• תפריט
גג עמוד ועידת פריז

ועידת פריז: ספיד דייטינג במושב הקדמי

מהגנה על חיישני GPS ועד זיהוי סימני חיים מרחוק: עשרות סטארט־אפים ישראליים הציגו את פיתוחיהם לחברות רכב וטכנולוגיה עולמיות, ובהן קבוצת רנו, מישלן ודאסו, באירוע השיא של ועידת כלכליסט בפריז

אור הירשאוגה ותומר הדר, פריז 17:1303.10.18

אירוע השיא של ועידת “כלכליסט” בפריז היה מפגש "ספיד דייטינג" סוער, שבמסגרתו הציגו את עצמם עשרות סטארט־אפים ישראליים לגופי השקעה ולחברות רכב וטכנולוגיה עולמיות. לא פחות מ־300 מפגשים נערכו באירוע במסגרת תערוכת הרכב הענקית בעיר. בין היתר נטלו חלק בכירים מקבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי, קבוצת PSA, הונדה, טויוטה, מישלן, Valeo, דאסו, Salesforce, Axa, KPMG ו־Guez Partners. המפגש סיפק לחברות הישראליות הזדמנות להציג את הפיתוחים שלהן באופן ישיר, פנים אל פנים, בפני נציגים מתעשיית הרכב האירופית החזקה.

 

Karamba Security

הגנה על מנועי המחשוב ברכב

 

חברת התוכנה Karamba Security, שנוסדה ב־2016, מפתחת פתרונות להקשחת ההגנות על מנועי המחשוב ברכב. החברה מוכרת לחברות שמייצרות חלקים לתעשיית הרכב, כשהתוכנה שהיא מפתחת משתלבת בתוכנה שלאחר מכן הופכת לשבבים שהם המוח מאחורי מערכות הרכב השונות. עד כה גייסה החברה מהוד השרון 17 מיליון דולר, ולוותה עשרה מיליון דולר.

 

 


 

החברה, שנוסדה כחברת מוצר, מספקת כיום גם שירותי ייעוץ לחברות רכיבי המכוניות, כשעובדיה מספקים לאלו ניתוח של איומי סייבר. לדברי אמיר עינב, האחראי על תחום השיווק בחברה, Karamba החליטה להציע שירותים אלו לא כאפיק רווח, אלא כדרך לייצר מערכות קשרים עם החברות בתחום, להבין את צורכיהן ולהגדיל את נראותה ואת טיב האיכויות שהיא מביאה לשולחן. "אנחנו נותנים להם זמן, ומקבלים מערכת יחסים", אמר עינב.

 

 

עומר כילף (במרכז בחולצה הלבנה), מייסד משותף ומנכ"ל אינוביז, עם בכירים מקבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי עומר כילף (במרכז בחולצה הלבנה), מייסד משותף ומנכ"ל אינוביז, עם בכירים מקבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי צילום: הלל סלע

 

 

לדבריו, החברה בחרה להשתתף באירוע כדי לחזק את נוכחותה בשוק הרכב האירופי. הנהלת החברה יושבת בארצות הברית, וקשריה בשוק האמריקאי מבוססים. במאי האחרון מונה מנהל לקשרי החברה בגרמניה. במהלך האירוע נפגש עינב עם בכירים ביצרנית רכב גדולה עמה ניהלה Karamba מגעים למכירת התוכנה שהיא מפתחת. לדבריו, אחד מהבכירים הופתע ששיתוף הפעולה בין החברות טרם קרם עור וגידים. "הוא אמר: 'למה אנחנו לא משתמשים בזה עכשיו", ציין עינב. עידוד מצדו של הבכיר יכול לסלול ל־Karamba דרך ללקוח נוסף.

