• תפריט

ועידת המובייל

היום: מנכ"ל ענקית התיירות בוקינג - הדובר המרכזי בוועידת כלכליסט

איפה תוכלו למצוא במקום אחד את גלן פוגל, את האיש הבכיר של עליבאבא בישראל, את המפקד היוצא של 8200 ואת מי שמנסה להביא את מהפכת הקורקינטים החשמליים לתל אביב? רק בוועידת המובייל והדיגיטל של "כלכליסט" ובנק הפועלים

עומר כביר 06:4929.10.18

איפה תוכלו למצוא במקום אחד את מנכ"ל ענקית התיירות בוקינג הולדינגס, את האיש הבכיר של עליבאבא בישראל, את המפקד היוצא של 8200 ואת מי שמנסה להביא את מהפכת הקורקינטים החשמליים לתל אביב? רק בוועידת המובייל והדיגיטל של "כלכליסט" ובנק הפועלים.

 

היום (ב') יערוך "כלכליסט", זו השנה השמינית ברציפות, את מה שהפכה להיות אחת הוועידות החשובות והמרכזיות של עולם הטכנולוגיה בישראל. השנה, תתמקד הוועידה בממשק שבין העולם הפיסי לעולם הדיגיטלי, ותעסוק בשאלה כיצד הטכנולוגיה משפיעה על מערכות היחסים האנושיות, על המרקם החברתי ועל נפש האדם. לוועידה יגיעו בכירי תעשיית הסלולר בארץ ובחו"ל, יזמים, אנשי קרנות הון סיכון, נציגי חברות טכנולוגיה ותקשורת, מנכ"לי סטארטאפים ובכירים במשק.

 

 

 

לפרטים והרשמה - לחצו כאן

 

אחד מהתחומים שעוברים את הטלטלה הגבוה ביותר בשנים האחרונות הוא עולם התיירות. איך הוא יראה בשנים הקרובות? האם Airbnb תחסל את בתי המלון הגדולים ועד לאיפה עוד יכולים להתדרדר תנאי הטיסה במחלקת תיירים? על שאלות אלו ורבות אחרות ישיב בוועידה אחד השחקנים החשובים והמשפיעים ביותר בתחום התיירות כיום: גלן פוגל, מנכ"ל ונשיא ענקית התיירות בוקינג הולדינגס – מחברות התיירות הגדולות בעולם.

 

מימין אסף רפפורט, הילה גולדמן, אצלאן דוד גולן וגולן שרמן מימין אסף רפפורט, הילה גולדמן, אצלאן דוד גולן וגולן שרמן

 

בוקינג הולדינגס (Booking Holding) היא הבעלים של כמה מהמותגים המוכרים בשוק התיירות המקוון, ובראשם בוקינג.קום, פרייסליין, קייאק, אופן טייבל, רנטלקארס.קום. ב-2017, צרכנים הזמינו באמצעות השירותים השונים של החברה 673.1 מיליון לילות לינה, שכרו רכבים ל-73 מיליון ימים וקנו 6.9 מיליון כרטיסי טיסה.

 

פוגל, שמכהן כמנכ"ל מאז ינואר 2017, עובד בחברה קרוב ל-19 שנה ושימש בין השאר מנהל האסטרטגיה הגלובלית של החברה וסגן נשיא בכיר לפיתוח תאגידי. במסגרת תפקיד זה הוביל פוגל את מדיניות המיזוגים, הרכישות והבריתות האסטרטגיות של בוקינג הולדינגס והוביל את רכישת קייאק ב-2013 (לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר) ורכישת אופן טייבל ב-2016 (לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר). כמנכ"ל, הוביל השנה פוגל השקעה של חצי מיליארד דולר בענקית הזמנת הנסיעות הסינית דידי.

