדעת לזהות נקודות מוצא דומות או נקודות קצה דומות אחת לשניה. עם נקודות הדימיון הללו אנחנו יכולים לבנות מסלולים שיטפלו בנפח ובצרכים של המשתמשים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x