 

Hailo Technologies

שבבים ייעודיים לבינה מלאכותית

 

חברת פיתוח שבבי ה־AI התל־אביבית Hailo Technologies מתכוונת להציג ליצרניות הרכב וחלקי הרכב את השבב אותו פיתחה במחצית הראשונה של 2019, אמרה הדר צייטלין, מייסדת משותפת ואחראית על תחום הפיתוח העסקי בחברה. Hailo עוסקת באחד התחומים החמים ביותר כיום בעולם הטכנולוגיה: שבבים ייעודיים לתחום הבינה המלאכותית ולרשתות נויורונים, תחום אליו נכנסות כיום ענקיות הטכנולוגיה. החברה מתמקדת בשוק הרכב האוטונומי שתדלק את צמיחת השווי המהירה של חברת Nvidia, על אף שניתן להשתמש בשבבים שהיא מפתחת גם לצרכים אחרים.

 

Hailo, שנוסדה ב־2017 ומעסיקה כ־40 עובדים, גייסה 12.5 מיליון דולר בסוף השנה שעברה. זוהר זיסאפל, מייסד משותף של קבוצת רד־בינת, אחד מהמשקיעים בחברה, משמש בתפקיד היו"ר. "אירופה מאוד רלוונטית לנו. תעשיית הרכב היא שוק מרכזי שאנחנו שמים עליו דגש, ואנחנו מחפשים להמשיך לפתח את הקשרים עם הלקוחות בתחום", אמרה צייטלין.

 

Neteera Technologies

זיהוי סימני חיים מרחוק

 

שבב ההדמיה של Neteera Technologies מירושלים נועד לזהות סימני חיים מרחוק על ידי יצירת הדמיה מבוססת גלי רדיו. החברה הוקמה על ידי יצחק ליטמן, שהיה אחראי לפני כן על תחום האפטר מרקט במובילאיי, ועם שורות ההנהלה והעובדים בחברה נמנים יוצאי מובילאיי נוספים.

 

סטארט־אפים ישראליים במפגש עם גופי השקעה וחברות רכב וטכנולוגיה. מינגלינג חיוני סטארט־אפים ישראליים במפגש עם גופי השקעה וחברות רכב וטכנולוגיה. מינגלינג חיוני צילום: אוראל כהן

 

Neteera, שהוקמה ב־2014, מציגה כיום ללקוחות אפשריים את פעולתו של השבב ברכב הדגמה, אמרה מריה לוין, האחראית על תחום הפיתוח העסקי והשיווק בחברה. עד היום גייסה החברה 8.5 מיליון דולר.

 

בדומה ל־Vayyar הישראלית, שפועלת באותו התחום, גם Neteera מגדירה את שוק הרכב כשוק יעד, ועם שותפותיה האסטרטגיות נמנית ספקית חלקי הרכב הצרפתית Valeo, שהכריזה ב־2015 על שיתוף פעולה עם מובילאיי. "באתי לפגוש לקוחות פוטנציאליים ושותפים אסטרגיים", אמרה לוין.

 

Regulus Cyber

הגנה על חיישני ה־GPS

 

"בניגוד לחברות שמתמחות בהגנה על הרכב המחובר, שמתמקדות בהתקפות דרך האינטרנט, אנחנו מתמקדים בהתקפות על סנסורים", אמר יהונתן צור, מנכ"ל ומייסד משותף של Regulus Cyber. מערכות הגנת ה־GPS של Regulus מונעות שליחה של אותות לוויין מזויפים, שנועדו להטעות את מערכת המיקום. כיום, סיפר צור, נעשה שימוש בכלים שמייצרים אותות כאלו לא רק על ידי גופי ביון וממשלות, אלא גם על ידי כנופיות פשיעה, שמשתמשות בכך כדי לעקוף נעילות מבוססות מיקום, למשל של משאיות בדרום אמריקה.

 

המערכת שפיתחה החברה, שנוסדה ב־2016, מיועדת לשימוש גם ברכבים וגם ברחפנים, והחברה נמצאת במגעים לקראת פיילוט עם שתי יצרניות רכב ועם יצרנית מטוסים, לדברי צור. מוצר ההדגמה של החברה איתו ניתן יהיה לבצע הדגמות ללקוחות יהיה מוכן בעוד כחודש, הוא הוסיף. "אנחנו לא מכירים שום דבר שהוא בגודל הפיזי של המערכת שאנחנו מפתחים ובמחיר שאנחנו מציעים, זאת מערכת ראשונה שמתאימה גם למכוניות וגם לרחפנים", הוא אמר.

