ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

ועידת הביג דאטה

עברי לידר: אנחנו רוצים לחבר בין מי שכותב שיר בבית לבין ביונסה וריהאנה

היוצר והשותף ב-MyPart מנסה לצמצם את תפקיד המתווכים בתעשיית המוזיקה - ולאפשר לכותבי שירים מכל רחבי העולם להגיע לאמנים הגדולים ביותר. "ביונסה לא תצטרך לעבור על אלפי שירים שלא קשורים לאמירה שהיא מחפשת או לסגנון שלה"

עמרי מילמן 11:5211.12.18

"יש המון אמנים גדולים, מבניוסה ועד ריהאנה ומדונה, שלא בהכרח כותבים את השירים שהם שרים - וזו תעשייה ענקית של מיליארדי דולרים. האנשים האלה מחפשים חומרים, שירים טובים. בעולם הישן של התעשייה זה יצר את חברות ה-publishing הגדולות, שמחתימות כותבים שנמצאים בתוך מעגל סגור של יוצרים שדואגים לחומרים לאותם אמנים גדולים. אם אתה אדם שכותב שירים, טובים ככל שיהיו, באיזשהו מקום בעולם, הסיכוי שלך להגיע איתם לביונסה הוא מאד נמוך". כך אמר היום (ג') עברי לידר, יוצר ושותף ב-MyPart, בשיחה עם הגר ברט בוועידת Mind The Data של "כלכליסט".

 

 

 

עברי לידר, מוזיקאי ושותף ב-MyPart עברי לידר, מוזיקאי ושותף ב-MyPart צילום: צביקה טישלר

 

 

"MyPart מנסה לפתוח את עולם המוזיקה הזה לכולם. אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שיש המון אנשים בעולם שיושבים בבתים שלהם ויוצרים שירים. רק בישראל אני מקבל עשרות שירים בשבוע, מאנשים שרוצים להוציא אותם ולתת אותם לאמנים, ואין להם כל כך איך. MyPart שואפת לצמצם את המקום הזה ולאפשר לכל אחד שיוצר להגיע עם היצירה שלו לאמנים בכל רמה, מאמנים קטנים ועד האמנים הגדולים בכל העולם - בנגישות, במהירות ובפשטות".

 

 

 

 

לשאלה האם האלגורתם לא "הורס את הרומנטיזציה שיש ביצירת השירים", השיב לידר כי "הרומנטיזציה עדיין קיימת, השיר עדיין מרגש, ומי שכתב אותו התרגש. זה לא שיש אלגוריתם חכם שכותב את השיר הנהדר, אנחנו משתמשים בטכנולוגיה על מנת לחבר. יש משהו רומנטי דווקא בחיבור בין האמנים, שמרחיק את המתווכים".

 

לידר הוסיף כי "האלגוריתם בהקשר הזה, והשימוש ב-AI (בינה מלאכותית, ע"מ) בכלל, עוזרים לנו לסדר את מה שמגיע. נגיד שאתה המנהל של ביונסה, ומחפש עבורה חומר. אמנים בכל העולם כותבים ושולחים אלפי שירים, ואתה אומר: 'אני לא אשתמש באפליקציה הזו כי אני לא אשמע אלפי שירים, זה אבסורד, יש גבול לכמה אפשר לשמוע'. פה נכנס ה-AI, המנוע שמפתחים ב-MyPart. הוא יסדר את החומר לפי רלוונטיות; ככל שהמנוע והאלגוריתם יהיו מפותח יותר, ובעזרת יותר דאטה, נוכל להגיע לדיוק רב יותר בקשר של מה מחפש האומן, והחומר ש'צף למעלה' והוא מקבל. כדי שביונסה לא תצטרך לעבור על אלפי שירים שלא קשורים לאמירה שהיא מחפשת או לסגנון שלה".

 

לידר התייחס לשאלת ההשפעה של הטכנולוגיה על הדרך בה אנשים יוצרים וצורכים מוזיקה. לדבריו, "מדהים לראות עד כמה הטכנולוגיה משפיעה על הדרך שבה אנחנו היוצרים, יוצרים. לפני שהומצא ה-Long play, אנשים הקליטו סינגלים. אנשים הקליטו באולפן, שמו על תקליט שהיה מסוגל לקלוט שני שירים, אחד בכל צד, בשנות ה-50. אז הגיע הלונג פליי, ואפשר היה לשים 12 שירים. אמנים התחילו לעשות אלבומים. אני גדלתי והתחנכתי בתוך העולם הזה, ואני חושב שזה חשוב. זה היה הסטנדרט: אני עברתי מתקליט לתקליט, וכל פעם שהוא יצא היו 12-14 שירים. עכשיו, באיזשהו אופן, בגלל הטכנולוגיה, אנחנו שוב פעם חוזרים לשנות ה-50.

 

"מה שעשו הסטרימינג, יוטיוב, אייטיונס - אני לא חייב לקנות את כל התקליט כדי להגיע לשיר האחד ששמעתי ברדיו, שהיה המנוע העיקרי לרכישות האלבומים. דרך אותו סינגל שיצא מימנתי את כל היצירה. המודל הכלכלי של הסיטואציה הוא מה שמאפשר את היצירה הרחבה. ברגע שהתחלנו לשמוע שירים כיחידה של שיר אחד, ולצרוך שירים ביחידה של שיר אחד, אין מה שמחזיק את הייצור של 11 השירים האחרים בדיסק, והמודל הכלכלי קורס. זה מחייב ומחזיר את האמנים לייצר שירים בודדים, אם ממילא החשיפה היא לשיר אחד. אני אשים את כל תשומת הלב שלי בשיר אחד ספציפי, שאיתו אלך לרדיו, ליוטיוב וכדומה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x