ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי
גג עמוד ועידת פריז

ועידת כלכליסט

מכונית בלי נהג הגיעה לצומת

הרכב האוטונומי כבר כאן, אך כדי שיהפוך למוצר המוני דרוש מהפך טכנולוגי, משפטי והתנהגותי

עמית ניסנבאום 06:4826.09.18
כל תעשייה עתירת טכנולוגיה מגיעה לבסוף לפרשת דרכים: להציע מוצר שימושי לקהל הרחב, או לקרוס לתוך עצמה. תעשיית הרכב האוטונומי כבר הגיעה לנקודה זו בחמש השנים האחרונות, וכעת היא מגיעה לצומת חדש.

 

לפרטים המלאים על הוועידה בפריז לחצו כאן

 

אחרי כמאה שנים שבהן עולם הרכב התקדם בקצב מדוד, בשורת הרכב האוטונומי הפכה את התעשייה הוותיקה על ראשה. כמה התפתחויות הובילו לכך. ראשית, הצלחת מודל השיתוף בחברות כמו אובר וליפט, וההבנה שמודל זה ייתקל בתקרת זכוכית כל עוד הנהג האנושי הוא חלק מהמשוואה; שנית, תפוצת כלי הרכב החשמליים וההבנה כי טכנולוגיות אוטונומיות עשויות לשפר את יעילותם; ולבסוף, ההצלחה של טסלה והדחיפה של המנכ"ל־המייסד אלון מאסק לכיוון האוטונומי. לתובנות אלה נוספה הפריצה הטכנולוגית בתחומים כמו עיבוד תמונה, כוח חישוב, וכמובן בינה מלאכותית.

 

בשנת 2018 השאלה לגבי הרכב האוטונומי היא לא "אם" ‑ אלא "מתי" ו"כמה". כבר עכשיו מציפות מכוניות אוטונומיות את כבישי אריזונה, לאס וגאס, פיטסבורג ואזור סן פרנסיסקו. אפילו העיסוק הער בתאונות עם רכב אוטונומי, המבטאות את הרגישות הציבורית לסוגיית הבטיחות, מעיד על העניין הגובר בתעשייה. ועם זאת, כבר עכשיו שיעור התאונות של כלי רכב אוטונומיים לקילומטר נסיעה נמוך בהרבה מהממוצע. גוגל דיווחה על תאונה אחת לכל 140 אלף ק"מ נסיעה.

 

 

המכונית האוטונומית R1 מעבירה משלוח, בניסוי של קרוגר באריזונה המכונית האוטונומית R1 מעבירה משלוח, בניסוי של קרוגר באריזונה צילום: אי.פי

 

אילו שיפורים יוכלו להקפיץ את התעשייה קדימה? כמו הנהג האנושי, הרכב האוטונומי אינו יכול להסתמך רק על ראייה באמצעות מצלמה או רדאר. הוא יזדקק לחושים נוספים, כגון יכולת להרגיש את הכביש ולהקשיב לסביבה, וכן לאמצעי ראייה משופרים לכל מזג אוויר. גם חוויית הנסיעה טעונה שיפור, והמפתחים יצטרכו לתת את הדעת על האתגר שמציבה התחושה הפיזית בנסיעה בלי ידיים.

 

מעבר לטכנולוגיה, עומדים בפנינו גם אתגרים משפטיים והתנהגותיים. מצד אחד, המעבר לנסיעה אוטונומית יעורר דילמות אתיות וחוקיות ששום גוף מסחרי אינו יכול להכריע בהן. לדוגמה, מי אמור לשאת באחריות במקרה של תאונה ‑ חברת הרכב, מפעיל השירות או גורם אחר? אלה יצריכו רגולציה חדשנית ואקטיבית. יתר על כן, התעשייה תצטרך לרכוש את אמון הציבור בהדרגה, בין השאר בהגדרת אזורים המיועדים לנסיעת רכב אוטונומי בלבד שיוכלו לייצר סיפורי הצלחה ראשונים.

 

עידן המכונית ללא נהג קרוב יותר משרבים חושבים ‑ כבר היום נוסעים בכבישי ישראל כלי רכב עם טכנולוגיה אוטונומית ‑ אבל מבחינות אחרות הוא עדיין רחוק. רק פיתוחים שאינם "עוד מאותו דבר" יוכלו להשלים את הפריצה ולממש את המהפכה.

 

הכותב הוא מנכ"ל טקטייל מוביליטי

בטל שלח
    לכל התגובות
    x