 

החברה מחיפה גייסה עד היום 6.3 מיליון דולר ומעסיקה 12 אנשים. "התעשייה מתמקדת כיום בהתקפות ישנות ואנחנו מייצרים הרבה עניין, אנשים מתחילים להבין שיש להם בעיה", אמר צור.

 

 

 צילום: אוראל כהן

 

Cognata

מערכת סימולציה לרכב אוטונומי

 

ביוני האחרון הכריזה חברת Cognata מנס ציונה על חתימת הסכם לשיתוף פעולה עם אאודי. המטרה של אאודי: אימון הרכב האוטונומי של העתיד. לפי מחקר של מכון ראנד האמריקני, כדי להגיע לביצועים הנדרשים המערכות הלומדות של רכבים אוטונומיים יצטרכו לנהוג 11 מיליארד מייל. עד כה מכוניות אוטונומיות נסעו רק כ־12 מיליון מיילים, אמר אלון עצמון, יו”ר Cognata. כדי להפוך את יעד הנהיגה האוטונומית לאפשרי יידרש שימוש במערכות סימולציה שיוכלו לאמן את הרכב ולגמוע את המרחק הנדרש, לפחות בהדמיות מחשב.

 

Cognata פיתחה הדמיה ממוחשבת של ערים ששולחת את האותות המתאימים לחיישני הרכב על ידי שילוב של מפות ברזולוציה גבוהה שמגיעות מיצרניות הרכב ומידע ויזואלי מגוגל סטריט וויו. הלקוחות, מפתחות הרכב האוטונומי, יכולות לאמן את האלגוריתמים של הרכב על ההדמיה בענן, וכך להתקרב ליעד של מכונית אוטונומית שעומדת בסטנדרטים נדרשים של בטיחות.

 

החברה, שנוסדה על ידי המנכ"ל דני עצמון, אחיו של אלון, הוקמה ב־2016 וגייסה 5 מיליון דולר. זרוע השקעות ההון סיכון של איירבאס נמנית עם המשקיעים.

 

 

 צילום: אוראל כהן

 

ארגוס סייבר סקיוריטי

פתרונות סייבר לרכב אוטונומי

 

“חבילות הפתרונות שלנו מוצעות ומוטמעות אצל יצרני הרכב וספקי המשנה הגדולים שלהן, וכאן אנו מחפשים הזדמנויות נוספות להרחבת עסקי החברה”, אמר יוני היילברון, סמנכ”ל שיווק ופיתוח עסקי בארגוס סייבר סקיוריטי. לדבריו, נציגי החברה הגיעו כדי להיפגש עם לקוחות ולקדם את פעילותם. לאחרונה נמכרה החברה לחברת קונטיננטל, הספקית השנייה בגודלה בעולם הרכב, שמספקת כל דבר, החל בצמיגים וכאלה באלקטרוניקה. “אנו עומדים להיפגש עם לקוחות ולקוחות פוטנציאליים. כמעט כל יצרני הרכב בעולם נמצאים כאן, ועבורנו זו הזדמנות מעולה להיפגש. אחרי שנרכשנו נותרנו חברה עצמאית. לא נרכשנו רק בשביל הטכנולוגיה, ולכן נותרנו חברה עצמאית. עצם העובדה שחלק משמעותי מלקוחותיי הם מתחרים של קונטיננטל מראה שנעשתה החלטה מודעת לאפשר לנו להשיג יותר נתח שוק, כי אם היינו בלעדיים עם קונטיננטל היינו מפסידים נתח שוק”.

