• תפריט

אילית גלר מציגה: כך תדעו האם בחרתם רעיון טוב למיזם שלכם

מייסדת חברות הפינטק Trade Air ו-Traiana סיפרה במפגש ההשראה Up/Date של "כלכליסט" ופסגות על טעויות העבר שביצעה - ועל טכניקות שימושיות לבחינת רעיונות לחברות ומוצרים

רעות שפיגלמן 13:4430.05.18

 

 

"אנחנו כל היום שומעים על רעיונות חדשים, על אפליקציות חדשות. אבל איך יודעים איזה רעיונות הם באמת טובים - מה יצליח ומה לא ?", שאלה זו פתחה את דבריה של אילית גלר, מייסדת חברות הפינטק Trade Air ו-Traiana (שנמכרה ב-240 מיליון דולר ל-ICAP). הרצאתה נערכה באירוע UP/Date, מפגש השראה לצעירים של "כלכליסט" ופסגות שנערך אמש בתל אביב.

 

גלר הדגישה את הנדבך הראשון לזיהוי רעיון מוצלח: "הפתרון שאנחנו מציעים צריך לפתור בעיה אמיתית. זה לא מספיק שמציעים פיתרון לבעיה כללית, הוא צריך לפתור בעיה שקיימת כרגע". הגורם השני שחשוב לדעת גלר, הוא היכולת לזהות מתי מתקדמת החברה לכיוון שגוי. "צריך לדעת לזהות כישלון ולאזור מספיק אומץ כדי לעצור. גם אם יש כבר לקוח משלם וצוות עובדים והכנסה כלשהי. צריך לדעת לעצור כשיש כישלון".

 

אילית גלר אילית גלר צילום: עמית שעל

 

 

גלר, עטורת הנסיון בהקמת סטארט-אפים מתחום הטכנולוגיה והפינטק סיפקה דוגמאות אישיות. למשל, בחברת טרייאנה - שביקשה להפוך סחורות שאינן סחירות לכאלה שכן, למשל חומר הגלם ממנו מייצרים בקבוקי משקאות קלים. "אחרי שנה וחצי ראינו שהחברות שלהן הצענו את השירות לא מיומנות בזה. אין להן אנשי גידור וזה לא מתאים להן, הפתרון שלנו. אז עצרנו", אמרה.

 

 

 

לאחר עוד כמה "כישלונות" שהציגה, הגיעה הקמה של חברה שביקשה למכור לבנקים תוכנות לא על פי רישיון אלא על פי היקף שימוש. "זה היה חדשני ובלתי מתקבל על הדעת כמעט. אבל הצלחנו". גלר ביקשה לחדד כי הכי חשוב זה "לאזור אומץ ולפעול, ללכת ללקוחות להציע להם את המוצר, להתרשם מפידבקים בשטח". בסיכום דבריה, הצהירה גלר: "כיזמים הכי חשוב זה לא להתפשר, ולהמשיך לאתגר את עצמנו".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x