 

לפני שהצטרף לחברה ב-2000, עבד פוגל כסוחר בחטיבת ניהול הנכסים של מורגן סטנלי וכבנקאי השקעות שהתמתחה בתעשיית התחבורה האווירית בקידר פיבודי. לפוגל תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת פנסילבניה ותואר במשפטים מהרווארד.

 

מימין עופר אריאלי, דני כהן, ליעד אגמון ויריב בש מימין עופר אריאלי, דני כהן, ליעד אגמון ויריב בש

 

חלוצה בשיטת הזמנה חדשה

במרכז העולם הערכי של פוגל עומדת התפיסה שתיירות גלובלית יכולה להיות כוח חיובי ביצירת עולם מקבל ומכיל יותר. "אני מאמין שחברות עולמיות כמונו, שמאפשרות טיולים וחוויות, יכולות גם לשחק תפקיד בהליך של בניית אמון וערכים משותפים", הוא כתב במאמר שפרסם השנה. "על ידי כך שאנחנו ממנפים טכנולוגיה כדי להביא למקום אחד אנשים מתרבויות ומדינות שונות, לתת להם חוויות משותפות ובלתי-נשכחות, אנחנו עושים את חלקנו בהגדלה ההבנה ועידוד הכלה וגיוון. זה מה שהמותגים שלנו עושים מדי יום".

 

חזון זה, הוסיף פוגל, עומד בליבת החברה מאז הוקמה ב-1997. בוקינג הולדינגס נוסדה על ידי ג'יי ווקר תחת השם פרייסליין.קום והיתה החלוצה בשיטת הזמנה חדשה לאותם ימים, שבה הלקוח נוקב במחיר הלינה או הטיסה המבוקש במודל תמחור סטייל מכירה פומבית. החברה זכתה לפופולריות רבה והפכה לאייקון תרבותי בזכות שורת פרסומות בכיכובו של וויליאם שטנר, הלא הוא קפטן ג'יימס טי. קירק ממסע בין כוכבים – הפנים הציבוריות של פרייסליין מזה כשני עשורים.

 

החברה הנפיקה ב-1999, ושרדה בהצלחה את בועת הדוטקום, כשהיא גדלה ומפתחת בקצב קבוע תוך הרחבת תחומי הפעילות שלה. היא המשיכה לזכות להצלחה גם אחרי שווקר עזב את החברה בסוף שנת 2000. ב-2005 רכשה פרייסליין את אתר הזמנת הלינות בוקינג.קום, שהפך במהרה למותג המצליח שלה. כל כך מצליח, עד שבפברואר האחרון החליט פוגל לשנות את שם החברה פרייסליין גרופ לבוקינג הולדינגס.

 

"מתן אפשרות לאנשים לחוות את העולם תמיד היה בליבת הפעילות שלנו מאז שפרייסליין.קום נוסדה ב-1997", סיכם פוגל את החזון שלו ושל החברה. "מחברה קטנה שפעילה בארה"ב בלבד הפכנו למנהיגה עולמית, ונמשך לסייע לשבור מחסומים בין אנשים, להפחית מחלוקות ולהפוך את העולם למקום קצת קרוב יותר וקטן יותר".

 

מימין אהוד שניאורסון, איתמר פרידמן, Jose Geng וליאור סימון מימין אהוד שניאורסון, איתמר פרידמן, Jose Geng וליאור סימון

 

אורח מרכזי נוסף בוועידה יהיה תא"ל (במיל') אהוד שניאורסון, לשעבר מפקד 8200 שסיים את שירותו ביחידה באפריל 2017. שניאורסון, בן 49, נולד בבריטניה ועלה לישראל עם משפחתו בגיל שנה. ל-8200 הגיע, מילולית, בעקבות תאונה: בגיל 13 שבר את צווארו בתאונה קשה ובעקבות כך נקבע לו פרופיל 65 והוא מוין לחיל המודיעין. בשנות שירותו הקים שניאורסון את ענף הסייבר של 8200 ופיקד על מרכז הצופן והסייבר של היחידה. הוא בעל תואר ראשון בגיאופיזיקה והיסטוריה ותואר שני בגיאופיסיקה, שניהם מאוניברסיטת תל אביב.