 

אולטרא צ’ארג’

טעינה מהירה לסוללה לאוטונומי

 

אולטרא צ’ארג’, שנמצאת בתחום הסוללות ליתיום איון, פיתחה טכנולוגיה בתחום הטעינה המהירה. “אנחנו כיום במצב של יצירת פתרונות לטעינה מהירה לסוללה. המטרה היא לאפשר טעינה בשש דקות”, אמר המנכ”ל קובי בן שבת. “אנחנו משתמשים בחומר שנקרא טיטניום אוקסייד, שיכול להיטען במהירות גבוהה”. לדבריו, כיום טעינה מהירה יוצרת בעיות בסוללה. טסלה למשל אוסרת על טעינה מהירה יותר מפעמיים בשנה. “בנוסף הסוללה שלנו נטולת קובלט, ולכן היא זולה יחסית. עלות החומרים עומדת על כשליש ממה שנמצא בחוץ. אנחנו ללא הרבה קובלט, ללא הרבה ניקל. כאן אנו מחפשים שותפים אסטרטגיים ומימון משותף אסטרטגי. אנחנו נסחרים בבורסה באוסטרליה. כאן אנו מעוניינים להיפגש בפועל עם כל מי שניתן וישבנו כאן עם יצרנים. אנחנו מחפשים שותפים אסטרטגיים שיאפשרו לנו לפתח מוצר שמתאים ללקוח ספציפי.

 

“שוק הסוללות הוא שוק אדיר ולכל יצרן יש דרישות משלו, כל יצרן יודע כיצד הסוללות נראות אצלו ברכב, בקטנוע חשמלי, כלומר עלינו לפתח מוצר שמתאים ליצרן רכב ספציפי. התחום הזה מאוד תחרותי ומאוד קשה להיכנס אליו. אם מצאת לקוח אחד חזק וטוב, זה יכול להספיק. יצרני הרכב מדברים על זה שרוב דגמיהם יהיו חשמליים ב־2030, זהו פוטנציאל אדיר. בתחום הרכב הדו־גלגלי יש גם פוטנציאל אדיר, ואנחנו לא מוגבלים מבחינת התחום. אני יכול למשל למכור ליצרן רכב אחד בלבד, אך גם ליצרן אופנועים”.

 

Arbe Robotics

מכ”ם שעובד גם בגשם ובערפל

 

חברת Arbe Robotics מייצרת מכ”ם ברזולוציה גבוהה. ההבדל המרכזי בין המכ”ם שלה לאחרים הוא שהוא עובד בתדר נמוך, כלומר מסוגל לעבוד בתנאי גשם, ערפל ושלג, ויש לו טווח גדול. “והיתרון הגדול הוא שהוא זול, היחידה עולה 100 דולר”, אומר המנכ”ל קובי מרנקו. “הרזולוציה גבוהה יחסית למכ”מים שקיימים ברכב. אנו חברה שנמצאת בשלבים מתקדמים של מגעים עם יצרנים, אך היצרנים הצרפתים מאוד מעניינים אותנו. יצרניות הרכב הצרפתיות אינן פשוטות מבחינת הבנה וגישה וזוהי המטרה שלנו.

 

“שוק הרכב האמריקאי למשל יותר קל לחברה ישראלית, ואנחנו עובדים גם עם יצרנים אמריקאים וגם עם יצרנים אירופים. אנו מציגים היום את המוצר, ברוב המקרים הוא מותקן בגריל הקדמי של הרכב. מה שרואים כיום כבקרת שיוט אדפטיבית ברכב למשל הוא מוצר שמבוסס על מכ”ם שבודק אם יש רכב מקדימה. זה מכ”ם שמסוגל לזהות אובייקט ומה המהירות שלו, אך הוא לא מזהה למשל עצמים נייחים, שאנחנו כן מזהים. התרומה שלנו מבחינה ענפית היא בעיקר לרכב אוטונומי. אנחנו מאפשרים מעבר נתיבים ברכב עם בקרת שיוט אדפטיבית. זה מוצר שניתן לקבל גם ברכב שאינו אוטונומי”.

