ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

ועידת הביג דאטה

עמי לוטבק: "בוא נהפוך את 2019 לשנה בה הבינה המלאכותית הופכת נגישה לכל אחד"

לוטבק, CTO ממרכז הפיתוח של מיקרוסופט הסביר בוועידת הביג דאטה של כלכליסט כי הבעיה הגדולה היא שהבינה המלאכותית נמצאת בעיקר בידיים של בעלי המשאבים: "אני אמזון ויש לי עשרות מיליוני לקוחות, יש לי יתרון להפקת מסקנות טובה ומדוייקת יותר מאשר חנות נעליים קטנה"

ליאור גוטמן 11:0411.12.18

 

 

"השאלה הגדולה היום היא האם הבינה המלאכותית זה באזז או משהו אמיתי ואילו חסמים אפשר להוריד כדי להנגיש לכל אחד? בסופו של דבר בציבור נוטים להפרזה וחשיבות של כל טכנולוגיה כדי ליצור הייפ, אבל בפועל לפעמים לוקח עשרות שנים עד שזה יבשיל. קחו למשל את הביטקוין, שלא מונגש לכל אחד ולא כולם יודעים במה מדובר. אז ברור שכמו כל דבר התשובה מורכבת ויש המון הייפ סביב בינה מלאכותית אבל בהחלט יש היום טכנולוגיות שמאפשרות זיהוי רגשות או דיבור, ואם בדרך לפה אמרתי לוויז לאיפה להגיע אז רואים שזה עובד, וזה משפיע על כל עסק", כך אמר היום (ג) עמי לוטבק, CTO, ממרכז הפיתוח של מיקרוסופט. הדברים נאמרו במסגרת ועידת MIND THE DATA של כלכליסט שנערך בתל אביב.

 

עמי לוטבק עמי לוטבק צילום: צביקה טישלר

 

 

לתפיסתו של לוטבק, הבעיה הגדולה היא שהבינה המלאכותית נמצאת בעיקר בידיים שמי שיש לו משאבים ויכולת, כאשר עבור כלל הציבור התחום לא נגיש. "איך מורידים את המידע ומנגישים אותו לציבור? הכל מסתובב סביב איסוף מידע ודוגמאות ולמי שיש יתרון מבני הוא למעשה מי שיש לו יותר מידע. אם אני אמזון ויש לי עשרות מיליוני לקוחות, יש לי יכולת ויתרון הפקת מסקנות טובה ומדוייקת יותר מאשר חנות נעליים קטנה, ולכן צריך משאבי ענק כדי להפיק ולהפוך את המידע למסקנות, מה שמונע למעשה מעסקים קטנים להכנס לתחום", אמר.

 

חסם שני שלוטבק ציין הוא מה שהוא מכנה חסם הטאלנט. "95% ממפתחי הבינה המלאכותית עובדים בחברות הזנק (סטארט-אפים) ואז מה זה אומר שרק 5% מהעוסקים בתחום פנויים לשאר, ואז כל התעשיה רבה על 200 איש. לחסם הזה קוראים דמוקרטיזציה, או הנגשה לכולם, וזה חשוב לחברה האנושית מה שאולי מסביר למה ומיקרוסופט חרטה את זה על דגלה". לדבריו, הדרך לפתור את הבעיה היא בפתיחת חסמים והכשרות של כוח אדם. "קחו למשל את שילוב מאגרי מידע שיהיו פתוחים לכלל הציבור. לא יכול להיות שרוב המידע היום חסום, ואני חייב לייצר מצב שהמידע לא פתוח רק לד"ר במתמטיקה".

 

לוטבק נתן מספר דוגמאות של גופים שכן משתפים את המידע לציבור כדי להפוך אותו למקור מידע פומבי, פעולה שתהפוך את שקיפות המאגרים למיינסטרים של התעשיה. "נכון שחברה פרטית לא תחשוף מידע אבל גופים ציבוריים יפתחו. קחו למשל את עיריית תל אביב עם מקורות המידע שלהם בנושאי תחבורה או את קופ"ח מכבי עם מרכז היזמות החדש. אלו פעולות שמנגישות את המידע לציבור. הציר השני הוא כניסת אנשים חדשים שהם לא מהתחום אל התחום. זה תחום מרתק עם המון מאמצים שמנסים לבנות בינה מלאכותית עבורך"

 

במסגרת ההרצאה שלו הדגים לוטבק יכולת להשתמש בכלי AI קיימים של מיקרוסופט כדי להתריע על סנטימנט שלילי כלפי מותג גם בלי ידע מוקדם בתחום.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x