 

עניין מיוחד בוועידה ירכז מנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, אסף רפפורט, שנכנס לתפקידו רק השנה והוא בן 34 בלבד. רפפורט הצטרף למיקרוסופט ב-2015, בעקבות רכישת חברת הסייבר אדאלום שהקים, ושימש כמנהל תחום הסקיוריטי, שגדל למאות אנשים בשנתיים האחרונות. הוא בוגר תוכנית תלפיות, למד פיזיקה, מתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית ובוגר תואר שני במדעי המחשב בטכניון. בצבא שירת ב-8200. מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל הוא מהמרכזים החשובים של החברה מחוץ לארה"ב ומוביל את הפעילות שלה בתחומי הסייבר, הבינה המלאכותית והביג דאטה.

 

את הוועידה יפתחו המשנה למנכ"ל בנק הפועלים והממונה על חטיבת החדשנות בבנק, גולן שרמן, מנהל אגף הפיתוח בחטיבה הטכנולוגית בבנק הפועלים, ד"ר רונן יוכפז, ומנהלת פרויקטי מובייל בחטיבה, אבישג שמואלי, יו"ר מכון הייצוא, אדיב ברוך, שותף וראש תחום בלוקצ'יין וחוזים חכמים בשבלת ושות', עו"ד שאול אדרת, ומנהל החדשנות והדיגיטל של סופרפארם, מיכאל מיטרני.

 

עתיד עולם הקמעונאות בעולם שבו הטכנולוגיות זולה

איתמר פרידמן הוא מנהל מרכז הפיתוח של עליבאבא בישראל וממייסדי Visualead, שנרכש על ידי החברה ב-2017. ויזואליד פיתחה מערכת תוכנה המייצרת קוד QR צבעוני ומעוצב אישית עבור חברות מסחריות ומותגים, שניתן להטמעה בסרטוני וידאו, אנימציה, אתרים ומוצרים. את עליבאבא משמשת המערכת על מנת למנוע זיופים.

 

פחות משלושה חודשים אחרי שהחברה שהקים השלימה גיוס של 32 מיליון דולר יגיע לוועידה מייסד Dynamic Yield, ליעד אגמון. החברה, שמעסיקה קרוב ל-200 עובדים בישראל ובחו"ל, פיתחה פלטפורמה שמסייעת למשווקים להגדיל את הכנסותיהם על ידי התאמה אוטומטית של תוכן אתר האינטרנט, אתר המובייל, האפליקציה או המיילים השיווקיים שהמשווק שולח ללקוחות.

 

מימין יניב ריבלין, עינת וידברג, אסף שגיא וגור אריה ביטן מימין יניב ריבלין, עינת וידברג, אסף שגיא וגור אריה ביטן

גם אפי דהן, מנהל איזור מזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה ב-PayPal יגיע לוועידה, לשיחה פתוחה עם דניאל כהן מויולה ונצ'רס (שהשקיעה בין השאר בפיוניר ופלייבאזז) על עתיד עולם הקמעונאות בעולם שבו טכנולוגיות בינה מלאכותית ורובוטיקה הופכות לזולות יותר ולנפוצות יותר. האם הגיע סופה של הקופאית ומסדרי המדפים בסופר?

 

חוסה גנג הוא מנהל איזור ישראל, קפריסין ויוון בוואווי. יצרנית המובייל הסינית רשמה השנה הישג היסטורי כשברבעון השני של השנה עקפה את אפל במכירות הסמארטפונים והפכה ליצרנית מספר 2 בשוק, ממש אחרי סמסונג. בשנים האחרונות גם הצליחה החברה למצב את עצמה לא רק כעוד יצרנית של מכשירים זולים שנמכרים בנפחים גדולים, אלא גם כמפתחת של סמארטפוני עילית שיכולים לעמוד בשורה הראשונה של המכשירים בשוק.

