ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

ועידת הביג דאטה

מיכל קיסוס הרצוג: 91% מדור ה-Y משתמש באפליקציות בנקאיות

מנכ"לית פפר בוועידת כלכליסט: "כשספוטיפיי או גוגל משתמשים במידע שיש להם עלינו זה עוד מתקבל, אבל כשהבנקים עושים את זה נדלקת ללקוחות נורה אדומה וחשש מחדירה לפרטיות"

עמרי מילמן 16:5711.12.18

 

 

"ארגונים וחברות עברו תהליך מדהים עם דאטה. זה התחיל עם התמקצעות ופוקוס אמיתי בהקשרים של שימושים בדאטה ובינה מלאכותית בתחומים של סייבר, ניהול סיכונים, אנליזות, אופטימיזציה, טרגוט חכם ועוד. כל אלו הם בעצם שימושים לשיפור הביצועים העסקיים של הארגון. אבל לאחרונה אנו רואים שחברות בעולם מבינות שיש חזית נוספת חשובה", כך אמרה הבוקר מיכל קיסוס הרצוג, מנכ"לית Pepper, הבנק הדיגיטלי הראשון מקבוצת לאומי בוועידת הביג דאטה של "כלכליסט".

 

לדבריה, "החזית הזו הינה חזית של דאטה בשירות הלקוח באופן ישיר. היום אנו מבינים שהיכולת לייצר ערך מוסף אמיתי ללקוח, באמצעות דאטה, היא דבר שמעמיק באופן משמעותי קשרים מול הלקוח. כך מובן וברור יותר שדאטה זו כבר לא הבטחה עמומה ולא סתם באזוורד. אנחנו רואים שחברות הבינו את הנושא הזה ובנו את המוצרים שלהם סביב הערך הזה".

 

מיכל קיסוס הרצוג מיכל קיסוס הרצוג צילום: צביקה טישלר

 

כך לדוגמה בשימוש הדאטה לטובת הלקוח התייחסה קיסוס הרצוג לספוטיפיי או נטפליקס שמתאימות ללקוחות תוכן בהתאם להעדפותיהם .לדבריה, "יש חברות שפועלות היום בהענקת ערך גם בתחומים הקשורים בחינוך, בריאות, וקבלת החלטות. גם הלקוחות שותפים לנושא הזה באופן מלא". לדבריה, לפי מחקר אמריקאי "80% מעידים על נכונות לשתף את הדאטה עליהם בתמורה לערך ברור. אנחנו יודעים את זה, ובכל זאת העוצמה מדהימה"

 

"בחזית של דאטה לא רק בשירות הארגון אלא גם בשירות הלקוח, ואני רוצה לדבר בהקשר הזה גם על בנקים. כי בעולם מושלם, גם הבנקים מתנהלים כמו נטפליקס וספוטיפיי והלקוחות מקבלים ערך מאד מדוייק מהדאטה שיש לבנקים. אלא, שהבנקים עדיין לא ממש שם והשאלה היא למה. לפני שנענה על השאלה נציין כי בפיננסים ובבנקים בפרט, למרות שהם מאוד דיגיטלים ומתקדמים - רק בישראל למשל כ- 91% מדור ה-Y משתמש באפליקציות בנקאיות, ולא רק הם, וגם - שיעורי האימוץ גבוהים ויש כלים חדשניים רבים. לקוחות לא שינו בהרבה את האופן שבו הם מקבלים החלטות פיננסיות ושיעור האימוץ של כלים פיננסיים חכמים באמריקה למשל עומד על 10% בלבד״.

 

קיסוס הרצוג הוסיפה, "למה בנקים הם לא כמו ספוטיפיי ונטפליקס עדיין? לטעמי יש שתי סיבות: בכל מה שקשור לבנקים, יש תחושה שלא נוח לנו שמשתמשים בדאטה שלהם, ברגע שמשתמשים בדאטה זה מדליק להם נורות אדומות של חדירה לפרטיות. זה בסדר שאני יודעת שהבנק שלי יודע איפה השתמשתי בכרטיס אשראי שלי ב-2 בלילה אבל זה לא אומר שאני רוצה שיעשו בזה שימוש. לצורך העניין כשגוגל עושה בזה שימוש זה בסדר, כשהבנקים, זה מרגיש לנו לא נוח.

 

"סיבה שנייה היא שעד היום עיקר השימוש בדאטה של הבנקים היה סביב חינוך פיננסי או חיסכון כספי, אבל איכשהו זה לא מניע לפעולה מספיק. הערך הזה לא מספיק כדי להניע לקוחות. אז מה מה כן ערך? עברנו תהליך בפפר כדי להבין את הפער הזה, תהליך בו שיתפנו ולמדנו מלקוחות, הבנו שיש את הסיבה הראשונה, התחושה של האח הגדול, והסיבה השנייה שאין מספיק ערך, והתחלנו ללמוד למה זה לא מזיז לקוחות. הבנו שיש משהו גדול יותר מעל שתי הסיבות האלו, אנחנו מבינים שלקוחות לא רוצים להתנהל עם הכסף שלהם. לא משנה מה הסיבה לכך שנמנעים להתנהל, אם זה פחד, אדישות, מורכבות, לקוחות לא רוצים להתנהל פיננסית. לדוגמא: כמעט אף אחד לא בודק מה אחוז ניצול המסגרת שלו לפני שהוא משתמש בכרטיס אשראי שלו בחו"ל ואז הוא נתקע. להתנהל איתו. כשאנחנו מבינים את זה אנחנו מבינים את הערך שאנחנו צריכים לתת כבנק".

 

"בפפר למשל עברנו תהליך ארוך שבסופו הבנו את זה, הבנו שהלקוחות לא כל כך ששים להתנהל עם הכסף שלהם. וכי כל העולם הזה לפעמים מורכב מדי, לא ברור ואפילו מפחיד. אז ניסינו לפצח מה הערך האמיתי שאנחנו יכולים להביא ללקוח שלנו בשירות הדאטה כמובן. הבנו שזה ככל הנראה מההפעלה שלנו כבנק אל מול הלקוח, כאשר המטרה היא לחסוך זמן וכאב ראש ולייצר נוחות או יותר נכון לחסוך את האי נוחות ואת הביורוקרטיה, למנוע את הכאב שבהתעסקות. ואנו כבנק נעשה זאת באמצעות פרו אקטיביות אל מול הלקוח, לדוגמא: נציע לחייל שמתגייס היום שיחסוך כבר לעוד 3 שנים כשהוא משתחרר וירצה לנסוע לטיול; נעדכן את הסטודנט שהצ'ק שלו עבור השכירות עומד לחזור ועוד. זהו גם מטבע שאנו מאמינים בפפר שיביא גם לאימוץ טוב יותר של התנהלות פיננסית. מטבע שחוסך כאב ואי נוחות ועוזר להתנהל. זה ערך שמזיז לקוחות ונתפס כבעל ערך על ידי הלקוחות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x