• תפריט

הזוכה במקום ראשון בתחרות יזמות 2018 - עמל שבח מופת בת"א על צמיד חכם למבוגרים

במקום שני בתחרות היזמות הארצית למען אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, ע"ש שמעון פרס זכו תלמידי בית הספר עמל ליידי דיוויס בירושלים שיצרו לוח ציור עבור ילדים משותקים ובמקום השלישי - תלמידי בית הספר עמל בגין צפת שהמציאו רחפן עזרה ראשונה

ספי קרופסקי 12:4619.06.18

בתחרות היזמות הארצית למען אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, על שם הנשיא התשיעי שמעון פרס, שהתקיימה במסגרת כנס יזמות 2018 של "כלכליסט" ורשת עמל,

זכו תלמידי בית הספר עמל שבח מופת בתל אביב שהמציאו את Ls band, צמיד חכם למבוגרים. סכום הפרס - 7,000 שקל.

 

במקום שני זכו תלמידי בית הספר עמל ליידי דיוויס ירושלים שיצרו לוח ציור עבור ילדים משותקים שנשלט על ידי גלי המוח. סכום הפרס - 6,000 שקל. במקום השלישי זכו תלמידי בית הספר עמל בגין צפת שהמציאו רחפן עזרה ראשונה המכיל סיוע רפואי מותאם והוראות למשתמש. בנוסף, לרחפן מצלמה מובנית אשר מקושרת למד"א ולארגוני הצלה נוספים אשר מטרתם לחוות את דעתם הרפואית בקשר למצב המטופל.

 

לשלב הגמר הגיעו 7 מיזמים נבחרים מתוך עשרות מיזמים שנרשמו לתחרות. את התלמידים ליוו במהלך העבודה על המיזמים בכירים במשק, מומחים מעולם ההיי-טק, מומחי נגישות ועוד אנשי מקצוע. 

 

  • מקום ראשון: תלמידי בית הספר עמל שבח מופת בתל אביב - מיכאל קושניר, דניאל גורביץ', אדוארד ניפומניאשצ'י, דניאל סטציוק ומקסים גוטמן, עם המנחה לב ברמן, המציאו את Ls band, צמיד חכם למבוגרים. הוא יכול לסייע לעקוב אחר מצבם הבריאותי וכן בעזרה כללית. הצמיד מעוצב במיוחד לאנשים מבוגרים כדי שיהיה נגיש ופשוט עבורם. הצמיד פועל לפי עקרון חברתי וקהילתי במקרי מצוקה, כלומר במקרה של מצוקה אנשים בקרבת מקום יקבלו התראה לגבי המקרה בנוסף למיקום של האדם הזקוק לעזרה. הוא אף יכול לבדוק מדדים רפואיים מסוימים. "לאחר שיהיו לנו מספיק משתמשים נפתח צמיד משלנו בפס יצור", הבטיחו היזמים הצעירים.

 

מקום ראשון שבח מופת מקום ראשון שבח מופת צילום: אוראל כהן

 

  • מקום שני: תלמידי בית הספר עמל ליידי דיוויס ירושלים - אופיר אברו, עדן ליסטוקין ואליה מזרחי, בהנחיית אופיר אליהו, יצרו לוח ציור עבור ילדים משותקים שנשלט על ידי גלי המוח. "המערכת מיועדת לילדים משותקים ומאפשרת להם יכולת לצייר בצורה עצמאית על ידי הזזת לוח הציור באמצעות 'כוח המחשבה'", הסבירו. המערכת קולטת את גלי המוח באמצעות חיישן eeg ובאמצעות ריכוז ומדיטציה מתאפשרת שליטה על תנועת הלוח". הם סיפרו כי פגישה עם ילדה משותקת שמחבבת לצייר גרם להם להגיע למיזם שעליו עמלו. "פעולה שלנו שנראית כל כך פשוטה היא אתגר גדול עבורה", הסבירו, "לאורך העבודה על הפרויקט מה שהוביל לנו – איך לתת לה לצייר".
 

מקום שני, ליידי דיוויס מקום שני, ליידי דיוויס צילום: אוראל כהן

 

  • מקום שלישי: תלמידי בית הספר עמל בגין צפת - שרון עמוס, דיינה ראבצק, טל בורשטיין, ניב אסייג' קרן אור-קדוש ושון חליפה, בסיוע המנחה ד"ר מאירה שנק, המציאו רחפן עזרה ראשונה המכיל סיוע רפואי מותאם והוראות למשתמש. בנוסף, לרחפן מצלמה מובנית אשר מקושרת למד"א ולארגוני הצלה נוספים אשר מטרתם לחוות את דעתם הרפואית בקשר למצב המטופל. בתוך הרחפן יותקן נווטן אשר יספק את מיקום הפצוע בעזרת תמונה לוויינית ויספק דיבור ישיר עם מד"א בעזרת מיקרופון ורמקול. התלמידים סיפרו כי הציגו כבר את הרחפן בכמה תחרויות בינלאומיות, וציינו כי הרחפן זכה להתעניינות רבה. "אנחנו מחפשים שיתופי פעולה כדי שהרחפן יציל חיים", אמרו.