 

גור אריה ביתן הוא מייסד ומנכ"ל מנטיס ויז'ן, שגייסה ביולי  האחרון 55 מיליון דולר. מתמחה בפיתוח וייצור טכנולוגיות לצילום וחישה בתלת ממד למגוון שימושים - ממצלמות לסמארטפונים ועד יישומים לאולפני 3D מקצועיים וסורקי 3D תעשייתים. הגיוס הנוכחי ישמש להגברת מאמצי השיווק והמו"פ של החברה על ידי פיתוח ושדרוג יכולות הסריקה של מוצריה. בכספי הגיוס השתמשה החברה, בין השאר, לרכישת בריין ויו הישראלית ו-Alces האמריקאית.

 

המהפכה התחבורתיות המהירה של בירד

מייסד אמובי זהר לבקוביץ' הוא מהיזמים והמשקיעים הסדרתיים הבולטים בתעשייה ההייטק המקומית. אבל לוועידה הוא יגיע דווקא לדבר על נושא שלא קשור ישירות לעולם היזמות: ביטחון לילדים במרחב המקוון בסוף עידן האנונימיות.

 

סנאפצ'ט היא אחת הרשתות החברתיות המדוברות של השנים האחרונות, ופופולרית במיוחד בקרב משתמשים צעירים שסלדו בתדמית המאובנת של פייסבוק. מנהל הפעילות של סנאפצ'ט בישראל, אסף שגיא, יגיע לוועידה כדי להסביר למה מצלמת הסמארטפון היא אחד הכלים העצמתיים ביותר בעיצוב דור המשתמשים הצעיר, ואיך היא עוד יכולה לשנות את העולם המקוון.

 

מנכ"ל בירד ישראל, יניב ריבלין, מנסה להביא לתל אביב את אחת המהפכות התחבורתיות המהירות של השנים האחרונות. בשנה וחצי האחרונות, חברות השכרת קורקינטים חשמליים הפכו ממשהו שלא קיים לאחת התופעות המשבשות ביותר ברחובות ערים בארה"ב. האם היתרונות התחבורתיים והסביבתיים יעלו על הסכנה להולכי הרגיל ולשינוי המרקם העירוני?

 

יריב בש, מייסד ומנכ"ל Flytrex, מנסה להפוך את חזון רחפני המשלוחים למציאות. החברה מפתחת רחפני משלוחים זולים יחסית, שיכולים להתמודד עם מגבלות בטיחות שונות. בשנים האחרונות, היא כבר הספיקה לבצע ניסויי משלוחים באיסלנד ובאוקראינה, בשיתוף עם רשות הדואר במדינה.

 

מ-viz.ai, שקיבלה ביולי השקעה של 21 מיליון דולר מקליינר פרקינס, יגיע המייסד דוד גולן. החברה עושה שימוש בבינה מלאכותית כדי לנתח סריקות CT כדי לספק לרופאים מידע קריטי בזמן אמת ולסייע למטופלים במהירות. היא קיבלה לפני השנה חודשים אישור FDA ראשון מסוגו למוצר הבסיס שלה, שמשמש לזיהוי לזיהוי שבץ, וכן אישור FDA גם למוצר שמנתח את תפקוד המוח.

 

עופר אריאלי הוא מייסד Medial Earlysign, שגייסה השנה 30 מיליון דולר בהובלת לי קא שינג. החברה פיתחה אלגוריתם שמאפשר לזהות את סוגי סרטן נפוצים - סרטן המעי, הלבלב, השד והכבד - באמצעות בדיקת דם פשוטה. המודלים של מדיאל מנתחים עשרות גורמים כולל תוצאות בדיקות מעבדה, נתונים דמוגרפיים, תרופות וקודי אבחון, כדי לחזות אנשים בסיכון גבוה לפתח מחלות ספציפיות ולטייב את הטיפול.

