ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

מנכ"ל קסטרו: "הפרסומת שנפסלה? ממליץ להורים לראות את האלימות בפורטנייט"

גבי רוטר בוועידה הכלכלית הלאומית: "הפרסומת עשתה את שלה - אי אפשר להשיג את השמלה בחנויות"; על המאבק שלהם בפטור ממע"מ אמר: "לרגולטור כרגע יותר נוח להגיע לבחירות הקרובות ולא להתעסק בבעיה"

אורנה יפת 13:3205.09.18

קבוצת קסטרו השלימה אתמול את רכישת אתר האינטרנט לאדילה ומנסה להתחזק בתחום האי קומרס, האתגר החדש והבועט של הענף. בדרך, מתמודדת החברה בימים האחרונים עם פסילת פרסומת על ידי הרשות השנייה בטענה שהפרסומת מעודדת אלימות. גבי רוטר, מנכ"ל החברה, חושב שעל מסכי הטלויזיה משודרים דברים הרבה יותר בוטים.

 

בהתייחסות ראשונה לסוגיה, בוועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט, אמר רוטר לנטע-לי בינשטוק עורכת מדור פו"ש (פרסום ושיווק): "כשהוצאנו את הפרסומת, היו לי דיונים עם כל מיני פמיניסטיות. בעיניי הפרסומת מצוינת, מתקדמת, יש בה המון הומור והיא מראה אישה אסרטיבית שמוכנה להילחם כדי להשיג את השמלה. מי שלא מבין את הז'אנר, יש לו בעיה עם זה. העובדות הן שהצעירים הצביעו ברגליים ואי אפשר להשיג את השמלה בחנויות. כשאתה רואה תוכניות טלוויזיה ורואה חדשות וכל יתר השידורים מסביב, הם הרבה יותר אלימים. אבל עצם העובדה שזוכרים את הפרסומת, אז היא עשתה את שלה.

 

 

 

"לא העברתי ביקורת על הרשות השנייה שפסלה את הפרסומת, זו זכותה. לעומת האלימות בחדשות, אין ספק שהפרסומת הזו ממש לא אלימה. אני ממליץ להורים לראות את האלימות במשחק הווידאו פורטנייט".

 

 

 

קסטרו דיווחה לאחרונה על תוצאות הרבעון השני לשנת 2018 שהראו ירידה במרבית הפרמטרים. לשאלה האם החברה רכשה את הודיס כדי שתנער אותה מהמשבר, אמר רוטר: "היינו אמורים להגיע לאחזקה של 50% השנה, אבל נבנה אמון הדדי ומצאנו שיותר נכון לעשות מיזוג מאשר להשאיר את הכסף בקופה לשם צמיחה עתידית. נשיק בשנה הקרובה את קרולינה למקה ארה"ב, ואנחנו מריצים אתר חדש של סחר מקוון שעלה השבוע למותג ובונים חברת אחזקות להלבשה ולייף סטייל שאין לה חוב".

 

בניגוד למתחרים, אתם הלכתם לעסקה שהיא רכישת מותגי אופנה, והמתחרים הולכים לתחומים אחרים, כמו תחום התינוקות, מוצרי בית ומנסים לגדר סיכונים. אתה לא חושש לשים את כל הביצים באופנה?

"אנחנו די מפוזרים. אין טעם שניכנס לתחומים שאנחנו לא מבינים בהם. עדיף לקנות מניות בבורסה מאשר להתעסק עם מה שאתה לא מבין. קרולינה למקה זו הצלחה מדהימה, יש לנו סטארט אפ שזה אורבניקה שנותן מענה בתחום המחירים".

 

אולי קסטרו צוברת חולשה אל מול המותגים שרכשתם?

"אנחנו עוברים תהליך של שינוי ועובדים בשני ערוצים – לפתוח חנויות חדשות עם חוויית קניה חדשה לחלוטין. חנויות על שטח בין 800 ל-1,200 מ"ר, כשהמטרה היא שאם תהיה ירידה בטראפיק - נוכל לייצר שם חוייה אחרת. זרוע שנייה היא אי קומרס (קניות באינטרנט, א"י). אנחנו בונים אתר שיאחד את כל המותגים וגם למותג קסטרו נבנה אתר חדש ומתקדם. אנחנו בהליך של השינוי הזה. אין לי ספק שבשנתיים הקרובות נראה את הפירות שלו".

 

גבי רוטר גבי רוטר צילום: עמית שעל

 

השלמתם את רכישת אתר לאדילה שמכוון יותר לצעירות. זה קהל שחסר לקסטרו?

"זה אתר שמביא שירות ייחודי כי אחת הבעיות בקנייה באינטרנט זה האם הפריט מתאים לך או לא ולאדילה מאפשרים אפטר פיי שאם המוצר לא מתאים לך את יכולה להחזיר בחזרה. הם מבינים איך עובדים בפלטפורמה של אי קומרס. אנחנו מאד אוהבים אותם ומאמינים שיוסיפו כוח אדיר".

 

זה פעם ראשונה שאתה נאלץ לחיות עם שותפים. איך אתה מקבל החלטות כיום?

"אני חי עם שותפים. אני עובד עם אשתי שהיא מנכ"לית ביחד איתי בעסק וגם חמי היה בחברה. לא חיפשתי שותפים בעבר, אבל אחרי שהכרתי את יוסי גביזון שהוא הרוח החיה בקבוצה הזו, אחרי 24 שעות אמרתי שאני רוצה להיות שותף שלו. אנחנו משלימים אחד את השני . קסטרו גוף יותר מובנה וממוסד, עם יזם מדהים כמו גביזון זה כמו סוג של ין ויאנג. ההחלטות שלנו לא מתקבלות בישיבות של שעות. מרימים טלפון ואחרי השאלה החמישית מקבלים החלטה".

 

אתם מנסים לעשות שינוי במיסוי ובמע"מ בתחום הקמעונאות, ופניתים לראש הממשלה. הוא סופר אתכם, קיבלתם התייחסות?

"כל מה שאנחנו דורשים זה רק שוויון. אם נותנים לחברות זרות פטור ממע"מ אז נשמח לקבל גם את הפטור הזה. לרגולטור כרגע יותר נוח להגיע לבחירות הקרובות ולא להתעסק בבעיה. זה תוקן בארה"ב, אירופה ואוסטרליה ויכולים לתקן אותו גם פה. אני אומר בוודאות שחווית הקניות בסחר המקוון שלנו יותר טובה מזו בחו"ל. החברות הישראליות מסוגלות להתמודד בהצלחה עם תחרות מול אתרים בחו"ל אם רק יתנו לנו תנאים שווים".

 

הבן שלך רון הוא סמנכ"ל הכספים בחברה. אתה נערך להעברת המושכות לדור השלישי של המשפחה?

"אני נערך לזה מאד ומקווה שרון יתפוס את מקומו כמנכ"ל החברה בשנים הקרובות ואני אהיה היו"ר. אני מאד מאושר שהוא הגיע לחברה. הוא הרוח החיה והוביל את קניית החברות האחרונות ובתור אבא אני גאה שהוא איתנו".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x