 

מקום שלישי, עמל בגין צפת מקום שלישי, עמל בגין צפת צילום: אוראל כהן

 

יתר המיזמים:

 

  • תלמידי בית הספר עמל שבח מופת בתל אביב - אליק חולודנקו, דניאל סטציוק, בן דז'נשוילי, ניקיטה קוחן וגודנס אוקדיקה, עם המנחה לב ברמן, יצרו משקפיים חכמים עבור לקויי שמיעה. "מכיוון שלא ניתן להחזיר לאנשים חרשים את חוש השמיעה, אנו מנצלים את החוש השני שבו הם משתמשים יותר מכל, חוש הראייה", הסבירו. "לאחר שחקרנו את רוב הבעיות הפיזיות שיש לחרשים הגענו למוצר הבא: משקפיים חכמים שיוכלו לקלוט צלילים מהסביבה והפיכתם לטקסט על המשקפיים. בנוסף יהיו להם עוד כמה פיצ'רים כגון: קבלת התראות טלפון למשקפיים, שמירה של כל ה-DATA האישית בענן לגיבוי והתראה מפני סכנות מתקרבות כמו עצם זר ורועש המתקרב אליהם".

 

  • תלמידי בית הספר עמל ב' פתח תקווה - דורון גולן, גיא קויפמן, ריקי חבר, עדי חן וטליה גרשנוב, עם המנחים יוני מורן וגולן מור, פיתחו אפליקציה עבור ילדים עם מוגבלויות. האפליקציה, שנקראת Help me joker, תכיל סיטואציות מחיי היום-יום של תלמידים מיוחדים. "על ידי לחיצה על הבעיה, יוצגו מספר פתרונות והם יוכלו לבחור בפתרון הטוב ביותר עבורם", הסבירו. "הפתרונות ינוסחו באופן ברור וחד משמעי כדי להקל עליהם בבחירת פתרון רצוי". מדובר, לדבריהם, לסוג של מדריך עבור הילדים המיוחדים שיאפשר להם להתמודד עם סיטואציות שונות שבהן נקלעים בחיי היום-יום.

  

  • תלמידות בית הספר עמל כעביה-טבאש-חג'ג'רה - חלא כעיה וקמר כעביה, בסיוע המנחים גרייס מוסע וחאלד כעביה, יצרו משקפיים חכמים לעיוורים. מדובר למעשה במשקפיים המסייעים לעיוורים לזהות מכשולים ומרתיעים בפניהם כל אימת שמתקרב מכשול כלשהו בדרכם. הן סיפרו כיצד סייעו לילד בן 8 שבשל מחלה איבד את ראייתו. "זה בעצם משקפיים עם שני חיישנים המשדרים גלי קול ואם יש חפץ הן פוגעות בו, גלי הקול מודיעים היכן החפץ נמצא ובאיזה מרחק, כדי לדייק ולהגדיל את השטח הוספנו שני חיישנים על הברכיים כך שלא ייפגעו מדברים על הרצפה וגם באזור הפנים", הסבירו שתי התלמידות.

 

ילד נכה (ארכיון) ילד נכה (ארכיון) צילום: שאול גולן

 

  • תלמידי בית הספר עמל רמות באר שבע - אבו גומעה נוראן (נור) ויובל קליינמן, בסיוע המנחים אזרזר גל-יוסי ואלברט לוי, פיתחו אפליקציה בשם "חסד-נט" המאפשרת לאנשים נזקקים לקבל תמיכה, עזרה וליווי מאנשים 'טובים' במרחב עירוני ונגיש. כלומר, לחבר בין הרצון הטוב לעזור, לבין הזמינות והכלים הקיימים לבין קהילת המבוגרים והמוגבלים. מדובר באפליקציה שמסייעת לאלה המעוניינים להתנדב לעשות זאת, דרך חיבור בין אלה שרוצים לבין אלה שצריכים. "באפליקציה שלנו יש מקום לכל משתמש לבחור האם הוא המתנדב או זה שצריך עזרה, הקהילה מקשרת בין המשתמשים ומותאמת אישית כל אחד", הסבירו.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x