 

 

מימין תם אהרון, לירז מרגלית, מיכאל מיטרני וזוהר לבקוביץ מימין תם אהרון, לירז מרגלית, מיכאל מיטרני וזוהר לבקוביץ

 

הילה גולדמן אצלאן היא מייסדת ומנכ"לית Dia Imagin. החברה מפתחת ומשווקת טכנולוגיות לניתוח אוטומטי של הדמיות אולטרה-סאונד, שמתבססת על למידת מכונה וזיהוי תבניות, בשיטה שמחקה את פעולת העין האנושית. הטכנולוגיה מאפשרת פיענוח מיידי גם בסביבות בהן מקבלים טיפול ראשוני - חדרי מיון, אמבולנסים ומרפאות קהילתיות. הפיתוח שלה זכה באישורי CE ו-FDA.

 

המרצה האהודה לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי, ד"ר לירז מרגלית, היא גם מנהלת מחקר התנהגותי ב-Clicktale. קליקטייל, שהוקמה על ידי ד"ר טל שוורץ ואריק יאביליביץ, פיתחה שירות ענן שמנתח את התנהגות המבקרים לפי תנועות העכבר, האצבעות והקליקים בדפי האתר. החברה מייצרת מהן תובנות מוחשיות שמראות את האזורים המעניינים את המשתמש במיוחד, הקלטה של פעילות הגולשים וכלים לשיפור ההמרה - כלומר הסיכוי שהמבקרים גם יבצעו קנייה.

 

אוהד זיידנברג, חוקר סייבר בכיר בחברת Clearsky Cyber Security, חשף בשנה האחרונה רשת של חשבונות ואתרי חדשות מזויפים שהופעלו על ידי גורמים איראניים ושימשו להפצת פייק ניוז ומסרים פרו-איראניים, פרו-פלסטיניים ואנטי-ישראליים בכל העולם. החשיפה כללה גם חלק מהרשת שפעל בישראל ובעברית, בניסיון להשפיע על השיח הפוליטי המקומי.

 

את הוועידה יסגור תם אהרון בשיחה אינטימית עם כתב "כלכליסט" אוריאל דסקל. אהרון, היה התפרסם כקומיקאי וסטנדאפיסט וזכה לחשיפה רחבה כפנאליסט בתוכנית "גב האומה". בשנה האחרונה הוא מגיש את תוכנית הסאטירה החדשותית "פעם בשבוע" בכאן. התוכנית, ברוח תוכניות אמריקאיות דוגמת דיילי שואו או תוכניתו של ג'ון אוליבר Last Week Tonight, זוכה להצלחה רבה, במיוחד ברשתות חברתיות שם המונולוגים החותכים של אהרון זוכים לא פעם לתהודה רחבה.

 

במסגרת הוועידה ייערכו גם שלב הגמר וההכרזה על הזוכים בתחרות הסטארט־אפ המבטיח של "כלכליסט". הזוכים במקום הראשון יזכו להציג את הסטארט-אפ שלהם בועידת המובייל העולמית (MWC), שתתקיים בברצלונה. צוות השופטים השנה כולל את יוסי ויניצקי הממונה על ההייטק בבנק הפועלים, מיקי אדמון מנהל מחלקת ההייטק במכון היצוא הישראלי, עו"ד עינת וידברג שותפה במשרד שבלת ושות' ומנהלת מחלקת ההייטק וקרנות הסיכון במשרד, יאיר שניר מנהל פעילות דל טכנולוגיות קפיטל בישראל ובאירופה, נטהלי רפואה שותפה בויולה צמיחה, ליאור סימון מנהלת הפעילות בישראל של Arbor Ventures, דרור נחומי, שותף בקרן NVP, מיכאל מיטרני מנהל החדשנות והדיגיטל בסופר פארם, רון שבילי סמנכ"ל הטכנולוגיות של קבוצת סלקום ואדם פישר שותף ב Bessemer Venture Partners.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x