 

 

 צילום: אוראל כהן

 

אניגמטוס

זיהוי ניסיונות חדירה לרכב

 

אניגמטוס, שפועלת מיבנה, מגנה על רכב מפני פריצות סייבר. לדברי המנכ”ל אייל קמיר, החברה זיהתה לפני כמה שנים שכאשר מתחברים לרשת המחשבים ברכב אפשר לקחת פיקוד על הרכב. “אנחנו בנינו למעשה מערכת שמזהה ניסיונות חדירה לרכב, גילוי מוקדם של כל ניסיון להתעסק עם הרכב מבחינת סייבר. אנחנו מייצרים לכל רכב את החתימה הייחודית שלו, מייצרים חתימה לכל מחשב ברכב. בכל רכב יש עשרות מחשבים, אנחנו יודעים לזהות את ההודעות שנשלחות ברשת הסיבים של הרכב, ומאיזה מחשב ההודעה נשלחה. בנוסף לכך כל הודעה שנשלחה אנו יודעים אם היא חוקית או לא חוקית. גם אם ההודעה חוקית, אנו מזהים אם היא הגיעה בתזמון הנכון ולמקום הנכון. אנו מתייחסים לרכב לא כמשהו הוליסטי או גנרי, אלא כמשהו ספציפי. ברגע שאני יודע לבנות את התקשורת בין המערכות השונות של הרכב, כיצד הרשת בנויה ברכב, אנחנו יודעים לייצר מפה של הרכב, ואז מזהים כל שינוי. אנחנו בהחלט רואים ניסיונות פריצה לרכבים. כאן אנו מדגימים כיצד אנו משתלטים על רכב שנמצא במדינה אחרת, ואיך המערכת שלנו מזהה את ההשתלטות וליירט אותה. אנחנו מרגישים התעניינות של יצרנים ושל ספקים מאירופה, אסיה וגם ארה”ב.

 

“נשיא החברה הוא אלוף עמי שפרן, מקים מטה הסייבר הצה”לי. יש לנו בצוות אנשים מיחידות צה”ליות מובחרות, ממשרד ראש הממשלה, מומחי סייבר התקפי והגנתי. זיהינו לפני מספר חודשים חולשה משמעותית אצל אחד מיצרני הרכב, כשל במערכת שמדברת עם תשתיות. הודענו ליצרן על הבעיה והנושא נפתר. מה שגילינו זה שאם אתה נכנס למוסך עם רכב נגוע, אתה מדביק את מחשבי המוסך, ואז כל מי שייכנס למוסך יידבק, כמו וירוס. החוקרים שלנו הציגו את החולשה בכנס בגרמניה, והיצרן אכן מטפל בבעיה. סייבר סקיוריטי לרכב דורש מומחים מתחומים שונים, מניתוח נתונים, משוק האוטומוטיב וגם מתחום הסייבר”.

 

גו טו מוביליטי

טכנולוגיה לשיתוף רכבים

 

“אנחנו ספין אוף של קאר טו גו, אנחנו חברה טכנולוגית”, אמרה שירלי קלוש, סמנכ”לית פיתוח עסקי של גו טו מוביליטי. “סגרנו עסקה עם יצרן מכוניות גדול שיפעיל מערך שיתוף מכוניות באיטליה ובספרד. החברה שלנו גו טו מוביליטי היא חברת פלטפורמה ווייט לייבל, כלומר B2B, ואנחנו מוכרים שירותי טכנולוגיה ופלטפורמה טכנולוגית לשיתוף רכבים. אנחנו בעצם מה שמפעיל את שיתוף הרכבים, אפליקציית המשתמש שדרכה מכניסים פרטי אשראי. אנו מספקים את ניהול הציים, היכן הרכב נמצא, כיצד ניתן לנהל אותו, לדעת את כל מה שקשור בהיכן יש יותר נסיעות ומה סוג המשתמש, היכן יש ביקוש בבוקר והיכן בערב. כאן בתערוכה אנו מחפשים לקוחות גדולים, גם יצרני רכב וגם חברות שמפעילות ציים גדולים. גם חברות של שירותי חניה, וכמובן שיתופי פעולה עם חברות של רכב אוטונומי ושל שאטל אוטונומי. לשם העולם הולך, ותוכנת הקאר שייר תאפשר ללקוחות ניהול של שיתוף הנסיעה עם עוד נוסעים”.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x